|
| Stofa - Ålborg? Fra : Nicolai |
Dato : 04-01-05 17:31 |
|
Min gode ven har stadig megaprobs med Stofa - idag 19% pakketab.
Når jeg tracer ham ser det ud til det er Ålborg-centralen der hoster -
skandale de ingen tidshorisont vil give - vi nærmer os det halve år.
Andre der har pakketab i nordjylland?
--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai
http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!
| |
reg (04-01-2005)
| Kommentar Fra : reg |
Dato : 04-01-05 18:08 |
|
Nicolai wrote:
> Min gode ven har stadig megaprobs med Stofa - idag 19% pakketab.
>
> Når jeg tracer ham ser det ud til det er Ålborg-centralen der hoster -
> skandale de ingen tidshorisont vil give - vi nærmer os det halve år.
>
> Andre der har pakketab i nordjylland?
>
Dato: 04-01-2005 10:42
Forventes løst: 05-01-2005 12:00
Lokation: 9000 Aalborg,
Beskrivelse:
Grundet problemer, kan der opleves nedsat fremkommelighed.
Vi arbejder på sagen.
Med venlig hilsen
StofaNet drift
| |
Nicolai (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 04-01-05 18:09 |
|
> Dato: 04-01-2005 10:42
> Forventes løst: 05-01-2005 12:00
> Lokation: 9000 Aalborg,
>
> Beskrivelse:
> Grundet problemer, kan der opleves nedsat fremkommelighed.
Tak for info. Så skriver jeg igen imorgen, for som sagt har vennen haft probs
i snart et halvt år.
| |
S. Andersen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : S. Andersen |
Dato : 04-01-05 18:43 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:41dacda5$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tak for info. Så skriver jeg igen imorgen, for som sagt har vennen haft
> probs i snart et halvt år.
Så har han jo haft et havlt år til at finde en anden udbyder ?
| |
Sune Christesen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 04-01-05 19:03 |
|
> Så har han jo haft et havlt år til at finde en anden udbyder ?
Ærligtalt kan det ikke passe at en internetudbyder leverer en internetforbindelse
med konstant pakketab uden tilsyneladende at gøre en god nok indsats for
at forbedre problemet - det kan ikke passe man skal tvinges til at skifte
udbyder pga. dårlig kvaltiet af produktet og dårlig kundeservice.
Penge på oprettelser og gud ved hvad hænger heller ikke på træerne, desuden
kan det være at der ikke findes et tilsvarende produkt for vedkommende som
det Stofa leverer (rettere sagt, skulle have leveret).
Ironisk nok blev jeg selv tvunget til at skifte til CyberCity fra Telia Stofa,
så bakker op om at vedkommende skifter Stofa ud, men mener på ingen måde
at der er noget retfærdigt i at man skal tvinges til den slags.
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
| |
Nicolai (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 04-01-05 20:27 |
|
> Ironisk nok blev jeg selv tvunget til at skifte til CyberCity fra Telia
> Stofa, så bakker op om at vedkommende skifter Stofa ud, men mener på ingen
> måde at der er noget retfærdigt i at man skal tvinges til den slags.
Enig, han har netop skrevet til Cybercity, men jeg havde ellers set Stofa som
en seriøs udbyder - men fandt ud af de skider på kunderne.
| |
Mikkel U. (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel U. |
Dato : 04-01-05 21:16 |
|
Nicolai wrote:
>
> Enig, han har netop skrevet til Cybercity, men jeg havde ellers set Stofa som
> en seriøs udbyder - men fandt ud af de skider på kunderne.
>
>
Den konklusion drager du ud fra de 2 Stofa kunder du kender ?
Der vil altid være skræk historier, det gælder for alle udbydere.
/mikkel
--
"The only source of knowledge is experience"
Albert Einstein
| |
Nicolai (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 04-01-05 21:28 |
|
> Den konklusion drager du ud fra de 2 Stofa kunder du kender ?
Hvorfra ved du hvad min baggrund for den konklusion er ?
> Der vil altid være skræk historier, det gælder for alle udbydere.
