/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Aopen 6600GT AGP
Fra : Esben


Dato : 20-01-05 01:10

Jeg har netop installeret dette kort (Aopen Aeolus 6600GT AGP). Jeg prøvede
at lave den første test fra 3dmark2001 6-7 gange i træk. Første gang giver
ca. 190 fps, anden gang ca 140 fps, dernæst ca 120 fps og de resterende
omkring 110 fps. Kortet lader ikke til at blive mærkbart varmt (42-49 grader
iflg. driveren). Venter jeg 15 minutter og gør det samme igen er resultatet
det samme.
Det ekstra strømstik ER monteret.

Det øvrige hardware er flg:
Chietec 360 watt psu
Asus p4p800
2x Kingston khx3000/256
P4 2,6/800
1 S-ATA og 1 ATA harddisk
Soundblaster Live

OS er WinXP og WinXP Media Center 2005 - begge med samme resultat
Af drivere er 66.93, 67.66, 71.50 og den på den medflg. CD prøvet - samme
resultat.

AGP fra 8x til 4x - ingen forskel
Fast writes ON til OFF - ingen forskel
PCI latency 64 til 32 - ingen forskel

Hakker i diverse spil - HL2, UT, NFS U2 etc. CMR5 er fx direkte uspilleligt
pga
hakkeriet.

Er kortet defekt, eller er det bare en driverfeature?

--
Esben



 
 
JK (at mail dot dk) (20-01-2005)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 20-01-05 12:43

On Thu, 20 Jan 2005 01:09:49 +0100, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:

>Jeg har netop installeret dette kort (Aopen Aeolus 6600GT AGP). Jeg prøvede
>at lave den første test fra 3dmark2001 6-7 gange i træk. Første gang giver
>ca. 190 fps, anden gang ca 140 fps, dernæst ca 120 fps og de resterende
>omkring 110 fps. Kortet lader ikke til at blive mærkbart varmt (42-49 grader
>iflg. driveren). Venter jeg 15 minutter og gør det samme igen er resultatet
>det samme.
>Det ekstra strømstik ER monteret.
>

Er det ikke meget normalt med 3dmarks, at scoren falder. Dårlig
software. Prøv at reboote efter en benchmark, og test igen.

Giver det så ikke konstant score ?

>Det øvrige hardware er flg:
>Chietec 360 watt psu
>Asus p4p800
>2x Kingston khx3000/256
>P4 2,6/800
>1 S-ATA og 1 ATA harddisk
>Soundblaster Live
>
>OS er WinXP og WinXP Media Center 2005 - begge med samme resultat
>Af drivere er 66.93, 67.66, 71.50 og den på den medflg. CD prøvet - samme
>resultat.
>
>AGP fra 8x til 4x - ingen forskel
>Fast writes ON til OFF - ingen forskel
>PCI latency 64 til 32 - ingen forskel
>
>Hakker i diverse spil - HL2, UT, NFS U2 etc. CMR5 er fx direkte uspilleligt
>pga
>hakkeriet.
>
>Er kortet defekt, eller er det bare en driverfeature?

Hvad med directx 9 ?

Hvad er agp bandwidth sat til ? (husker ikke lige hvad man kalder det,
men det bør være sat til halvdelen af din ram, 256 Mb)

Hvis intet andet kan hjælpe. Så kyl det soundblaster ud og se om det
hjælper. Hvis man ikke automatisk slipper af med dets drivere, skal
windows måske reinstalleres.

:-/

mvh

John

Bjarke Christensen (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 20-01-05 15:13

Du har ikke klikket temperatur-alarm funktionen til (under oveclocking) vel
?? Den ændrer jo automatisk clockingen af kortet afhængig af temperaturen på
chip'en ....

