[Dialog] Firkanter i teksten ved uerklæret~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-05 00:49

Hej alle

Er det mig der har pillet ved noget forkert? Jeg ser firkanter i
stedet for de danske bogstaver hvis et indlæg ikke erklærer sit
tegnsæt. Jeg mente ikke det var sådan i starten.

Jeg har haft default tegnsæt sat til UTF-8, men nu har jeg
stillet det tilbage til ISO-8859-1.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Carl Drud

Dato : 20-01-05 01:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det mig der har pillet ved noget forkert? Jeg ser firkanter i
> stedet for de danske bogstaver hvis et indlæg ikke erklærer sit
> tegnsæt. Jeg mente ikke det var sådan i starten.

Her er det ikke noget noget problem.

> Jeg har haft default tegnsæt sat til UTF-8, men nu har jeg
> stillet det tilbage til ISO-8859-1.

Mine indstillinger under settings er stort set standard og ser ud som i
nedenstående link.

http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-05 01:28

Carl Drud skrev:

> Mine indstillinger under settings er stort set standard og ser ud som i
> nedenstående link.

Tak for al din hjælp.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-05 11:23

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er det mig der har pillet ved noget forkert?

Nu har jeg hittet problemet. Mens jeg pillede hist og pist, har
jeg justeret opsætningen for enkelte grupper. Det har i Dialog
den konsekvens at gruppen slet ikke retter sig efter
standardindstillingerne. Det hjælper altså ikke bagefter at sætte
ISO som standard. Det er anderledes end Agent hvor det for hvert
faneblad separat kan vælges om man vil overstyre standarden..