dvd / strøm/ opstart af XP problemer
Fra : Finn Andersen

Dato : 11-02-05 19:20

hej
Jeg har et problem som nogen måske kan hjælpe med !
jeg har lige isat nyt bundkort+pro+ram.
nu har jeg formateret harddisken og lagt XP PRO ind.
Når jeg starter op kommer den kun til XP startbillede
(den med den blå bjælke der kører frem og tilbage)
så fryser den.
men hvis jeg piller strømkablet til dvd en fra kan den godt starte.Jeg købte
en ny DVD idag fordi jeg troede det var den der var galt med.
Den kører som Master på secondær IDE, som også bios én fortæller.
Bundkortet er ASUS P4v8x-x.
Jeg er ved at kører tør for ideer,håber at nogle kan hjælpe
så jeg kan få lukket låget på maskinen
Jeg har også sat en 300 w strømforsyning i .

på forhånd mange tak

fca

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 10-02-05 19:43

hvilken pro+ram+grafikkort
og andrer ting du har i kabinettet der sluger strøm

mvh
TK

Fra : B.E. Gjerlevsen

Dato : 10-02-05 20:01

ryk stikket ud

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 10-02-05 20:04

"B.E. Gjerlevsen" <gjerlevsen28@mail.dk> wrote in message
> ryk stikket ud

Dagens intelligente svar.

Mogens

Fra : Finn Andersen

Dato : 10-02-05 20:17

jeg har en 512 kingston ram + 2,6 ghz celeron d processor+ asus p4v8x-x
bundkort+ fx5200 creative 128 mb grafikkort + scsi kort + brænder men den
er ikke sat til lige nu .

Fra : Gevaldi

Dato : 10-02-05 20:20

Finn Andersen skriblede:
> jeg har en 512 kingston ram + 2,6 ghz celeron d processor+ asus
> p4v8x-x bundkort+ fx5200 creative 128 mb grafikkort + scsi kort +
> brænder men den er ikke sat til lige nu .

Har du også et ur det passer :(

--
/Gevaldi

Fra : Peet

Dato : 11-02-05 17:21

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:371qevF50fuhdU1@individual.net...

> Finn Andersen skriblede:
>
> Har du også et ur det passer :(

Drop det pjat med uret og lær at læse news

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 22:00

Peet wrote:

> Drop det pjat med uret og lær at læse news

Dvs du synes det er ok, hvis jeg sætter min dato til år 12-9-07 så alle skal
se på mit indlæg som det første indtil den dato er passeret ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-02-05 23:08

Finn Andersen wrote:

> jeg har en 512 kingston ram + 2,6 ghz celeron d processor+ asus
> p4v8x-x bundkort+ fx5200 creative 128 mb grafikkort + scsi kort +
> brænder men den er ikke sat til lige nu .

Du fortæller ikke et dyt om hvor mange harddiske du har i dyret og hvordan
de er snøret op. Ellers vil jeg foreslå at sætte den DVD som slave på hardisken
på den primære IDE og se hvad der sker.

mvh
Henning

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 11-02-05 09:04

On Fri, 11 Feb 2005 19:20:26 +0100, "Finn Andersen" <fca@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg er ved at kører tør for ideer,håber at nogle kan hjælpe
>så jeg kan få lukket låget på maskinen
>Jeg har også sat en 300 w strømforsyning i .

- Se på boot rækkefølgen i bios (dvd(cd kan helt udelades evt. hvis
DET hjælper)
- sæt et 80 leder kabel på dvd-drev, hvis du ikke har det

mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 10:57

Finn Andersen wrote:
> Jeg har også sat en 300 w strømforsyning i .

Prøv med en kraftigere PSU.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peet

Dato : 11-02-05 17:18

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:cui32p.1pg.1@communicator.dyndns.dk...

> Prøv med en kraftigere PSU.

Det vil da være tåbeligt da der ikke er noget der
taler for at det skulle være et PSU problem.

Fra : Aksel

Dato : 11-02-05 17:42

"Peet" <peet123@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil da være tåbeligt da der ikke er noget der
> taler for at det skulle være et PSU problem.

Hvis det ikke er strømmangel hvorfor skulle det så hjælpe at fjerne DVD
drevet?

Hilsen Aksel

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 21:58

Peet wrote:

> Det vil da være tåbeligt da der ikke er noget der
> taler for at det skulle være et PSU problem.

Så forklar hvorfor den virker uden DVD drevet sat til ? (forudsat at DVD
drevet ikke er brændt af og deved kortslutter PSUen)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-02-05 23:05

N_B_DK wrote:

> Så forklar hvorfor den virker uden DVD drevet sat til ? (forudsat at
> DVD drevet ikke er brændt af og deved kortslutter PSUen)

Driver problem, så indlæsning fra harddisk bliver forstyret.
Den sekundære IDE port er defekt/ driver problem.
Ovenstående er set før.

Det er blevet noget popsmart i dag, at alle problemer skyldes strømforsyningen

mvh
Henning

Fra : N_B_DK

Dato : 11-02-05 23:31

Henning Præstegaard wrote:

> Driver problem, så indlæsning fra harddisk bliver forstyret.
> Den sekundære IDE port er defekt/ driver problem.
> Ovenstående er set før.

Arhh ja det er nok det mest oplagte at porten er defekt, for det kan da ikke
være noget så banalt som for stort strømforbrug *G*

> Det er blevet noget popsmart i dag, at alle problemer skyldes
> strømforsyningen

Og du tror ikke det skyldes at mange faktisk genbruger deres tidligere PSU
til de nu endnu mere strøm krævende systemer ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peet

Dato : 12-02-05 10:42

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:cuj9pg.1sc.1@communicator.dyndns.dk...

> Så forklar hvorfor den virker uden DVD drevet sat til ? (forudsat at DVD drevet ikke er brændt af og deved kortslutter PSUen)

Det kan være 100 andre ting. Har for ca. 1 måned siden
været hos en kammerat med nogenlunde samme forløb,
dog skulle der være en DVD i drevet - og XP gik kold
inden den fik startet op - det er en Dell et eller andet
som ellers havde kørt problemfrit. Det viste sig at være
relateret til nogle drivere og tog flere timer at finde frem
til.
Grunden til at jeg sagde som jeg gjorde var, at vedkommende
havde installeret XP uden problemer, det var først EFTER
installation af XP problemet opstod så vidt jeg forstod.
Et tip : prøv at fjerne de jumpere der er bag på drevet.

Fra : Finn Andersen

Dato : 12-02-05 12:14

jeg afventer en 400 w strømforsyning
sekundær IDE virker ok , jeg kan godt sætte en gamle cd-rom til og den
virker.
jeg har har købt ny DVD , og den virker på anden maskine.

det med uret var en fejl fra min side, da jeg installede XP
beklager. det skulle passe nu

fc

Fra : Finn Andersen

Dato : 15-02-05 08:24

jeg har isat en ny PSU 400 w , det løste ikke problemet !
jeg har to harddiske på den Primære og kun dvd på den
sekundære som Master,hvis jeg skifter til en gammel cd-rom kører det fint
,så
den sekundære IDE fejler ikke noget.
Når den starter op kommer den nogle gange til, at den finder ny hardware
(cd-rom)
så fryser det hele.Jeg har læst noget om Pio UDMA men ved ikke rigtigt om
dette
kan være årsagen .Jeg har forsøgt at koble den fra i Bios men lige lidt
hjælper det.
Jeg har prøvet med en anden dvd fra en anden maskine og det er det samme.

en snart træt af pc
fca