Gmail burde holde op med de invites: Spam
Fra : Mr. Sejersen

Dato : 06-02-05 10:35

Ja ja det burde jo ske før eller siden.
Jeg har fået stavlevis af pornspam sendt fra Gmail accounts.
Måske er det på tide at Gmail holder op med alle de invites
inden de får rygtet at være en spam server.

Sejersen.

Fra : Anders Lund

Dato : 06-02-05 19:37

Mr. Sejersen wrote:
> Ja ja det burde jo ske før eller siden.
> Jeg har fået stavlevis af pornspam sendt fra Gmail accounts.
> Måske er det på tide at Gmail holder op med alle de invites
> inden de får rygtet at være en spam server.

Øhhh, hvad har invites afgøre med spam? Det er meningen at der på et
tidspunkt at Gmail bliver helt åbent, som Hotmail.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 07-02-05 10:58

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in news:cu5obp$1fmk$1
@news.cybercity.dk:

> Øhhh, hvad har invites afgøre med spam? Det er meningen at der på et
> tidspunkt at Gmail bliver helt åbent, som Hotmail.

At enten dem der modtager stavlevis af invites eller dem der modtager
en invite fra en af uddelerne hellere vil misbruge de konti til
at spamme fra, end en egentlig mail konto til legitimt brug.
Det er derfor jeg mener at de invites burde stilles lidt i bero,
da spammerne allerede før den off. åbning af Gmail allerede misbruger
Gmail konti til at sende det forbaskede porno spam fra.

Det er da træls at modtage mails fra Gmail konti der kun siger
noget i stil med: Am i not sexy, come and look at these whores,
come an see a lot of bitches og sådan noget gøjl de porn spammere
nu skriver i headeren.
Og så er Gmail ikke engang tilgængelig til hele offentligheden endu.

Sejersen.

Fra : Anders Lund

Dato : 07-02-05 18:30

Mr. Sejersen wrote:
> At enten dem der modtager stavlevis af invites eller dem der modtager

Jeg har ikke hørt om folk som er blevet invite-spammet, men det kan da
godt være at det er sket. Men så er det nok rimelig begrænset.

> en invite fra en af uddelerne hellere vil misbruge de konti til
> at spamme fra, end en egentlig mail konto til legitimt brug.

Og hvordan vil du forhindre nogen i at prøve dette? Hvis du ikke har
nogen venner at få en Gmail af, findes der mange steder på nettet man
kan skaffe en invite, man kan evt. købe den på eBay. Invites er lige så
svære at skaffe for spammere som for "almindelige" personer.

> Det er derfor jeg mener at de invites burde stilles lidt i bero,
> da spammerne allerede før den off. åbning af Gmail allerede misbruger
> Gmail konti til at sende det forbaskede porno spam fra.

Skal andre Webmails også stilles i bero? Her kan alle spammere skrive
sig op til en konto uden at skulle modtage en invite.

> [...]
> noget i stil med: Am i not sexy, come and look at these whores,
> come an see a lot of bitches og sådan noget gøjl de porn spammere

Det gør de vel også fra andre mailservere?

> Og så er Gmail ikke engang tilgængelig til hele offentligheden endu.

Det er måske her problemet ligger?

Invites har aldrig været ment som en måde at forhindre spammere i at få
én. Det er en måde til at begrænse antallet af Gmail konti, indtil Gmail
er helt færdig.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!