Installation af Windows fejler
Fra : Carsten

Dato : 06-02-05 09:23

Jeg har problemer med en AMD XP-2000 maskine.
Når jeg installer Windows XP så får jeg besked om at der er sket en fejl
og
installationen bliver afbrudt for at beskytte maskinen, det samme er
gælden
når jeg installer Windows 98SE.

Har prøvet at skifte alt på nær CPU, Bundkort og PSU.
ASRock K7S8XE+ Bundkort med Bios version 1.60

Besked fra Windows XP Home:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadigelse af computeren.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Teknisk Oplysning:
*** STOP: 0x000000d1 (0x003401e0, 0x00000002, 0x00000000, 0xf98f3e13)
*** USBPORT.SYS - address f98f3e13 base at f98ef000, datestamp 3d6ddc31

Fra : Peter

Dato : 06-02-05 12:43

"Carsten" <non@non.non> skrev i en meddelelse
> [...]
> *** STOP: 0x000000d1 (0x003401e0, 0x00000002, 0x00000000, 0xf98f3e13)
> *** USBPORT.SYS - address f98f3e13 base at f98ef000, datestamp 3d6ddc31

0x000000d1 kan være forfærdelig mange ting, men er næsten altid en driver
fejl af en eller anden art. Da du kun er VED at installere Win XP, vil jeg
tro at det kan være en af Microsoft's sædvanlige pludre svar på en fejl, for
drivere er jo endnu ikke lagt ind.
Bruger du en USB mus, ville jeg prøve en PS2 mus i stedet.
Har du peppet bios up til at køre bus 133, så prøv at sætte den til bus 100
under installationen.
Prøv ligeledes at sætte bios til det default, hvor den kører i safe mode.
Prøv at jumpe bios, altså resette den med jumper.

Peter B

Fra : Carsten

Dato : 06-02-05 14:42

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:420602ac$0$175

> [...]
> for drivere er jo endnu ikke lagt ind.
>
> Bruger du en USB mus, ville jeg prøve en PS2 mus i stedet.

Bruger ikke USB mus.

> [...]
> Prøv ligeledes at sætte bios til det default, hvor den kører i safe mode.
> Prøv at jumpe bios, altså resette den med jumper.

Har sat BIOS til default samt clear CMOS uden held.

Tester nu CPU i anden maskine.

Hvad FSB Mhz køre en XP-2000 CPU?

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 06-02-05 14:56

> Hvad FSB Mhz køre en XP-2000 CPU?

266 Mhz

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-05 14:45

"Carsten" <non@non.non> crashed Echelon writing

> Jeg har problemer med en AMD XP-2000 maskine.
> Når jeg installer Windows XP så får jeg besked om at der er sket en fejl

> *** USBPORT.SYS - address f98f3e13 base at f98ef000, datestamp 3d6ddc31

Formoder din usbporte er onboard, hvis du alligevel ikke bruger USB, hvad
sker så hvis du disabler portene i bios under installationen og så prøver
at enable dem igen når XP er oppe og køre og installeret med alle drivere
til især bundkortet.

--
Bjarke Andersen