Se det er jeg 100% klar over - men enhver kunde ville være meget mere
tålmodig hvis de gav en tidshorisont.
| |
Sune Christesen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 04-01-05 21:30 |
|
> Den konklusion drager du ud fra de 2 Stofa kunder du kender ?
>
> Der vil altid være skræk historier, det gælder for alle udbydere.
Sidst i december måned var der en anden tråd om Stofa, også af Nicolai, hvor
flere personer bekræftede problemet samt den dårlige behandling af problemet
som Telia Stofa leverede.
Men ja, der vil altid være gode og dårlige historier, jeg synes dog der er
urimeligt mange når det kommer til Stofa - måske har det sin indflydelse
at jeg selv har oplevet det fra første række som tidligere Stofa kunde, men
ikke desto mindre har jeg også hørt kritik fra så mange personer at jeg ikke
tror det er bøvlet værd.
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/
| |
Kaare (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Kaare |
Dato : 05-01-05 01:54 |
|
"Sune Christesen" <sune@activewebs.dk> skrev i en meddelelse
news:251686632404710904687500@news.cybercity.dk...
> Sidst i december måned var der en anden tråd om Stofa, også af Nicolai,
hvor
> flere personer bekræftede problemet samt den dårlige behandling af
problemet
> som Telia Stofa leverede.
Jeg har også i begge tråde set at der skrives at CC var et alternativ man
burde vælge. Taget i betragtning at Stofa har dobbelt så mange kunder som
CyberCity (kald det bredbånd), synes jeg at der er urimeligt mange indlæg
omkring problemer med Cybercity i forhold til de enkelte gange man ser et
indlæg omkring Stofa. Nogle vil sikkert mene at CC har "dygtigere" kunder og
Stofas kunder derfor sikkert ikke formår at klage over det - men jeg vil
næppe påstå at mine forældre og mange andre CC kunder jeg kender er en klap
bedre. Stofa kunder har til gengæld haft "bredbånd" i mange år, og har de
sidste par år haft landets bedste nyhedsserver (Telias).
> Men ja, der vil altid være gode og dårlige historier, jeg synes dog der er
> urimeligt mange når det kommer til Stofa - måske har det sin indflydelse
> at jeg selv har oplevet det fra første række som tidligere Stofa kunde,
men
> ikke desto mindre har jeg også hørt kritik fra så mange personer at jeg
ikke
> tror det er bøvlet værd.
> --
Jeg har hørt en del om problemer med StofaNet for nogle år siden, men som
skulle være saga blot. Jeg skal ikke kunne fortælle hvad problemet er - men
hvis det er nogle af Stofas store gateways der har problemer som ikke
påvirker surf, email og den slags, kan jeg måske forstå at man ikke tager
chancen og bare udskifter og roder med udstyret. Stofa kører trods alt
trafiktaksering, så der er nok en speciel opsætning på deres udstyr - så
måske skal der laves mange ting om?
.... det skal dog siges at halvt år lyder som uacceptabelt længe... men jeg
har også lært efterhånden at tage alle disse flame attacks med en gran salt,
selv et par dage kan have en tendens til at blive et par måneder inden det
når ud i nyhedsgrupperne.
/Kaare
| |
Sune Christesen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 05-01-05 16:06 |
|
> Jeg har også i begge tråde set at der skrives at CC var et alternativ
> man burde vælge. Taget i betragtning at Stofa har dobbelt så mange
> kunder som CyberCity (kald det bredbånd), synes jeg at der er
> urimeligt mange indlæg omkring problemer med Cybercity i forhold til
> de enkelte gange man ser et indlæg omkring Stofa.
Hvad baserer du dette på? De seneste tal fra IT- og Telestyrelsen viser så
vidt jeg kan se at CyberCity har en markedsandel på 6%, svarende til godt
og vel 92.000 kunder, og Telia (hele Telia, ikke bare Stofa abbonenter) på
9%, svarende til godt og vel 145.000 kunder.
