/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Ægte bredbånd:-)
Fra : lomito


Dato : 20-01-05 23:39

Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
betaler for en to 2mbit adsl
Længe leve at elselskaberne endelig vil give TDC baghjul.
Fastnet telefon, mobiltelefon, mange tvkanaler oven i en
10/10 Mbit, til 584kr. pr. md.
www.Sydfynsnet.dk

Lomito



 
 
Rudi Stegen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 21-01-05 00:06

Hej lomito, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
> betaler for en to 2mbit adsl
.....

> www.Sydfynsnet.dk

Det er ikke underligt, at de formoder, folk har brug for særdeles høje
hastigheder for at anvende nettet. Jeg tænker på deres egen måde at
levere artikler på: <http://www.sydfynsnet.dk/artikler/faa191104.jpg>



--
Hygge fra Århus - Rudi

Per Rønne (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-01-05 17:47

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Hej lomito, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
> > Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
> > betaler for en to 2mbit adsl
> ....
>
> > www.Sydfynsnet.dk
>
> Det er ikke underligt, at de formoder, folk har brug for særdeles høje
> hastigheder for at anvende nettet. Jeg tænker på deres egen måde at
> levere artikler på: <http://www.sydfynsnet.dk/artikler/faa191104.jpg>

Den var da downloadet på et sekunds tid?

Jeg har selv kun 2 Mb/s.
--
Per Erik Rønne

Rudi Stegen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 23-01-05 14:11

Hej Per Rønne, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Det er ikke underligt, at de formoder, folk har brug for særdeles
>> høje hastigheder for at anvende nettet. Jeg tænker på deres egen
>> måde at levere artikler på:
>> <http://www.sydfynsnet.dk/artikler/faa191104.jpg>
>
> Den var da downloadet på et sekunds tid?

Det var sarkastisk ment (mht. Sydfynsnet, forstås). Men selv hvis man
ser bort fra, at Jpeg ikke ligefrem er det ideelle format at levere en
artikel i (og man gør sig sine tanker om dem, der seriøst kan finde på
det), kan vi da godt prøve den anden pointe:

"Artiklen" er på 277.393 bytes. Den kunne blive væsentlig mindre i fx
html-format. Blev den slags udbredt (hvilket slagsen desværre har en
kedelig tendens til, omend trods alt ikke lige at levere artikler i
Jpeg-format [1]) kræves der stadig højere hastigheder for at færdes på
samme måde som tidligere.

[1] Jeg tænker her ikke kun på tendensen mht. websider men generelt
indenfor it-området. Vi laver et program på 50 MB, der måske kunne
barberes ned til 5-10 MB, hvis det blev kodet lidt mere elegant. Men
hva', hardware får jo stadig mere kapacitet og muskelkraft, så hvorfor
bekymre sig om elegant kodning.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Jesper G. Poulsen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-01-05 01:53

lomito wrote:

> Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
> betaler for en to 2mbit adsl

Bredbånd har intet med hastigheden at gøre. Bredbånd dækker over den
teknologi der anvendes til dataoverførslen.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Claus Tersgov (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 22-01-05 01:57


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev

> Bredbånd har intet med hastigheden at gøre. Bredbånd dækker over den
> teknologi der anvendes til dataoverførslen.

Sikke noget vrøvl!

Læs telestyrelsens definition af bredbånd, den er direkte afhængig af en
minimums hastighed!

Claus



Per Rønne (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-01-05 06:02

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev
>
> > Bredbånd har intet med hastigheden at gøre. Bredbånd dækker over den
> > teknologi der anvendes til dataoverførslen.
>
> Sikke noget vrøvl!
>
> Læs telestyrelsens definition af bredbånd, den er direkte afhængig af en
> minimums hastighed!

Det synes nu ikke helt at være tilfældet:

http://147.29.107.4/StreamSpeed_Download_FAQ.asp

Lidt løst siges det at der skal være 2Mbit forbindelser, tilsyneladende
begge veje. Men samtidig, at der ikke er nogen fast definition.
--
Per Erik Rønne

Steffan S. Fallesen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Steffan S. Fallesen


Dato : 22-01-05 10:02

Claus Tersgov wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev
> Læs telestyrelsens definition af bredbånd, den er direkte afhængig af en
> minimums hastighed!