Bjarke




"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> wrote in message
news:qu5vu0l82a40rc4to19qicefhccep51jrr@4ax.com...
> On Thu, 20 Jan 2005 01:09:49 +0100, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:
>
>>Jeg har netop installeret dette kort (Aopen Aeolus 6600GT AGP). Jeg
>>prøvede
>>at lave den første test fra 3dmark2001 6-7 gange i træk. Første gang giver
>>ca. 190 fps, anden gang ca 140 fps, dernæst ca 120 fps og de resterende
>>omkring 110 fps. Kortet lader ikke til at blive mærkbart varmt (42-49
>>grader
>>iflg. driveren). Venter jeg 15 minutter og gør det samme igen er
>>resultatet
>>det samme.
>>Det ekstra strømstik ER monteret.
>>
>
> Er det ikke meget normalt med 3dmarks, at scoren falder. Dårlig
> software. Prøv at reboote efter en benchmark, og test igen.
>
> Giver det så ikke konstant score ?
>
>>Det øvrige hardware er flg:
>>Chietec 360 watt psu
>>Asus p4p800
>>2x Kingston khx3000/256
>>P4 2,6/800
>>1 S-ATA og 1 ATA harddisk
>>Soundblaster Live
>>
>>OS er WinXP og WinXP Media Center 2005 - begge med samme resultat
>>Af drivere er 66.93, 67.66, 71.50 og den på den medflg. CD prøvet - samme
>>resultat.
>>
>>AGP fra 8x til 4x - ingen forskel
>>Fast writes ON til OFF - ingen forskel
>>PCI latency 64 til 32 - ingen forskel
>>
>>Hakker i diverse spil - HL2, UT, NFS U2 etc. CMR5 er fx direkte
>>uspilleligt
>>pga
>>hakkeriet.
>>
>>Er kortet defekt, eller er det bare en driverfeature?
>
> Hvad med directx 9 ?
>
> Hvad er agp bandwidth sat til ? (husker ikke lige hvad man kalder det,
> men det bør være sat til halvdelen af din ram, 256 Mb)
>
> Hvis intet andet kan hjælpe. Så kyl det soundblaster ud og se om det
> hjælper. Hvis man ikke automatisk slipper af med dets drivere, skal
> windows måske reinstalleres.
>
> :-/
>
> mvh
>
> John



Esben (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 20-01-05 23:07


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:csoe8t$2hes$1@news.cybercity.dk...
> Du har ikke klikket temperatur-alarm funktionen til (under oveclocking)
> vel ?? Den ændrer jo automatisk clockingen af kortet afhængig af
> temperaturen på chip'en ....

Nej, men slowdown burde alligevel først ske ved 127 grader C (iflg
driveren). Core bliver max 49.

--
Esben



Bjarke Christensen (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 21-01-05 20:52

Ja, når man kigger 10-20 sec senere ......

Bjarke



"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message
news:35aodkF4ifcdrU1@individual.net...
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
> meddelelse news:csoe8t$2hes$1@news.cybercity.dk...
>> Du har ikke klikket temperatur-alarm funktionen til (under oveclocking)
>> vel ?? Den ændrer jo automatisk clockingen af kortet afhængig af
>> temperaturen på chip'en ....
>
> Nej, men slowdown burde alligevel først ske ved 127 grader C (iflg
> driveren). Core bliver max 49.
>
> --
> Esben
>



Esben (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 21-01-05 22:36

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:csrmgq$1uu4$1@news.cybercity.dk...
> Ja, når man kigger 10-20 sec senere ......

Nej.

--
Esben



Esben (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 20-01-05 22:52

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:qu5vu0l82a40rc4to19qicefhccep51jrr@4ax.com...
> On Thu, 20 Jan 2005 01:09:49 +0100, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:
>
>
> Er det ikke meget normalt med 3dmarks, at scoren falder. Dårlig
> software. Prøv at reboote efter en benchmark, og test igen.

Det synes jeg ikke jeg har oplevet i den grad før. Det, og så at kortet
performer dårligere end et Radeon 9000 i alt siger mig at noget er galt.

--
Esben



JK (at mail dot dk) (20-01-2005)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 20-01-05 12:49

On Thu, 20 Jan 2005 01:09:49 +0100, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:


>
>Hakker i diverse spil - HL2, UT, NFS U2 etc. CMR5 er fx direkte uspilleligt
>pga
>hakkeriet.
>
>Er kortet defekt, eller er det bare en driverfeature?

SP1 (SP2) betød forbedringer for spil. Er det installeret ?

Der er desuden spritnye drivere fra i går (19. januar) på aopens site:

http://download.aopen.com.tw/Default.aspx?nothing=nothing&sDropDownCategory=Driver&sDropDownModel=Aeolus%206600GT-DV128&Language=English&WebSite=GL

http://global.aopen.com.tw/products/vga/Aeolus6600GT-DV128.htm

mvh

John

Jakob (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 20-01-05 14:26


> SP1 (SP2) betød forbedringer for spil. Er det installeret ?


Øhh hvad er det for nogle forbedringer iforhold til spil ?

Venlig hilsen

Jakob

JK (at mail dot dk) (20-01-2005)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 20-01-05 14:58

On Thu, 20 Jan 2005 14:25:36 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>
>> SP1 (SP2) betød forbedringer for spil. Er det installeret ?
>
>
>Øhh hvad er det for nogle forbedringer iforhold til spil ?
>

understøttelse af 256 farver

:-/

/J

Esben (20-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 20-01-05 22:50


"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:lb6vu010a0crm25qoabk58r7lhbktlf0o7@4ax.com...
> On Thu, 20 Jan 2005 01:09:49 +0100, "Esben" <esben@gruf.LAND> wrote:
>
> SP1 (SP2) betød forbedringer for spil. Er det installeret ?