> Jeg har hørt en del om problemer med StofaNet for nogle år siden, men
> som skulle være saga blot. Jeg skal ikke kunne fortælle hvad problemet
> er - men hvis det er nogle af Stofas store gateways der har problemer
> som ikke påvirker surf, email og den slags, kan jeg måske forstå at
> man ikke tager chancen og bare udskifter og roder med udstyret. Stofa
> kører trods alt trafiktaksering, så der er nok en speciel opsætning på
> deres udstyr - så måske skal der laves mange ting om?
Uanset hvor stor en ændring (eller hvor mange ændringer) der er tale om,
hvor lang tid det tager eller hvad ved jeg så er det for dårligt at en internetudbyder
over så stor en tidshorisont intet har fået gjort eller informeret kunderne
om hvad de har til hensigt at gøre.
> .... det skal dog siges at halvt år lyder som uacceptabelt længe...
> men jeg har også lært efterhånden at tage alle disse flame attacks med
> en gran salt, selv et par dage kan have en tendens til at blive et par
> måneder inden det når ud i nyhedsgrupperne.
Kunne ikke være mere enig - dog stoler jeg på Nicolai eftersom jeg selv har
været Stofa kunde for flere år siden og selv var problemramt, så set med
mine øjne er problemet blot større end det halve år Nicolai omtaler :)
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/
| |
Nicolai (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-01-05 17:01 |
|
>> .... det skal dog siges at halvt år lyder som uacceptabelt længe...
>> men jeg har også lært efterhånden at tage alle disse flame attacks med
>> en gran salt, selv et par dage kan have en tendens til at blive et par
>> måneder inden det når ud i nyhedsgrupperne.
> Kunne ikke være mere enig - dog stoler jeg på Nicolai eftersom jeg selv har
> været Stofa kunde for flere år siden og selv var problemramt, så set med
> mine øjne er problemet blot større end det halve år Nicolai omtaler :)
God ting med sund fornuft her i news :)
Dobbeltcheckede lige starttidspunket - august begyndte det så småt, og blev
slemt i september siger han.
| |
reg (05-01-2005)
| Kommentar Fra : reg |
Dato : 05-01-05 17:08 |
|
Sune Christesen wrote:
>> Jeg har også i begge tråde set at der skrives at CC var et alternativ
>> man burde vælge. Taget i betragtning at Stofa har dobbelt så mange
>> kunder som CyberCity (kald det bredbånd), synes jeg at der er
>> urimeligt mange indlæg omkring problemer med Cybercity i forhold til
>> de enkelte gange man ser et indlæg omkring Stofa.
>
> Hvad baserer du dette på? De seneste tal fra IT- og Telestyrelsen viser
> så vidt jeg kan se at CyberCity har en markedsandel på 6%, svarende til
> godt og vel 92.000 kunder, og Telia (hele Telia, ikke bare Stofa
> abbonenter) på 9%, svarende til godt og vel 145.000 kunder.
>
>> Jeg har hørt en del om problemer med StofaNet for nogle år siden, men
>> som skulle være saga blot. Jeg skal ikke kunne fortælle hvad problemet
>> er - men hvis det er nogle af Stofas store gateways der har problemer
>> som ikke påvirker surf, email og den slags, kan jeg måske forstå at
>> man ikke tager chancen og bare udskifter og roder med udstyret. Stofa
>> kører trods alt trafiktaksering, så der er nok en speciel opsætning på
>> deres udstyr - så måske skal der laves mange ting om?
>
> Uanset hvor stor en ændring (eller hvor mange ændringer) der er tale om,
> hvor lang tid det tager eller hvad ved jeg så er det for dårligt at en
> internetudbyder over så stor en tidshorisont intet har fået gjort eller
> informeret kunderne om hvad de har til hensigt at gøre.
>
>> .... det skal dog siges at halvt år lyder som uacceptabelt længe...
>> men jeg har også lært efterhånden at tage alle disse flame attacks med
>> en gran salt, selv et par dage kan have en tendens til at blive et par
>> måneder inden det når ud i nyhedsgrupperne.
