Infrarød; forbindelse mellem bærbar og sta~
Fra : Line

Dato : 11-02-05 20:28

Hej,

jeg har fået mig en bærbar og vil frygtelig gerne kunne forbinde den til min
stationære. da de begge har infrarød tænker jeg at det jo ville være det
smarteste at bruge; men hvordan pokker får man det lige til at virke?

Har prøvet at følge XP-vejledningen, men det hjælper ikke rigtig!

Så hvis der er nogen der kan tricket vil jeg gerne høre om det,

Line

Fra : Ove Pedersen

Dato : 12-02-05 10:34

> [...]
>
> Har prøvet at følge XP-vejledningen, men det hjælper ikke rigtig!
>
> Så hvis der er nogen der kan tricket vil jeg gerne høre om det,

Lav en netværksforbindelse i stedet, der er sikkert netkort i begge
maskiner.
En infarød forbindelse er langsom og bliver alt for let afbrudt midt i noget
vigtigt af for eksempel et stykke papir eller en blyant der kommer imellem
de to IR sender/modtagere.

Ove Pedersen

Fra : Line

Dato : 12-02-05 23:47

Skal jeg så ikke bruge noget tredje f.eks. en hub for at man kan lave en
netværksforbindelse?

Line

Fra : Ove Pedersen

Dato : 13-02-05 11:08

"Line" <malle_mus@LEGEPLADSENorangenet.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg så ikke bruge noget tredje f.eks. en hub for at man kan lave en
> netværksforbindelse?
>
> Line

I sin simpleste form skal du bare bruge et krydset netværkskabel, men begge
maskiner skal vel alligevel på internettet, og så ville en router med
indbygget switch være sagen.

Ove Pedersen