Cybercity - "Mere bredbånd for pengene"
Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 10-01-05 10:43

Hejsa

Der er noget der tyder på at CC er igang med en ny runde af opgraderinger.
Har lige modtaget et brev med info om at min forbindelse vil gå fra
2,5Mbit/128kbit -> 2,5Mbit/256kbit (men stadig for 430/md)

Denne gang er det endda den rigtige del af forbindelsen der får et (godt
nok lille men alligevel) spark opad.

Er der andre eksempler på hvad folk går fra og til og hvad det koster?
Det er jo blevet noget kompliceret at se hvad man ellers kan få hos CC
med alle disse små justeringer. Fx eksisterer hverken min gamle eller
nye forbindelse på deres prislister...
Nogen der har erfaringer med dette? Er der nogen der har prøvet at
forhandle forbindelser der ikke var på deres lister?

-Peter

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 10-01-05 13:07

for 360kr om måneden er jeg gået fra 1024/128 til 1024/256... Dev. det er
først noget de vil gøre i løbet af den kommende tid, og senest den 14/feb

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 10-01-05 15:15

"Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> wrote in

> for 360kr om måneden er jeg gået fra 1024/128 til 1024/256... Dev. det
> er først noget de vil gøre i løbet af den kommende tid, og senest den
> 14/feb

3072/128 for 436kr sat op til 3072/320.
Også senest 14 feb.

Fra : claus v

Dato : 10-01-05 17:17

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Bo Jensen" <giantCUTTHISOUT@post.cybercity.dk> wrote in

> 3072/128 for 436kr sat op til 3072/320.
> Også senest 14 feb.

er det ved cc

claus

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 11-01-05 14:53

"claus v" <claus@cybercity.dk> wrote in news:crua1i$17bq$1
@news.cybercity.dk:

> "Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse

det

> er det ved cc
>
> claus

Jeps.

Sejersen

Fra : claus v

Dato : 12-01-05 18:28

> "claus v" <claus@cybercity.dk> wrote in news:crua1i$17bq$1
> @news.cybercity.dk:

> det

> Jeps.
>
> Sejersen

Hej igen

har kigget på deres hjemmeside og kan ikke se den hastighed nogen steder
er selv på en 2 mb tul 429 pr månede

claus

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 13-01-05 14:38

> Hej igen
>
> har kigget på deres hjemmeside og kan ikke se den hastighed nogen
steder
> er selv på en 2 mb tul 429 pr månede
>
> claus

Det er fordi det er en tilbudspris.
Jeg blev CC kunde da alle ADSL udbyderne lå i deres store
priskrig for at kapre kunder i 2003.
Dengang var tilbudet en 2048/128 for 436kr og nul kroner i
oprettelse.
Efterhånden som priserne på forbindelserne er blevet ændret,
så har de tilpasset min hastighed også til prisen.
Så hvis at CC fandt på atter engang at lave et tilbud med en
ADSL forbindelse til 436kr idag, så ville hastigheden lyde
på 3072/360.
Jeg var også svine heldig, jeg fandt tilbudet på deres hjemmeside
3 dage før det udløb og skyndte mig at bestille

Sejersen.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-01-05 02:13

<------------>
> 3072/128 for 436kr sat op til 3072/320.
> Også senest 14 feb.
<------------>
Kanont, de forstår at holde på kunderne,
syntes det er okay de belønder trofaste kunder
får selv 2,5Mbit/256kbit for 429,-

Fra : Rander

Dato : 12-01-05 03:25

Wed, 12 Jan 2005 02:12:56 +0100 brugte -=Madsen=- 9 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

><------------>
><------------>
>Kanont, de forstår at holde på kunderne,
>syntes det er okay de belønder trofaste kunder
>får selv 2,5Mbit/256kbit for 429,-

Det er nu ikke kun trofaste kunder - jeg havde været kunde hos dem i en
uges tid, da min linie hoppede fra 768/256 til 1024/512 - tre måneder
senere blev den til 1536/512...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

De to hyppigst forekommende ting i universet er hydrogen og dumhed. (Harlan Ellison)

Fra : Chaddy

Dato : 12-01-05 17:51

Rander skrev:

> Det er nu ikke kun trofaste kunder - jeg havde været kunde hos dem i en
> uges tid, da min linie hoppede fra 768/256 til 1024/512 - tre måneder
> senere blev den til 1536/512...