>
> Kunne ikke være mere enig - dog stoler jeg på Nicolai eftersom jeg selv
> har været Stofa kunde for flere år siden og selv var problemramt, så set
> med mine øjne er problemet blot større end det halve år Nicolai omtaler :)
> --
> Med venlig hilsen
> Sune Christesen
> http://www.ActiveWebs.dk/
>
www.run2net.dk - igen?
| |
Sune Christesen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 05-01-05 17:18 |
|
> www.run2net.dk - igen?
Er det muligt at bede dig uddybe din besked en smule?
For det første er det en meget kort og mangelfuld besked, for det andet så
eksisterer domænenavnet run2net.dk ikke i skrivende stund.
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
| |
reg (05-01-2005)
| Kommentar Fra : reg |
Dato : 05-01-05 17:27 |
|
Sune Christesen wrote:
>> www.run2net.dk - igen?
>
> Er det muligt at bede dig uddybe din besked en smule?
> For det første er det en meget kort og mangelfuld besked, for det andet
> så eksisterer domænenavnet run2net.dk ikke i skrivende stund.
> --
> Med venlig hilsen
> Sune Christesen
>
Google run2net
reg
| |
Allan Joergensen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Allan Joergensen |
Dato : 05-01-05 17:48 |
|
Sune Christesen <sune@activewebs.dk> wrote:
> Hvad baserer du dette på? De seneste tal fra IT- og Telestyrelsen viser så
> vidt jeg kan se at CyberCity har en markedsandel på 6%, svarende til godt
> og vel 92.000 kunder, og Telia (hele Telia, ikke bare Stofa abbonenter) på
> 9%, svarende til godt og vel 145.000 kunder.
Markedsandel af hvad?
--
Allan Joergensen
"Boy, are we glad to see you!" La Forge to Data
| |
Sune Christesen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 05-01-05 18:05 |
|
> Markedsandel af hvad?
Internetabbonementer - skal dog bemærkes at det er alle typer, ikke kun "bredbånd".
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/
| |
Kaare (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Kaare |
Dato : 06-01-05 09:29 |
|
"Sune Christesen" <sune@activewebs.dk> skrev i en meddelelse
news:256809632405451228125000@news.cybercity.dk...
> > Markedsandel af hvad?
> Internetabbonementer - skal dog bemærkes at det er alle typer, ikke kun
"bredbånd".
> --
Ja, men kun blandt private... ellers kan det jo være at TDC, Tele2, CC og så
videre kun tæller en hver?
Jeg tager også de tal med et gran salt. :)
De er både bagefter, og beskriver ikke så godt (er generelt noget utilfreds
med telestyrelsens opgørelse).
/Kaare
| |
Kaare (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Kaare |
Dato : 06-01-05 09:23 |
|
"Sune Christesen" <sune@activewebs.dk> skrev i en meddelelse
news:256383632405379439218750@news.cybercity.dk...
> > Jeg har også i begge tråde set at der skrives at CC var et alternativ
> > man burde vælge. Taget i betragtning at Stofa har dobbelt så mange
> > kunder som CyberCity (kald det bredbånd), synes jeg at der er
> > urimeligt mange indlæg omkring problemer med Cybercity i forhold til
> > de enkelte gange man ser et indlæg omkring Stofa.
> Hvad baserer du dette på? De seneste tal fra IT- og Telestyrelsen viser så
> vidt jeg kan se at CyberCity har en markedsandel på 6%, svarende til godt
> og vel 92.000 kunder, og Telia (hele Telia, ikke bare Stofa abbonenter) på
> 9%, svarende til godt og vel 145.000 kunder.
De seneste tal jeg kender, fra inde i de to firmaer, er at CC skulle have
nogle af 60 tusinde DSL kunder (jeg snakker ikke om dial-up, som Stofa jo
iøvrigt ikke har nogle af), og Stofa skulle have et sted mellem 120 og 130
tusinde kunder. Det giver ca det dobbelte...