Jo, men det gør jo ikke definitionen mere korrekt. Det er en teknisk
definition som bliver misbrugt i mange tilfælde... Faktisk er ISDN
teknisk set også bredbånd.

--
Steffan
http://www.servage.net


Jesper G. Poulsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-01-05 18:28

Steffan S. Fallesen wrote:

> definition som bliver misbrugt i mange tilfælde... Faktisk er ISDN
> teknisk set også bredbånd.

Nej. Teknisk set er ISDN _ikke_ bredbånd.

Læs venligst nederst i dette indlæg - der står den tekniske
definitionen på bredbånd:
news:slrncq95i6.a0h.apj@slartibartfast.nerd.dk


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Klaus Ellegaard (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-01-05 18:46

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:
>> definition som bliver misbrugt i mange tilfælde... Faktisk er ISDN
>> teknisk set også bredbånd.
>
>Nej. Teknisk set er ISDN _ikke_ bredbånd.

Jo.

>Læs venligst nederst i dette indlæg - der står den tekniske
>definitionen på bredbånd:
>news:slrncq95i6.a0h.apj@slartibartfast.nerd.dk

....der snakker om Ethernet. Jeg tror, Andreas bliver ret mobset,
hvis han får skudt i skoen, at han har udtalt sig om ISDN i den
sammenhæng.

Mvh.
   Klaus.

Jesper G. Poulsen (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 22-01-05 21:21

Klaus Ellegaard wrote:

> > Nej. Teknisk set er ISDN ikke bredbånd.
> Jo.

Nej.

> > definitionen på bredbånd:
> hvis han får skudt i skoen, at han har udtalt sig om ISDN i den

Hvilken del af *bredbånd* kan du ikke læse, Klaus?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Andreas Plesner Jaco~ (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 22-01-05 21:55

On 2005-01-22, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
>
>> > Nej. Teknisk set er ISDN ikke bredbånd.
>> Jo.
> Nej.

Åhjo. 2 B-kanaler _OG_ en D-kanal i den lille udgave, det bliver vist
ikke bedre!

>> > definitionen på bredbånd:
>> hvis han får skudt i skoen, at han har udtalt sig om ISDN i den
>
> Hvilken del af *bredbånd* kan du ikke læse, Klaus?

Øeh?

--
Andreas

Jesper G. Poulsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-01-05 00:37

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Åhjo. 2 B-kanaler OG en D-kanal i den lille udgave, det bliver vist
> ikke bedre!

Signaleringen består ikke af toner... Det er rene digitale bitstrømme.

> > Hvilken del af bredbånd kan du ikke læse, Klaus?
> Øeh?

Snip fra tråden som jeg linkede til:
"Det der gør ADSL til et bredbåndssignal er da netop at der er 256
toner, ikke hvilken frekvens de dækker."


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Andreas Plesner Jaco~ (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 23-01-05 00:49

On 2005-01-22, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
>
>> Åhjo. 2 B-kanaler OG en D-kanal i den lille udgave, det bliver vist
>> ikke bedre!
>
> Signaleringen består ikke af toner... Det er rene digitale bitstrømme.

analog != bredbånd
Isåfald var et almindeligt POTS-modem bredbånd.
Det er de separate kanaler, der gør det til bredbånd.

>> > Hvilken del af bredbånd kan du ikke læse, Klaus?
>> Øeh?
>
> Snip fra tråden som jeg linkede til:
> "Det der gør ADSL til et bredbåndssignal er da netop at der er 256
> toner, ikke hvilken frekvens de dækker."

Ja, og det er det samme, der gør ISDN til bredbånd - flere datastrømme.

--
Andreas

Jesper G. Poulsen (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 23-01-05 01:29

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Ja, og det er det samme, der gør ISDN til bredbånd - flere
> datastrømme.

