Tomme mails
Fra : Jacob Petersen

Dato : 07-02-05 12:25

Jeg modtager dagligt tomme mails på min TDC Webmail. Intet emne, ingen
afsender, ingen tekst, ingen vedhæftede filer.

Hvad er det ?

Jeg ville ønske at TDC spamfilter sorterede dem fra, men det er ikke
tilfældet. End ikke Outlook kan filtrere dem fra. Jeg har forsøgt at
sætte en regel op der skal sortere dem fra, men regler skal gå på
enten emne, afsender eller indhold, og da der ikke findes nogen af
delene kan det ikke lade sig gøre.

Er der andre der oplever det samme ? Er det harmløst ?

Mvh
Jacob Petersen

Fra : Gevaldi

Dato : 07-02-05 12:43

Jacob Petersen (slet BIJ65) skriblede:
> [...]
> sætte en regel op der skal sortere dem fra, men regler skal gå på
> enten emne, afsender eller indhold, og da der ikke findes nogen af

Prøv at oprette en regel der siger hvor Til ikke
inderholder @ og også hvor Fra ikke indeholder
@ slet fra serveren.
Det burde virke.

--
/Gevaldi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 13:48

Gevaldi skrev:

> Prøv at oprette en regel der siger hvor Til ikke
> inderholder @ og også hvor Fra ikke indeholder
> @ slet fra serveren.

Lige et generelt råd mht. regler - test altid grundigt før du opretter
en regel der sletter direkte på serveren. Hvis den tager for meget med,
er de tabte mails bare væk.

Man kan oprette en regel der "bare" sletter til den normale "slettet
post"-mappe eller evt. flytter til en selvvalgt mappe. Hvis den virker
efter hensigten kan man altid ændre det til en regel der sletter på
serveren.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-05 15:31

Den 07-02-05 12.42 skrev Gevaldi følgende:

> Prøv at oprette en regel der siger hvor Til ikke
> inderholder @ og også hvor Fra ikke indeholder
> @ slet fra serveren.

Det er nok med Fra-feltet. En trin for trin-beskrivelse af oprettelsen
af filtret kan findes her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oefiltre-trin.html
Under afsnittet Frasorter mails uden afsender.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 13:36

Jacob Petersen skrev:

> Jeg modtager dagligt tomme mails på min TDC Webmail. Intet emne, ingen
> afsender, ingen tekst, ingen vedhæftede filer.

Hvad er størrelsen på dem? Tilføj kolonnen størrelse for at undersøge
det.

> Hvad er det ?

Jeg mener det er virusmails - jeg har selv modtaget noget lignende.

> [...]
> tilfældet. End ikke Outlook kan filtrere dem fra. Jeg har forsøgt at
> sætte en regel op der skal sortere dem fra, men regler skal gå på

Nej, du har flere muligheder - i hvert fald i Outlook 2000. Hvis du
bruger "Guiden regler" og blot vælger "Undersøg meddelelser når de
ankommer" og derefter "Næste", så får du mulighed for at bruge langt
flere kriterier - bl.a. ord fra brevhovedet, størrelse, prioritet mv.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Petersen

Dato : 07-02-05 15:15