Der er dog langt imellem at man hører klager over StofaNet i nyhedsgrupperne
(udover selvfølgelig dette problem). Stofa har samtidig fået ca 30.000 nye
kunder i en periode hvor CC har fået ca 10.000 nye kunder. Nu har jeg jo
ikke StofaNet, men min opfattelse er at de har taget sig alvorligt sammen de
seneste par år... hvilket så siger mig at det næppe er fordi de skider på
kunderne at de ikke har løst dette problem endnu.
- Men det er klart, jeg gætter jo bare.
> Kunne ikke være mere enig - dog stoler jeg på Nicolai eftersom jeg selv
har
> været Stofa kunde for flere år siden og selv var problemramt, så set med
> mine øjne er problemet blot større end det halve år Nicolai omtaler :)
Jeg mener også at have hørt noget for nogle måneder siden. Men vi gætter
bare. Der er ikke nogle der skriver til deres support, og spørger om det er
muligt at få en teknisk forklaring på hvorfor det tager så lang tid?
/Kaare
| |
Bjarke Hansen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 05-01-05 22:09 |
|
"Sune Christesen" <sune@activewebs.dk> wrote in message
news:251238632404622130781250@news.cybercity.dk...
>> Så har han jo haft et havlt år til at finde en anden udbyder ?
> Ærligtalt kan det ikke passe at en internetudbyder leverer en
> internetforbindelse med konstant pakketab uden tilsyneladende at gøre en
> god nok indsats for at forbedre problemet -
Det kan jo være fordi stofa vil have penge, for når der er pakketab er det
jo kunden der kommer til at betale for pakketabet... Hvis man vil overføre
10MB og der er 10% pakketab bruger man jo 11Mb traffik som skal betales for
hos stofa
| |
Sune Christesen (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 06-01-05 13:45 |
|
> Det kan jo være fordi stofa vil have penge, for når der er pakketab er
> det jo kunden der kommer til at betale for pakketabet... Hvis man vil
> overføre 10MB og der er 10% pakketab bruger man jo 11Mb traffik som
> skal betales for hos stofa
Hehe, interessant teori - tvivler dog ;)
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
| |
Bertel Lund Hansen (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 06-01-05 14:14 |
|
Sune Christesen skrev:
>> Det kan jo være fordi stofa vil have penge, for når der er pakketab er
>> det jo kunden der kommer til at betale for pakketabet... Hvis man vil
>> overføre 10MB og der er 10% pakketab bruger man jo 11Mb traffik som
>> skal betales for hos stofa
>Hehe, interessant teori - tvivler dog ;)
Den falder til jorden som en vingeskudt gris.
Jeg bruger under 1 GB af de 5 jeg har til rådighed for samme
pris. Stofanet kunne altså femdoble min trafik uden at tjene en
rød reje på det.
Der er kun lidt at hente fra de kunder der ligger lige på vippen
til næste beløbsgrænse. Det er næppe så mange at det kan betale
sig at skaffe sure kunder på den konto.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Sune Christesen (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Sune Christesen |
Dato : 06-01-05 16:22 |
|
> Den falder til jorden som en vingeskudt gris.
>
> Jeg bruger under 1 GB af de 5 jeg har til rådighed for samme pris.
> Stofanet kunne altså femdoble min trafik uden at tjene en rød reje på
> det.
>
> Der er kun lidt at hente fra de kunder der ligger lige på vippen til
> næste beløbsgrænse. Det er næppe så mange at det kan betale sig at
> skaffe sure kunder på den konto.
Jeg tror nu det var en joke fra hans side :)
--
Med venlig hilsen
Sune Christesen
| |
Peter Kjellerup Rasm~ (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Peter Kjellerup Rasm~ |
Dato : 05-01-05 19:54 |
|
Nicolai wrote:
>>Dato: 04-01-2005 10:42
>>Forventes løst: 05-01-2005 12:00
>>Lokation: 9000 Aalborg,
>>
>>Beskrivelse:
>>Grundet problemer, kan der opleves nedsat fremkommelighed.
>
>
> Tak for info. Så skriver jeg igen imorgen, for som sagt har vennen haft probs
> i snart et halvt år.
Bare sådan af ren nysgærrighed...
