ESENET - erfaring med opsætning af router ~
Fra : flander60

Dato : 15-01-05 16:15

Jeg prøver p.t. at sætte en router op på ESENET, men der er øjensynligt
problemer for routeren med at få forbindelse - er der andre i Esbjerg der
har/har haft
de samme problemer - endnu bedre måske en løsning.

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 15-01-05 16:51

> [...]
> har/har haft
> de samme problemer - endnu bedre måske en løsning.

Jeg har prøvet at sætte en router op og det største problem, der er med det,
er at når MAC adressen (den unikke ID for et netkort/router/accesspoint
osv.) ændres, så skal man på ny logge på Esenettet med brugernavn og
password og det kan routeren ikke altid selv finde ud af. Har routeren nogen
mulighed for at overtage/få manuelt tildelt en MAC adresse? For så kan du
gøre det at du logger på med computeren direkte på modemmet, så du kan komme
på nettet, så ændrer du MAC adressen for routeren til den MAC adresse dit
netkort i computeren har og derefter kobler du det så til, som det skal være
med routeren tilsluttet modemmet og computeren(-erne) til routeren. Så
skulle det køre.

Hvis ovenstående slet ingen mening giver, så skulle du slet ikke have rodet
med det til at starte med.

Mvh. Kim, Aalborg.