Må man spørge hvad sådan en linie koster ?

Hvis jeg må så hvad koster den?

Mvh Chad

Fra : Rander

Dato : 12-01-05 19:47

Wed, 12 Jan 2005 17:50:46 +0100 brugte "Chaddy"
<sa_dk_thechad"FJERN"@hotmail.com> 14 linier på at fortælle dette til
dk.edb.internet.udbydere:

>Må man spørge hvad sådan en linie koster ?

Det ved jeg ikke... Hvad er der i det for mig?

>Hvis jeg må så hvad koster den?

495,- pr. måned...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det kræver ærlighed at sælge elastik i metermål. (Storm P.)

Fra : Chaddy

Dato : 13-01-05 00:30

Rander skrev:

> 495,- pr. måned...

Takker for svaret.

Hvordan får man de her "skæve" hastigheder? De står da ikke på CC's
hjemmeside.

Jeg troede kun man kunne få de "officielle"

Chad

Fra : Peter Anskjær

Dato : 12-01-05 08:02

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> <------------>
> <------------>
> Kanont, de forstår at holde på kunderne,
> syntes det er okay de belønder trofaste kunder
> får selv 2,5Mbit/256kbit for 429,-

Til gengæld er det lidt kedeligt at være kunde med høj upload-hastighed, for
de får jo ikke rigtigt noget. Da det kun var kunder med 128kBit upload der
blev belønnet var det mere okay, nu synes jeg godt nok der er nogle der får
meget tæt på mine 2048/512kBit til lidt over 400kr, jeg selv giver 674kr.
Man kunne så sige at jeg bare kan nedgradere når tilbuddet kommer i
februaer, men jeg har brug for de 512kBit upload, jeg synes bare det er
trist at jeg skal betale op imod 250kr for 256kBit upload ekstra.
Men det kan selvfølgeligt være der sker noget med min pris/hastighed også,
det tvivler jeg dog på.

Mvh
Peter

Fra : Sven

Dato : 15-01-05 21:07

> [...]
> trist at jeg skal betale op imod 250kr for 256kBit upload ekstra.
> Men det kan selvfølgeligt være der sker noget med min pris/hastighed også,

Ja, de er hverken til at hugge eller stikke i. Jeg selv har en 1536/512, som
jeg gerne ville "veksle" til 2560/256, men det kan ikke lade sig gøre. Når
man har 512 (eller mere) i upload, så er det en "nedgradering", og så kan
man kun vælge de tilbud der står på deres hjemmeside

Sven

Fra : Mogens

Dato : 15-01-05 23:18

On Sat, 15 Jan 2005 21:06:40 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>man har 512 (eller mere) i upload, så er det en "nedgradering", og så kan
>man kun vælge de tilbud der står på deres hjemmeside

Kundeservice der rykker eller snarere mangel på produkter ?

Mogens
www.findsvar.dk

Fra : Floffer Poffer

Dato : 16-01-05 07:46

> [...]

>man har 512 (eller mere) i upload, så er det en "nedgradering", og så kan
>man kun vælge de tilbud der står på deres hjemmeside

Tjae. Kender en der haft CC i et år uden free upgrade. Har en
1mbit/256 til 499 eller so, en anden får så 2mbit/218 inst. i december
og er allerede upgraded til 2,5mbit/256 for de der 429 - ikke hvad jeg
vil kalde særligt imponerende at betale 70,- mere for 1½mbit mindre
hos samme selskab.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-05 06:08

Peter Kjellerup Rasmussen <pkr@daimi.au.ak> wrote:

> Der er noget der tyder p at CC er igang med en ny runde af opgraderinger.
> Har lige modtaget et brev med info om at min forbindelse vil g fra
> 2,5Mbit/128kbit -> 2,5Mbit/256kbit (men stadig for 430/md)

Jeg ligger stadig på 2 M/128 K. Med telefoni. Men de er åbenbart ikke
meget for i stedet at sætte prisen ned ...
--
Per Erik Rønne