E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird 1.0 DK - Antal meddelelser
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-05 13:35

Hvad er grunden til at Tbird skriver et fuldstændig forkert antal ud for
grupper med nye meddelelser, f.eks. har den lige skrevet 31 ud for
dfdk hvor der var 1 ny meddelelse da jeg åbnede gruppen.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 13:51

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvad er grunden til at Tbird skriver et fuldstændig forkert antal ud for
> grupper med nye meddelelser, f.eks. har den lige skrevet 31 ud for
> dfdk hvor der var 1 ny meddelelse da jeg åbnede gruppen.

Har du filtreret gruppen? Hvis du fx har et aktivt filter der kun viser
indlæg fra samme dag, kan de 30 manglende indlæg være bortfiltreret.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-05 14:14

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> Har du filtreret gruppen?

Det eneste jeg har gjort er:
Vis - Sorter efter - Modtagelsestidspunkt
Vis - Sorter efter - Faldende
Vis - Sorter efter - Vis i tråd
Vis - Tråde - Tråde med ulæste

Men det er ikke hvad jeg vil kalde for en filtrering, det er jo bare en
visning.

Filtrering må være det der findes under Funktioner - meddelelsesfiltre
(eller "kør filtrering på den valgte mappe"), og der har jeg ikke lavet
noget inde.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-05 15:43

Den 07-02-05 13.50 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Har du filtreret gruppen? Hvis du fx har et aktivt filter der kun viser
> indlæg fra samme dag, kan de 30 manglende indlæg være bortfiltreret.

Det ser ud som om, den gør det med alle bortfiltrerede indlæg, og det er
lettere irriterende. I dk.videnskab har jeg således over 100
spøgelsesindlæg, fordi BW er i mit kill-filter. Egentlig er det vel bare
et spørgsmål om, at Thunderbird markerer de bortfiltrerede indlæg som
læste - forhåbentlig bliver det rettet i version 1.1.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-02-05 16:18

Hej!

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> et spørgsmål om, at Thunderbird markerer de bortfiltrerede indlæg som
> læste - forhåbentlig bliver det rettet i version 1.1.

Den "fejl" har været i produktet i en del år nu. Jeg bruger pt. Mozilla til news
og den laver samme fænomen... Helt tilbage fra Netscape Communicator 4.xx har
den først opdateret antallet af nye beskeder når man åbner nyhedsgruppen :-/

Ergo tror jeg ikke du skal håbe på alt for meget

Så vidt jeg ved er det stort set samme kode der ligger bagved.

--
Mvh, Kim Voss Schrader