Hvad endte dette egenligt med? Er problemerne løst?
mvh
Peter
| |
Nicolai (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-01-05 20:17 |
|
>Bare sådan af ren nysgærrighed...
>Hvad endte dette egenligt med? Er problemerne løst?
11% pakketab netop nu...
| |
Christian Hove (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Christian Hove |
Dato : 05-01-05 21:46 |
|
Sådan her ser det ud herfra lige nu:
Ping-statistikker for 212.10.10.20:
Pakker: Sendt = 100, modtaget = 94, tabt = 6 (6% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 9ms, Maksimum = 112ms, Gennemsnitlig = 13ms
212.10.10.20 er signon.stofanet.dk
/Christian (Aalborg)
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:41dc3d3b$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >Bare sådan af ren nysgærrighed...
>>Hvad endte dette egenligt med? Er problemerne løst?
>
> 11% pakketab netop nu...
>
| |
Morten Davidsen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 05-01-05 22:08 |
|
"Christian Hove" <news@hoves.net> skrev i en meddelelse
news:41dc5201$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ping-statistikker for 212.10.10.20:
> Pakker: Sendt = 100, modtaget = 94, tabt = 6 (6% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 9ms, Maksimum = 112ms, Gennemsnitlig = 13ms
Hmm ... nu prøvede jeg lige at trace lidt fra min unix box til din IP .. og
fik følgende vedr. pakketabet:
gw-aalb-7.access.stofa.net - 3% pakketab
D40A1819.rev.stofanet.dk - 3% pakketab
3E6B55FA.rev.stofanet.dk - 12% pakketab
Det tyder altså på at det er flere steder i Stofanet's udstyr at der opstår
pakketab.
Det sjove at når jeg f.eks. tracer til andre gateway's på aalborg centralen
er der også pakketab.
gw-aalb-6.access.stofa.net - 11% pakketab
/MD
P.S. programmet jeg har brugt til at trace er Matt's Traceroute som f.eks.
kan vise på hvilke hops pakketab opstår.
| |
Kaare (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Kaare |
Dato : 06-01-05 09:17 |
|
"Christian Hove" <news@hoves.net> skrev i en meddelelse
news:41dc5201$0$631$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Sådan her ser det ud herfra lige nu:
>
> Ping-statistikker for 212.10.10.20:
> Pakker: Sendt = 100, modtaget = 94, tabt = 6 (6% tab),
> Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 9ms, Maksimum = 112ms, Gennemsnitlig = 13ms
>
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad resultatet er hvis det ikke
er ICMP pakker. Hvis det skyldes at ICMP er nedprioriteret vil de fleste af
disse pakketab ikke have nogen praktisk betydning.
/Kaare
| |
Casper Glargaard Chr~ (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Casper Glargaard Chr~ |
Dato : 17-01-05 18:50 |
|
> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad resultatet er hvis
det ikke
> er ICMP pakker. Hvis det skyldes at ICMP er nedprioriteret vil de fleste af
> disse pakketab ikke have nogen praktisk betydning.
>
>
> /Kaare
Jeg har kørt nogle tests fra Aalborg.
Jeg oplever et UDP pakketab på ca. 6% i tidsrummet fra 15.00-24.00
dagligt på hverdagene, og stort set det samme i dagtimerne i weekenderne.
Om natten oplever jeg stort set ingenting...
/Casper
| |
Morten Davidsen (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 04-01-05 21:43 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:41dac4b3$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
<KLIP>en masse om pakketab</KLIP>
Prøv at tjekke tråden "Stofa - pakketab igennem 4 mdr" fra d. 26-12-2004 i
denne gruppe.
Link til tråden: news:41ceddba$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
/MD
| |
Nicolai (04-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 04-01-05 22:18 |
|
> Link til tråden: news:41ceddba$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
Den kender jeg godt ;)
| |
Nicolai (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 15-01-05 23:18 |
|
Tja, aalborg smider stadig 3% - jeg synes det er pinligt af stofa
| |
Klaus Ellegaard (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 15-01-05 23:28 |
|
Nicolai <spam2005@nifo.dk> writes:
>Tja, aalborg smider stadig 3% - jeg synes det er pinligt af stofa
Da ikke generelt. Har flere venner, der kører upåklageligt deroppe.
