Trådløs router ..
Fra : Karsten

Dato : 09-02-05 22:08

Hej Nyhedsgruppe,

Da jeg har købet en trådløs router, hvor routeren er tilsluttet en stationær
PC' som er koblet på nettet, og hvor en bærbar PC'er er trådløs og køre
igennem den staionære, har jeg problemer med at sende e-mails fra bærbaren
over 5KB ...

Skal routeren konfigureres så jeg kan sende store mails ???
Jeg har ingen problemer fra den stationære !!!!

Jeg håber der en nogle kloge hoveder som kan hjælpe ....

/Karsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-05 22:27

"Karsten" <karsten@murning.dk> wrote:

> [...]
>igennem den staionære, har jeg problemer med at sende e-mails fra bærbaren

Hvilke problemer, dvs hvad sker der og hvilke fejl meddelser får du ?

Iøvrigt en besynderlig netværksopsætning - Hvorfor er den 'trådløse
router' koblet op til en 'PC som er på nettet' ?!

Normalt vil man placere den 'trådløse router' mod internettet, og så
koble alle lokale computere op mod routerens LAN-side...

>Skal routeren konfigureres så jeg kan sende store mails ???
>Jeg har ingen problemer fra den stationære !!!!

Routeren burde være ligegyldig i denne sammenhæng - Problemet må ligge i
opsætningen af den mail-server du kalder op til ?!

>Jeg håber der en nogle kloge hoveder som kan hjælpe ....

Det kræver i så fald lidt flere oplysninger - Hvordan sender du mail fra
henholdsvis den stationære og den bærbare ?

<mlr>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-05 17:20

Karsten wrote:
> Jeg håber der en nogle kloge hoveder som kan hjælpe ....
> /Karsten

De "mest kloge hoveder" på det område sidder netværksgruppen, hvor
routerspørgsmål hører hjemme.

og hvis det skal være ekstra godt, så er der faktsk en til trådløse netværk:

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk