Internet via Satelit på Grønland, Hvilke U~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-01-05 15:26

Hej
Er der nogel her der kender nogle selskaber/udbyder der kan tilbyde en
Internet forbindelse via Satelit, skal gerne kunne placeres på Grønland?

Og ja giver nok nogle lange svar tider, men deres svartider ellers med
normale udbydere er også vildt høje. Så må man nok leve med.

Skal afprøves om det kan lade sig gøre med IP Telefoni der til.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-01-05 19:54

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> normale udbydere er også vildt høje. Så må man nok leve med.
>
> Skal afprøves om det kan lade sig gøre med IP Telefoni der til.

http://kortlink.dk/computerworld/hnt

/ Thomas

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-01-05 23:37

Thomas Jacobsen wrote:

> http://kortlink.dk/computerworld/hnt

Det tyder på at du har prøvet at sende nogle ulovlige tegn til serveren.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 17:06

Anders Houmark wrote:

> Det tyder på at du har prøvet at sende nogle ulovlige tegn til
> serveren. URL:

http://debat.computerworld.dk/thread.asp?Mode=View&threadID=9900&Page=1&ContributionID=56111í¬¯

Fåååårk.. jeg er en hacker!!1

--
regards, Peter Larsen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-01-05 07:51

Ja vi har haft snakket med Starband som bla nævnes i det indlæg men de
dækker desværre ikke Grønland.

Så er der nogle der kender andre ?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-01-05 09:35

> [...]
> normale udbydere er også vildt høje. Så må man nok leve med.
>
> Skal afprøves om det kan lade sig gøre med IP Telefoni der til.

De satellitløsninger som jeg har hørt om, bygger på satellit til download og
almindeligt modem til upload. I så fald er det nok ikke anvendeligt til IP
Telefoni.

Niels Dybdahl

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-01-05 10:00

Nej skal helst være både up og download via satelit

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 18-01-05 13:21

"Kim Jørgensen" <kim--REMOVE--@teledi.dk> wrote in message
> Nej skal helst være både up og download via satelit

Er afik ikke muligt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-05 16:06

> Er afik ikke muligt

Jo, f.eks. ASTRAnet - her kører både up- og download via satellit på
specielle KA-bånd transpondere.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-01-05 22:12

Hej

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Jo, f.eks. ASTRAnet - her kører både up- og download via satellit på
>specielle KA-bånd transpondere.

Upload kører via et telefonmodem eller anden internetforbindelse:

https://www.astranet.de/HowUplink.aspx

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-05 23:39

> Upload kører via et telefonmodem eller anden internetforbindelse:
>
> https://www.astranet.de/HowUplink.aspx

Ja sørme... Så er det nok deres erhvervsløsninger, som kører i KA-båndet,
mens disse alm. ASTRAnet kører i det alm. KU-bånd.

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 17:05

Flemming Lynggaard wrote:

> Er afik ikke muligt

jo, men jeg tror ikke det dække grønland

--
regards, Peter Larsen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-01-05 11:11

> Er afik ikke muligt

Man kan vel altid sætte en gammel 300 bps akustisk modem på en
satellittelefon, men så ryger ideen med IP-telefoni igen. Der er sikkert
også andre løsninger, men jeg formoder at upload via satellit vil være for
dyrt til IP-telefoni.

Niels Dybdahl

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 13:16

Kim Jørgensen wrote:

> Er der nogel her der kender nogle selskaber/udbyder der kan tilbyde
> en Internet forbindelse via Satelit, skal gerne kunne placeres på
> Grønland?

Inmarsat Regional BGAN:
http://regionalbgan.inmarsat.com/?language=EN&textonly=False

Danimex Communicaton Ltd er dansk forhandler af udstyr.
http://www.danimex.com

Jesper G. Poulsen

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-01-05 22:31

On 19 Jan 2005 12:15:32 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Inmarsat Regional BGAN:
>http://regionalbgan.inmarsat.com/?language=EN&textonly=False

Jfr. dækningskortet når den lige den østlige tredjedel af Island, men
ikke Grønland?

Har du i øvrigt nogen ide om, hvad en Mbyte koster ad den vej? Priser
på terminaludstyr?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik