Hvilke lydkort?
Fra : michael

Dato : 08-02-05 16:34

Hej jeg skal bruge et billigt lydkort til at spille lidt med (kun 2
højtalere eller til sterioanlæg). Jeg skal også kunne tilslutte et headset
på samme tid som højtalerne. Det skal både håndtere skype/teamspeak og et
spil på samme tid. Det skal primært bruges til XP men det vil være rart hvis
det også kan bruges til linux. Hvilke et bør jeg købe (150-300 kr) ?

Venligt
Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-05 18:44

michael wrote:

> XP men det vil være rart hvis det også kan bruges til linux. Hvilke

dk.edb.system.unix.hardware er ikke det dårligste sted at spørge. XP er
der garanteret support for, så det kan du se bort fra.

Fra : Brian Lund

Dato : 08-02-05 20:23

> [...]
hvis
> det også kan bruges til linux. Hvilke et bør jeg købe (150-300 kr) ?

Jeg vil ikke garantere det, men jeg vil tro at mange af terratecs lydkort
vil virke under Linux...
Godt nok ligger der ingen drivere til linux på terratecs hjemmeside, men jeg
selv har et DMX Xfire 1024 og det virker, Red Hat fandt selv en driver der
kunne bruges!

Jeg mener også et deres 512 og PCI128 kort virker plug'n'play, men jeg vil
ikke garantere for noget ;)

Brian