Mvh.
Klaus.
| |
Morten Davidsen (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Davidsen |
Dato : 16-01-05 01:12 |
|
"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
news:slrncuj67u.sjq.klausellegaard@katie.ellegaard.dk...
> Da ikke generelt. Har flere venner, der kører upåklageligt deroppe.
Hmm ... sikker på de "mærker" pakketabet?
Har lige haft lidt tests kørende og der er p.t. 3% pakketab på
gw-aalb-6.access.stofa.net og lige nu kan ikke siges at være "prime time"
....
gw-aalb-7.access.stofa.net ser dog ud til at køre uden pakketab .. så måske
har de løst nogle af problemerne?
Man må da sige at det er blevet bedre i forhold til da jeg skrev denne tråd
> news:41dc5746$0$51248$14726298@news.sunsite.dk
/MD
| |
Nicolai (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 16-01-05 10:41 |
|
>> Da ikke generelt. Har flere venner, der kører upåklageligt deroppe.
> Hmm ... sikker på de "mærker" pakketabet?
> Har lige haft lidt tests kørende og der er p.t. 3% pakketab på
> gw-aalb-6.access.stofa.net og lige nu kan ikke siges at være "prime time"
Netop også det jeg frygter. Upåklageligt for uvidende er at det virker. Os
andre kræver lidt mere . . .
| |
Henrik Brandt (19-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Brandt |
Dato : 19-01-05 19:46 |
|
Nicolai wrote:
> Min gode ven har stadig megaprobs med Stofa - idag 19% pakketab.
>
> Når jeg tracer ham ser det ud til det er Ålborg-centralen der hoster -
> skandale de ingen tidshorisont vil give - vi nærmer os det halve år.
>
> Andre der har pakketab i nordjylland?
>
Stofa har været ved at lave noget service-arbejde i Aalborg, jvf.
http://driftstatus.stofanet.dk/msg01245.html.
Er pakketabsproblemet forsvundet hos dem der har oplevet det?
/ Henrik Brandt
| |
Nicolai (19-01-2005)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 19-01-05 19:42 |
|
> Stofa har været ved at lave noget service-arbejde i Aalborg, jvf.
> http://driftstatus.stofanet.dk/msg01245.html.
>
> Er pakketabsproblemet forsvundet hos dem der har oplevet det?
Det har været så grelt siden 3. kvartal 2004 at jeg ikke engang gider pinge.
Min ven har bestilt Cybercity Xdsl.
| |
Henrik Brandt (19-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Brandt |
Dato : 19-01-05 20:38 |
|
Nicolai wrote:
>>Stofa har været ved at lave noget service-arbejde i Aalborg, jvf.
>> http://driftstatus.stofanet.dk/msg01245.html.
>>
>>Er pakketabsproblemet forsvundet hos dem der har oplevet det?
>
>
> Det har været så grelt siden 3. kvartal 2004 at jeg ikke engang gider pinge.
>
> Min ven har bestilt Cybercity Xdsl.
>
>
Kan du ikke prøve at teste det alligevel?? Det kunne jo være du blev
positivt overrasket.
// Henrik Brandt
| |
Casper Glargaard Chr~ (19-01-2005)
| Kommentar Fra : Casper Glargaard Chr~ |
Dato : 19-01-05 20:51 |
|
> Stofa har været ved at lave noget service-arbejde i Aalborg, jvf.
> http://driftstatus.stofanet.dk/msg01245.html.
>
> Er pakketabsproblemet forsvundet hos dem der har oplevet det?
>
> / Henrik Brandt
Jeg er igang med at teste det, og jeg kan sige at problemet er blevet
løst
Der er stadig en smule pakketab, men det er ikke et konstant pakketab
som det var før. Jeg skal dog lige nævne, at pakketabet heroppe stadig
er større end i f.eks. Billund hvor jeg har haft en til at teste for mig.
/Casper
| |
|
|