Ja, SP2

> Der er desuden spritnye drivere fra i går (19. januar) på aopens site:
>
> http://download.aopen.com.tw/Default.aspx?nothing=nothing&sDropDownCategory=Driver&sDropDownModel=Aeolus%206600GT-DV128&Language=English&WebSite=GL
>
> http://global.aopen.com.tw/products/vga/Aeolus6600GT-DV128.htm

Manner, dem havde jeg ikke set. Dem vil jeg prøve.

--
Esben



Jakob (21-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 21-01-05 00:03



> > SP1 (SP2) betød forbedringer for spil. Er det installeret ?
>

Hvad er det for nogen forbedringer ?`

Har tværtimod hørt at sp2 skulle sløve systemet, ikke særligt
befordrende for spil

Venlig hilsen


Jakob

Esben (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 22-01-05 01:42

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
news:35aoapF4k1m2rU1@individual.net...
>> Der er desuden spritnye drivere fra i går (19. januar) på aopens site:
>>
>> http://download.aopen.com.tw/Default.aspx?nothing=nothing&sDropDownCategory=Driver&sDropDownModel=Aeolus%206600GT-DV128&Language=English&WebSite=GL
>>
>> http://global.aopen.com.tw/products/vga/Aeolus6600GT-DV128.htm
>
> Manner, dem havde jeg ikke set. Dem vil jeg prøve.

Hmpf, ingenting lader til at hjælpe :(

--

Esben



Ukendt (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-05 10:40

Esben wrote:

> "Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> news:35aoapF4k1m2rU1@individual.net...
> >> Der er desuden spritnye drivere fra i går (19. januar) på aopens
> site:
> > >
> >>
> http://download.aopen.com.tw/Default.aspx?nothing=nothing&sDropDownCat
> egory=Driver&sDropDownModel=Aeolus%206600GT-DV128&Language=English&Web
> Site=GL
> > >
> >> http://global.aopen.com.tw/products/vga/Aeolus6600GT-DV128.htm
> >
> > Manner, dem havde jeg ikke set. Dem vil jeg prøve.
>
> Hmpf, ingenting lader til at hjælpe :(

Jeg har tilsyneladende lidt samme problem som dig - i benchmarks ser
det godt ud, i spil går det knapt så godt. I HL2 i 1280x1024 og de
"almindelige" settings (dvs. high overalt, ingen AA, Triliniar) har jeg
en framerate på omkring de 30, hvad jeg ikke synes er imponerende.

For at kunne sammeligne, kunne du så ikke prøve at 1) køre 3dmark03, og
2) køre "video stress test" i Counter-Strike:Source? og så poste
resultaterne her (plus de settings, som du kører med i CS:S). Selv får
jeg 7399 i 3dmark03. Så vidt jeg husker fik jeg omkring 45fps i stress
testen, men den vil jeg lige prøve at køre igen, med de settings, som
du bruger. Samtidigt kunne jeg godt tænke mig at høre nogle resultater
af de to tests fra nogle, som har et 6600GT kort, som de mener kører
perfekt :)

/Mikael

Esben (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 22-01-05 11:31

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse
news:41f21f69$0$17486$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> For at kunne sammeligne, kunne du så ikke prøve at 1) køre 3dmark03, og

Det prøvede jeg forleden og det hakkede og spruttede. Der kom en fejl i en
af de sidste tests og derfor ikke noget resultat. Men prøv at uploade dit
resultat til Futuremark og sammenlign med andre der har et system der ligner
dit. 6900 scorede det i 3dmark2001, hvilket er helt latterligt.

> 2) køre "video stress test" i Counter-Strike:Source? og så poste
> resultaterne her (plus de settings, som du kører med i CS:S).

Jeg har desværre ikke kortet hjemme længere. Hvilket kort har du?

--
Esben



MAT (22-01-2005)
Kommentar
Fra : MAT


Dato : 22-01-05 13:32

> at lave den første test fra 3dmark2001 6-7 gange i træk. Første gang giver
> ca. 190 fps, anden gang ca 140 fps, dernæst ca 120 fps og de resterende
> omkring 110 fps. Kortet lader ikke til at blive mærkbart varmt (42-49
> grader
> iflg. driveren). Venter jeg 15 minutter og gør det samme igen er
> resultatet
> det samme.

Da nu de andre forslag åbenbart ikke har givet nogen forklaring (- inkl.
temp).....:
Har du checket systemcache og hukommelse? Hvis du sammenligner værdierne i
"Ydevne" (Ctrl+Alt+Del) før første 3DMark, efter første, efter anden og
tredje test. Har du da samme mængde hukommelse til rådighed?
Hvis du efter første test lukker PC'en ned og starter igen få sekunder efter
og kører testen igen og så fremdeles 3 gange, oplever du da fortsat samme
nedgang i fps?
Hvordan har du indstillet nVidia's grafikkort-egenskaber 'Indstillinger for
ydeevne og kvalitet' - 'Vis avancerede indstillinger' - 'Systemets
ydeevne' - ?
Ifølge manualen til nVidia driver v67.66 har GeForce 6600 GT AGP problemer
med 3D med visse bundkort, dette problem skulle være løst med v67.66
driveren hvad angår SIS-bundkort - men det kunne jo være der var problemer
med andre bundkort.....

