Fra bulgarien til DK?
Fra : Acebone

Dato : 21-05-01 20:40

Hej!

Min kærestes søster skal op og besøge os i KBH her til sommer.

Er der nogen der evt. har nogle ideer til hvordan man kan gøre det
billigt?

VH
Esben

Fra : John K

Dato : 21-05-01 21:33

Hej!

Min kærestes søster skal op og besøge os i KBH her til sommer.

Er der nogen der evt. har nogle ideer til hvordan man kan gøre det
billigt?

Umiddelbart vil jeg tro at Eurolines er noget af det billigste.

Evt. kombineret med tog noget af vejen - togbilletter er meget billige i
Østeuropa.

Tjek evt. www.eurolines.dk og www.eurolines.com omkring busser samt
www.bahn.de - hvor der er masser af gode info omkring togtider i hele
Europa...

Mvh

John K

Fra : mobo

Dato : 21-05-01 22:08

> Umiddelbart vil jeg tro at Eurolines er noget af det billigste.
>
> Evt. kombineret med tog noget af vejen - togbilletter er meget billige i
> [...]
Jeg vil mene at togbilletter er det billigste.. Det kan nogle gange gøre
endnu billigere hvis man køber billet til den første by i det næste land og
derfra købe en ny billet, da internationale billeter somregel er dyrere end
indenlandsbilletter , men det giver også ventetid med at vente på det nye
tog... Men tog er meget billige i Østeuropa, så det er nok ikke værd at
spare... Toget kører helt til swinouche i Polen hvorfra der er færge til
KBH...
det var da en mulighed...

morten

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 22-05-01 22:17

Acebone wrote:

> [...]
>
> Min kærestes søster skal op og besøge os i KBH her til sommer.
>
> Er der nogen der evt. har nogle ideer til hvordan man kan gøre det

De billigste to muligheder er Eurolines eller tog+færge. De koster ca.
det samme (toget koster et par hundrede kroner mere, men det er det
værd).Personligt foretrækker jeg toget (det er mere komfortabelt, men
det tager længere tid fra Bulgarien til København end bussen, men til
gengæld er der mulighed for ligge/soveplads i toget).
-
Eurolines bus:

Fra Sofia går Eurolines bus linie T 211. Den går hver tirsdag fra Sofia
21:00, og ankommer i Hamburg 13:00 to dage senere. Lørdag går den fra
Sofia 07:30, og ankommer i Hamburg 23:00 næste dag.
En enkeltbillet fra Sofia til Hamburg koster 210 DM (800 DKK) og en
returbillet koster 370 DM (1411 DKK).

Fra Hamburg går Eurolines buslinie T146 23:30 torsdag og søndag, og den
ankommer til København 05:15.
Prisen er 70 DM (267 DKK) for en enkeltbillet og 120 DM (458 DKK) for en
returbillet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tog (køreplaner gyldige indtil 29. september):

Fra Sofia går tog D 460 dagligt til Bucuresti, afg. Sofia 08:45, ank.
Bucuresti Nord 19:16.

I Bucuresti Nord er der forbindelse til R 388 (går dagligt, har
sovevogne, liggevogne og restaurantvogn på dele af strækningen), afg.
Bucuresti Nord 20:00, ank. Warszawa Centralna 22:45 næste dag.

Fra Warszawa Centralna går det daglige HOT 18700 (har kun sove- og
liggevogne) 23:25,
og ankommer i Swinoujscie 08:20 næste dag.

Fra Swinoujscie går Polferries-færgen torsdag og fredag 10:30, samt
lørdag, søndag og tirsdag 22:30.
Den ankommer til København hhv. 19:30 samme dag og 08:00 næste dag.
-
Prisen fra Sofia til Swinoujscie er ca. 400 polske zloty (800 DKK)
enkelt og 800 zloty (1600 DKK) retur i siddevogn (svarer til bussen),
hvis billetten købes i Østeuropa. Ligge/sovepladstillæget er på ca.
75-100 DKK i liggekupé og 100-200 DKK i sovekupé pr. tog.

For flere togkøreplaner, se http://bahn.hafas.de (men hus at indtaste en
dato efter 10/6, hvor der er køreplansskifte.

For information om færgen Swinoujscie-København, se
http://www.vindroserejser.dk/html/farge.html
og http://www.polferries.com.pl

//Emil Jelstrup

Fra : Acebone

Dato : 23-05-01 19:23

Tak for svarene!

I mellemtiden fandt hun et billigt tilbud til bulgarske studerende - 300
DM med fly for en enkelt-billet (kan ikke lige huske returprisen).

Jeg går ikke ud fra at der er mange bulgarske studerende der læser denne
NG, men hvis nogen er interesseret i specifikke detaljer, er de velkomne
til at skrive til mig

VH
Esben

Fra : Kim Bjoern

Dato : 29-05-01 17:50

"Acebone" <acebone@f2s.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det var billigt.

Jeg er gift med en bulgarer, og for en voksen med det polske LOT koster en
retur, gyldig 1 år, ca 400$. Hendes brors datter er studerende, og til din
nævnte pris er det jo overkommeligt for hende. Lad mig gerne vide mere,
skriv gerne her i gruppen.

Kim