Nej. ISDN er ikke bredbånd.

ISDN består af én datastrøm.

ADSL er bredbånd, idet der er 256 kanaler med hver sit frekvensområde.

I news:slrncq95i6.a0h.apj@slartibartfast.nerd.dk bliver der diskuteret
hvorvidt IDSN er bredbånd eller ej. Correct me if I'm wrong, men er der
mere end én Andreas Plesner Jacobsen på Usenet?
Og er det ikke Andreas Plesner Jacobsen der skriver:

Citat:
> Dermed er ISDN (80kHz), ADSL (1.104 MHz), VDSL (ca 12 MHz afhængig af
> bandplan) alle bredbåndsteknologier.

Og ethernet er også bredbåndsteknologier? Jeg tror du vil finde en masse
litteratur, der ikke giver dig ret i det.

Citat slut.

??

Kan du blive enig med dig selv, Andreas?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Andreas Plesner Jaco~ (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 23-01-05 01:53

On 2005-01-23, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
>
> I news:slrncq95i6.a0h.apj@slartibartfast.nerd.dk bliver der diskuteret
> hvorvidt IDSN er bredbånd eller ej.

Nej.

> Correct me if I'm wrong, men er der

"you're wrong"

> mere end én Andreas Plesner Jacobsen på Usenet?
> Og er det ikke Andreas Plesner Jacobsen der skriver:
>
> Citat:
>> Dermed er ISDN (80kHz), ADSL (1.104 MHz), VDSL (ca 12 MHz afhængig af
>> bandplan) alle bredbåndsteknologier.
>
> Og ethernet er også bredbåndsteknologier? Jeg tror du vil finde en masse
> litteratur, der ikke giver dig ret i det.
>
> Citat slut.
>
> ??
>
> Kan du blive enig med dig selv, Andreas?

Jeg har ikke i ovenstående sagt at ISDN (og ej heller at VDSL eller
ADSL) ikke er bredbåndsteknologier, jeg har sagt at 100BaseT ikke er.
For ISDN er bredbånd; og jeg gider ikke den diskussion igen. Læs tråden
du allerede har citeret fra, eller google dig vej til den oprindelige
definition af ordet bredbånd (eller broadband).

--
Andreas

Peter B. Juul (01-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 01-02-05 16:11

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Jeg har ikke i ovenstående sagt at ISDN (og ej heller at VDSL eller
> ADSL) ikke er bredbåndsteknologier, jeg har sagt at 100BaseT ikke er.
> For ISDN er bredbånd; og jeg gider ikke den diskussion igen.

Fordi jeg er så sød, gider du så ikke lige kort oplyse mig?

Jeg husker det sådan, at en ISDN frame skiftevis overfører lidt af B1,
lidt af B2 og lidt af D - pakket ind i noget header-værk.

Ser man det så stadig som bredbånd, bare fordi det logisk er delt i
tre (eller flere) kanaljer?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Peter Anskjær (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 21-01-05 07:50

"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:41f0331f$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
> betaler for en to 2mbit adsl
> Længe leve at elselskaberne endelig vil give TDC baghjul.
> Fastnet telefon, mobiltelefon, mange tvkanaler oven i en
> 10/10 Mbit, til 584kr. pr. md.
> www.Sydfynsnet.dk
>
Tillykke, det er jo ikke alle der er så heldige at bo på Sydfyn, men der
kommer vel på et tidspunkt også noget hvor jeg bor.
En ting jeg dog ikke forstår, det er hvorfor der er mobiltelefon inkl. i
deres abonnementer, hvad vil det sige, betaler man et abonnement til dem som
de betaler videre til anden part og hvad er minutprisen. Der står noget i
deres prisblad, men det er efter min mening ikke så let forståeligt, hvad
hvis man ringer via andet end Sydfyns mobilnet.
Jeg ville foretrække nogle lidt mere gennemsigtige priser, det kunne være
smart hvis man kunne bestille internet for sig og så bestille fastnet, mobil
eller tv som et tillægsprodukt.