Venligst



Esben (22-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 22-01-05 23:47

"MAT" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
news:41f247d2$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Da nu de andre forslag åbenbart ikke har givet nogen forklaring (- inkl.
> temp).....:
> Har du checket systemcache og hukommelse? Hvis du sammenligner værdierne i
> "Ydevne" (Ctrl+Alt+Del) før første 3DMark, efter første, efter anden og
> tredje test. Har du da samme mængde hukommelse til rådighed?

Det prøvede jeg ikke (jeg har ikke kortet hos mig længere). Jeg testede
netop med det gamle kort Radeon 9000, hvor RAM-forbruget efter 5 tests var
det samme som efter første test (men det er jo en anden driver.)

> Hvis du efter første test lukker PC'en ned og starter igen få sekunder
> efter og kører testen igen og så fremdeles 3 gange, oplever du da fortsat
> samme nedgang i fps?

Jep.

> Hvordan har du indstillet nVidia's grafikkort-egenskaber 'Indstillinger
> for ydeevne og kvalitet' - 'Vis avancerede indstillinger' - 'Systemets
> ydeevne' - ?

Prøvede de tre laveste muligheder, samme resultat.

> Ifølge manualen til nVidia driver v67.66 har GeForce 6600 GT AGP problemer
> med 3D med visse bundkort, dette problem skulle være løst med v67.66
> driveren hvad angår SIS-bundkort - men det kunne jo være der var problemer
> med andre bundkort.....

Ok, jeg kan ikke finde noget info om hvilke chipsets der understøttes af
kortet. Andre som har uploadet resultater til futuremark har dog langt bedre
resultater end mig med samme bundkort. Jeg prøvede grafikkortet i en anden
pc med præcist samme dårlige resultater.

--
Esben



Sune H. (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Sune H.


Dato : 28-01-05 02:04


>
> Er kortet defekt, eller er det bare en driverfeature?
>

Mit gæt er defekt... (lyder også somom du allerede har sendt det retur når
man læse tråden)

Jeg købte præcis samme Aopen kort og kørte med det i 1 måned hvor jeg var
mere eller mindre utilfreds med ydelsen, men kortet var stabilt osv, så jeg
var grundigt i tvivl... I 3Dmark05 (den der trækker tænder ud) ku' jeg snige
12-1400 point hjem, men ved gentagene test ku jeg få den op på hele 2000
points. Dog efter kort pause ville den være tilbage på 12-1400 points.

Min kammarat købte så et tilsvarende 6600GT kort og det performede (med
præcis samme bundkort og CPU) ca. 50-60% bedre end mit (omkring 3000
points). Når vi byttede kort fulgte problemet kortet og så fik det sparket
tilbage til forhandleren..

Om ca. 7 timer burde postbudet så stå foran min dør med mit nye Aopen kort
Jeg håber det performer væsentlig bedre end det gamle!!

Jeg kan i øvrigt oplyse et citat jeg fik i en mail fra min forhandler:
--- citat -----
Vi er af vores leverandør blevet gjort opmærksom på at der er/var mange fejl
i geforce 6600gt chippene fra Nvidia, så problemet er ikke kun i Aopen kort.
---- /citat ----


/Sune



Esben (29-01-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 29-01-05 14:54

"Sune H." <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:ctc353$1nt2$1@news.cybercity.dk...
>
> Mit gæt er defekt... (lyder også somom du allerede har sendt det retur når
> man læse tråden)

Ja, jeg sendte det retur - jeg ved ikke hvad jeg skal købe i stedet, måske
et MSI?

> Om ca. 7 timer burde postbudet så stå foran min dør med mit nye Aopen kort
> Jeg håber det performer væsentlig bedre end det gamle!!

Gider du at melde tilbage om hvordan det går med det nye kort? Hvis det går
godt, kunne det være jeg skulle prøve lykken med Aopen igen.

> Jeg kan i øvrigt oplyse et citat jeg fik i en mail fra min forhandler:
> --- citat -----
> Vi er af vores leverandør blevet gjort opmærksom på at der er/var mange
> fejl i geforce 6600gt chippene fra Nvidia, så problemet er ikke kun i
> Aopen kort.
> ---- /citat ----

Ja, se bare her også:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-43,GGLD:en&q=6600gt+agp+problems

--
Esben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste