Arctic-Cooling NVIDIA VGA Silencer 5 ?
Fra : OCB

Dato : 12-01-05 20:40

Hej.

Jeg har d.d. købt et Albatron 6600GT kort. Nu er det jo ikke nogen
hemlighed, at disse kort og 6800GT larmer ret meget med standard køler.

Mit spørgsmål:
Er der nogen som ved, om ovennævnte køler også passer på 6600GT kort ?
Køleren er beregnet til 6800GT, men jeg ved ikke om det er samme layout
disse 2 modeller har..

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen

Fra : René Lønstrup

Dato : 12-01-05 22:23

OCB wrote:
> Jeg har d.d. købt et Albatron 6600GT kort. Nu er det jo ikke nogen
> hemlighed, at disse kort og 6800GT larmer ret meget med standard
> køler.

Ja, min bror købte også sådan et, og hold da op hvor det larmede!
Desværre (heldigvis?) var det defekt, så det blev byttet og han har ikke
modtaget det nye endnu (kommer i morgen), men jeg tvivler på at støjen
er mindre på det nye..

> Mit spørgsmål:
> Er der nogen som ved, om ovennævnte køler også passer på 6600GT kort ?
> Køleren er beregnet til 6800GT, men jeg ved ikke om det er samme
> layout disse 2 modeller har..

Den passer helt sikkert ikke på AGP versionen af kortet, men om den kan
passes på PCI-E udgaven tør jeg ikke udtale mig om..

Zalman's VF700 skulle efter sigende passe på 6600GT AGP, men jeg ved det
ikke 100%.

Vi vil prøve at se om vi kan få Albatron-kortet byttet til et MSI (der
skulle være ret støjsvagt), men hvis det ikke lykkedes, eller hvis der
er for lang ventetid på MSI-kortet, regner jeg med at han prøver at se
om Zalman'en kan passes derpå..
For den larm fra det kort er IMO ikke til at leve med

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 12-01-05 22:52

Hej
nej den passer ikke har også dette kort
har monteret vf700 og det hjalp
og ellers et kanon grafikkort

Fra : Ivan [7100]

Dato : 12-01-05 22:57

"FAM.MERRILD" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> nej den passer ikke har også dette kort
> har monteret vf700 og det hjalp
> og ellers et kanon grafikkort

Lige en lille afstikker....

Hvad med køleren.....kan den holde "dyret" koldt...??

Fra : FAM.MERRILD

Dato : 13-01-05 07:26

Hej
ja ingen problemer

Fra : OCB

Dato : 13-01-05 12:34

Tak for jeres hjælp. Det bliver så en Zalman vf700, jeg er meget tilfreds
med kortets ydelse, så jeg vil hellere skifte køler end hele kortet. Jeg
skal dog lige høre.. Hvilken version af vf700 skal man vælge? Jeg kan se der
er en med alu og kobber og en i ren kobber.. Nu tænker jeg selv, ren kobber
må være bedst..

Med venlig hilsen
Ole Condrup Boesen

Fra : Anders F

Dato : 13-01-05 14:51

"OCB" <contactREMOVEME@condrup.dk> wrote in message
> [...]
der
> er en med alu og kobber og en i ren kobber.. Nu tænker jeg selv, ren

Det er også rigtigt. Jeg tænker dog: Marginalt bedre - så kig på prisen...

/A (der venter på en Arctic der passer på mit Club3D kort)