Program til ANCII grafik?
Fra : John Smith

Dato : 08-02-05 00:04

Hej.

Er der nogen der kan anbefale et godt lille program til at tegne
ANCII-grafik med?

Det skal køre under Windows XP og bruges til at lave små ilustrationer i
indlæg jeg skriver.

John Smith

Fra : Anders Lund

Dato : 08-02-05 07:00

John Smith wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et godt lille program til at tegne
> ANCII-grafik med?

Notepad?

> Det skal køre under Windows XP og bruges til at lave små ilustrationer i
> indlæg jeg skriver.

http://www.google.com/search?q=how+to+make+ascii+art
Så finder du både opskrifter på hvordan du gør det manuelt og også et
par programmer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : John Smith

Dato : 08-02-05 10:36

Anders Lund wrote:

> Notepad?

Jo, men i de gode gamle dage, da jeg havde min 286'er, havde jeg et
tegneprogram hvor man fuldstændigt som i et nutidigt tegneprogram kunne
vælge f.eks. en streg i en menu og så tegne med musen. Forskellen var at
det så tegnede vha. tegn istedet for bitmap grafik og at man fik en
tekstfil ud af det.
Det er sådan et program jeg efterlyser...

John Smith