Slukke pc fra anden pc?
Fra : ___P.Sir___

Dato : 06-02-05 16:44

VI har 2 pcèr herhjemme, forbundet i netværk, samme
bredbåndsforbindelse via router.
FIndes der en eller anden måde hvorpå jeg kan slukke den ene fra den
anden? Eller SKAL det nødvendigvis gøres manuelt på hver enkelt pc?

--
m.v.h. Preben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-05 16:49

Hej!

___P.Sir___ wrote:

> [...]
> FIndes der en eller anden måde hvorpå jeg kan slukke den ene fra den
> anden? Eller SKAL det nødvendigvis gøres manuelt på hver enkelt pc?

En mulighed kunne være at lave fjernlogin via f.eks. VNC og lukke maskinen dér
(altså via startmenuen :)). Virker under f.eks. Windows... Der er også indbygget
noget halløj i Windows XP, men det bruger jeg ikke selv.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-05 16:54

"___P.Sir___" <remove_pbs@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> FIndes der en eller anden måde hvorpå jeg kan slukke den ene fra den
> anden? Eller SKAL det nødvendigvis gøres manuelt på hver enkelt pc?

Du kan vel gå i brinck og købe en stump ledning, nogle stik og en knap nå
du nu ikke skriver hvilket OS du leger med.

Ellers har de nyere windows maskiner en kommando der hedder shutdown, og
det hedder den vidst osse i Linux.

--
Bjarke Andersen

Fra : ct

Dato : 06-02-05 21:51

hvis du kører xp på begge så sørg for at du har admin rettigheder på dem
begge, gå ind i computeradministration (højreklik på denne computer >
administrer)

højreklik på computeradministration (lokal) og vælg 'opret forbindelse til
anden computer' og tast navnet. Her kan du så se alle detaljer og logs for
den anden computer, og genstarte og lukke den osv....

claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-05 22:22

"ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> til anden computer' og tast navnet. Her kan du så se alle detaljer og
> logs for den anden computer, og genstarte og lukke den osv....

Hvorfor fortæller du mig? Jeg spurgte ikke.

--
Bjarke Andersen

Fra : ___P.Sir___

Dato : 07-02-05 15:32

ct wrote:

> [...]
>

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> den >> anden? Eller SKAL det nødvendigvis gøres manuelt på hver

Ja det kan jeg se, det virker i og for sig, ihvertfald er jeg inde i
den anden computers conputeradminstration. Kan dog ikke lige se,
hvordan jeg skulle kunne slukke den derigennem??

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-05 18:57

___P.Sir___ wrote:

> Ja det kan jeg se, det virker i og for sig, ihvertfald er jeg inde i
> den anden computers conputeradminstration. Kan dog ikke lige se,
> hvordan jeg skulle kunne slukke den derigennem??

I en prompt skriver du 'shutdown'...

Fra : Madsen

Dato : 09-02-05 03:34

___P.Sir___ wrote:
> [...]
> FIndes der en eller anden måde hvorpå jeg kan slukke den ene fra den
> anden? Eller SKAL det nødvendigvis gøres manuelt på hver enkelt pc?

Du kan lave det ved at du loger på via fjernskrivebord, i start på den
fjernstyrede pc kan du i højre kolonne nederst som heder Windows Sikkerhed
det er windows jobliste, se værktøjs line, der kan du lukke computeren.
Men det er nemmer at lave en bat fil som du smider på skrivebordet på den pc
som skal slukkes, bat filen skal indeholde følgende komando 'shutdown -s'
funger fint med fjernskrivebord, så er det bare at dobbelt klikke på den.
--
Hilsen Madsen