Mvh
Peter



Bjarke Andersen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-01-05 08:04

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> crashed Echelon writing
news:csq8ne$2spr$1@news.cybercity.dk:

> Tillykke, det er jo ikke alle der er så heldige at bo på Sydfyn, men der
> kommer vel på et tidspunkt også noget hvor jeg bor.

Det er jo heller ikke kun sydfyn der er igang
http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere.htm

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Peter Anskjær (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 21-01-05 16:54

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns95E5520D825bjoegdk@130.225.247.90...
> "Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> crashed Echelon writing
> news:csq8ne$2spr$1@news.cybercity.dk:
>
>> Tillykke, det er jo ikke alle der er så heldige at bo på Sydfyn, men der
>> kommer vel på et tidspunkt også noget hvor jeg bor.
>
> Det er jo heller ikke kun sydfyn der er igang
> http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet/serviceudbydere.htm
>
Jeg ved godt de er i gang mange steder, men jeg bor heller ikke i Gentofte
eller Smørum. Jeg får leveret energi af Københavns E, de er så vidt jeg ved
ikke i gang med noget. Der bliver jo gravet fiber ned mange steder i
København, men f.eks ComX sælger jo ikke direkte til private. Så som jeg ser
det bliver min første mulighed for noget hurtigere end adsl nok CC med
adsl2/+ eller muligvis en af de andre store. Men sikkert ikke til de samme
priser som vi ser hos energileverandørerne.

Mvh
Peter



Svend (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 21-01-05 21:43

Peter Anskjær wrote:
> Jeg ved godt de er i gang mange steder, men jeg bor heller ikke i Gentofte
> eller Smørum. Jeg får leveret energi af Københavns E, de er så vidt jeg ved
> ikke i gang med noget. Der bliver jo gravet fiber ned mange steder i
> København, men f.eks ComX sælger jo ikke direkte til private. Så som jeg ser
> det bliver min første mulighed for noget hurtigere end adsl nok CC med
> adsl2/+ eller muligvis en af de andre store. Men sikkert ikke til de samme
> priser som vi ser hos energileverandørerne.

Min mor fik tilbudt ComX i hendes grundejerforening, men der manglede 8
stemmer så det blev ikke til noget. Hun synes eller at 25 kkr var
billigt i forhold til de paraboler og abn. hun har købt gennem tiden.

Jeg fik ComX gennem min AB, så jeg har mit på det tørre.

>
> Mvh
> Peter
>
>
--
Svend

Frank Allan Rasmusse~ (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Frank Allan Rasmusse~


Dato : 21-01-05 09:05

Hej

> En ting jeg dog ikke forstår, det er hvorfor der er mobiltelefon inkl. i
> deres abonnementer, hvad vil det sige, betaler man et abonnement til dem
> som de betaler videre til anden part og hvad er minutprisen.

Bedste bud er at der skal være mulighed for at ringe 112.

Det er der ikke hved strømafbrydelse uden en mobiltelefon da el selskaberne
ikke har backup på hele deres net.
Du ser det samme ved (nogle) antenneforeninger der tilbyder IP-telefoni.

Mvh
Frank



Jesper Hansen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 21-01-05 10:10

On 21 Jan 2005 09:05:21 +0100, "Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk>
wrote:

>Det er der ikke hved strømafbrydelse uden en mobiltelefon da el selskaberne
>ikke har backup på hele deres net.

Næhh - men nu har snart hver familie en 3-4 stykker mobilos til
rådighed

/jesper

Peter Anskjær (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 21-01-05 17:02

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41f0b7c1$1@news.wineasy.se...
> Hej
>
>> En ting jeg dog ikke forstår, det er hvorfor der er mobiltelefon inkl. i
>> deres abonnementer, hvad vil det sige, betaler man et abonnement til dem
>> som de betaler videre til anden part og hvad er minutprisen.
>
> Bedste bud er at der skal være mulighed for at ringe 112.
>
Det er muligt.

> Det er der ikke hved strømafbrydelse uden en mobiltelefon da el
> selskaberne ikke har backup på hele deres net.
> Du ser det samme ved (nogle) antenneforeninger der tilbyder IP-telefoni.
>
Jeg har ip-telefoni og har ikke mulighed for at ringe 112 ved strømafbrud
her, ved ikke hvad Musimi har af backup, men jeg mener helt bestemt at der
er noget dispensation, så hvis Musimi kan komme uden om det, så kan
Sydfynsnet vel også.
Jeg synes mest det lugter af at de så kan tjene lidt ekstra ved at tvinge
folk til at have et mobiltelefonabonnement hos dem. Man kan selvfølgeligt
lade være med at bruge den, men det er da stadigvæk lidt tåbeligt.

Mvh
Peter



Niels Dybdahl (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 21-01-05 11:26

> Tillykke, det er jo ikke alle der er så heldige at bo på Sydfyn, men der
> kommer vel på et tidspunkt også noget hvor jeg bor.
> En ting jeg dog ikke forstår, det er hvorfor der er mobiltelefon inkl. i
> deres abonnementer, hvad vil det sige, betaler man et abonnement til dem
som
> de betaler videre til anden part og hvad er minutprisen. Der står noget i
> deres prisblad, men det er efter min mening ikke så let forståeligt, hvad
> hvis man ringer via andet end Sydfyns mobilnet.

Umiddelbart synes jeg at det ser ud til at koste mellem 0,68 og 1,60 kr at
ringe mobilt hos dem. Men det er rigtigt at de kunne have skrevet det mere
forståeligt.

Niels Dybdahl



Peter Anskjær (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Peter Anskjær


Dato : 21-01-05 16:58

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse
news:41f0d8c5$0$17413$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>> Tillykke, det er jo ikke alle der er så heldige at bo på Sydfyn, men der
>> kommer vel på et tidspunkt også noget hvor jeg bor.
>> En ting jeg dog ikke forstår, det er hvorfor der er mobiltelefon inkl. i
>> deres abonnementer, hvad vil det sige, betaler man et abonnement til dem
> som
>> de betaler videre til anden part og hvad er minutprisen. Der står noget i
>> deres prisblad, men det er efter min mening ikke så let forståeligt, hvad
>> hvis man ringer via andet end Sydfyns mobilnet.
>
> Umiddelbart synes jeg at det ser ud til at koste mellem 0,68 og 1,60 kr at
> ringe mobilt hos dem. Men det er rigtigt at de kunne have skrevet det mere
> forståeligt.
>
Sådan læser jeg det også, men jeg kan ikke se nogle steder hvor de dækker,
om det kun er Sydfyn eller? Derudover kan jeg ikke se hvad det koster hvis
de ikke selv dækker og man derfor skal roame.
Men i det hele taget synes jeg bare det er skidt at man ikke kan blive fri
for at tegne mobiltelefonabonnement for at få en internetforbindelse hos
dem, det minder jo en del om tdc's krav om fastnet/bærelinje, det er dog
meget mere forståeligt hos tdc.

Mvh
Peter



Anders Houmark (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 22-01-05 17:51

lomito wrote:
> Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
> betaler for en to 2mbit adsl
> Længe leve at elselskaberne endelig vil give TDC baghjul.
> Fastnet telefon, mobiltelefon, mange tvkanaler oven i en
> 10/10 Mbit, til 584kr. pr. md.
> www.Sydfynsnet.dk

Jeg glæder mig også til det bliver en realitet.. I øjeblikket foregår der
tests på et par veje her i byen (Svendborg), men jeg har endnu ikke hørt om
nogle "ikke forsøgspersoner" som har fået det endnu..
En af vores naboers nabo kom hen og talte med os om udsigten til at få
Sydfynsnet installeret.. Han havde kontaktet firmaet og de havde sagt, at
der skulle være ca. 3/4 af alle hustande her i området som var interesseret,
ellers ville de først kunne grave det ned i år 2006... Det var jo spændende
nok, så vi forsøgte med omdeling af infopapirer + et lille brev hvor
indholdet sådan ca. var "hvis du/i er interesserede så meld tilbage inden d.
14. januar"... Desværre er der kun ca.7-8 som har meldt tilbage, og der
ligger ca. 25 huse.. Så vi får det nok ikke installeret før år 2006 :-/


Og nårja, TDC har vist også gravet fiber ned her i byen, de tilbyder så bare
100mbit.. Men det er også til helt andre priser, og de henvender sig vist
også til virksomheder.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



lomito (23-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 23-01-05 11:17

Hvilken del af byen bor du, jeg bor i Vindeby.

Lomito

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:FwvId.84671$Vf.3756914@news000.worldonline.dk...
> lomito wrote:
>> Ja så får man snart 10/10Mbit linie, til under den pris man
>> betaler for en to 2mbit adsl
>> Længe leve at elselskaberne endelig vil give TDC baghjul.
>> Fastnet telefon, mobiltelefon, mange tvkanaler oven i en
>> 10/10 Mbit, til 584kr. pr. md.
>> www.Sydfynsnet.dk
>
> Jeg glæder mig også til det bliver en realitet.. I øjeblikket foregår der
> tests på et par veje her i byen (Svendborg), men jeg har endnu ikke hørt
> om
> nogle "ikke forsøgspersoner" som har fået det endnu..
> En af vores naboers nabo kom hen og talte med os om udsigten til at få
> Sydfynsnet installeret.. Han havde kontaktet firmaet og de havde sagt, at
> der skulle være ca. 3/4 af alle hustande her i området som var
> interesseret,
> ellers ville de først kunne grave det ned i år 2006... Det var jo
> spændende
> nok, så vi forsøgte med omdeling af infopapirer + et lille brev hvor
> indholdet sådan ca. var "hvis du/i er interesserede så meld tilbage inden
> d.
> 14. januar"... Desværre er der kun ca.7-8 som har meldt tilbage, og der
> ligger ca. 25 huse.. Så vi får det nok ikke installeret før år 2006 :-/
>
>
> Og nårja, TDC har vist også gravet fiber ned her i byen, de tilbyder så
> bare
> 100mbit.. Men det er også til helt andre priser, og de henvender sig vist
> også til virksomheder.
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>



Anders Houmark (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 23-01-05 11:30

lomito wrote:
> Hvilken del af byen bor du, jeg bor i Vindeby.
>

Sørup.. Faktisk ret tæt på elværket, tror der er 500-1000 meter i luftlinie.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



lomito (23-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 23-01-05 15:59

Vi fik brev om at vi kunne tilmelde os senest d. 15 jan, og får brev sidst i
denne måned, om det bliver til noget inden for det næste halve år, hvis der
er tilmeldinger nok.

Lomito


"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:1%KId.84768$Vf.3758805@news000.worldonline.dk...
> lomito wrote:
>> Hvilken del af byen bor du, jeg bor i Vindeby.
>>
>
> Sørup.. Faktisk ret tæt på elværket, tror der er 500-1000 meter i
> luftlinie.
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>



Anders Houmark (23-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 23-01-05 19:43

lomito wrote:
> Vi fik brev om at vi kunne tilmelde os senest d. 15 jan, og får brev
> sidst i denne måned, om det bliver til noget inden for det næste
> halve år, hvis der er tilmeldinger nok.
>
> Lomito

Jeg tror det er nogenlunde det samme der skete her.. Dog kontaktede
Sydfynsnet ikke os, men os dem... Dog bliver det nok ikke til noget herude
før 2006..


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Anders Houmark (24-01-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 24-01-05 17:26

Anders Houmark wrote:

> Jeg tror det er nogenlunde det samme der skete her.. Dog kontaktede
> Sydfynsnet ikke os, men os dem... Dog bliver det nok ikke til noget
> herude før 2006..

Øv bøv.. Fik lige af vide, at det koster 1 million at grave kabler ned
herude.. Men de vælger alligevel at lave et informationsmøde for de 7
hustande herude, som var interesserede...


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408846
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste