Kommentarer til kommende pc?
Fra : Martin Sjøberg

Dato : 05-02-05 22:46

Skal til at bestille nogle goods til samling, vil bare høre om der er nogen
der har nogle begavede kommentarer:

MB: ASUS A8V-E Deluxe (PCI-express) Socket 939
CPU: Athlon 64 3500+ Winchester 0,09 Micron
RAM: Daneelec 2x512mb pc3200.
GPU: Sapphire x700pro 256 mb
HDD: 1 stk. Maxtor Diamondmax10 SATA150

Ovenstående kan fås for lidt over 6000,- Dertil køber jeg et nyt kabinet,
resten tager jeg fra mine eksisterende pc'ere.

Har ikke voldsomt mange penge til rådighed, så jeg har sparet lidt på
enkelte dele. Ville helst have haft crucial ram, men jeg kan få daneelec
billigt gennem arbejdet.

Comments?

--
MVH

Martin Sjøberg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 01:29

Martin Sjøberg wrote:

> Skal til at bestille nogle goods til samling, vil bare høre om der er
> nogen der har nogle begavede kommentarer:

Joda... Hvad skal den bruges til?

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-02-05 10:28

> Joda... Hvad skal den bruges til?
Hehe... good point. Lidt af hvert, men primært spil.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 11:47

Martin Sjøberg wrote:

> Hehe... good point. Lidt af hvert, men primært spil.

Så er den vist udemærket.
Men hvorfor ville du helst have haft Crucial RAM?

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-02-05 12:09

> Så er den vist udemærket.
> Men hvorfor ville du helst have haft Crucial RAM?

Mener naturligvis Corsair, sorry. Fordi Corsair laver nogle gode ram og jeg
har hørt at de skulle køre godt på AMD64-systemer. I øvrigt kan man få dem
på 500MHz og endda med dioder, som viser hvor meget af klodsen der er
ibrug... måske lidt fjollet men meget råt.

Corsair Twinx 2x512 mb PC4000:
http://www.corsairmicro.com/corsair/products/specs/twinx1024-4000pro.pdf
EDBpriser: 2.249 kr

Corsair Twinx 2x512 mb PC3200:
http://www.corsairmicro.com/corsair/products/specs/twinx1024-3200llpro.pdf
EDBPriser: 1.769 kr

Jeg får vel Dane-elec 2x512 mb PC3200 for ca. 1000,-

Martin Sjøberg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 12:32

Martin Sjøberg wrote:

> Mener naturligvis Corsair, sorry. Fordi Corsair laver nogle gode ram

Okay. Jeg holder min til Kingston. Kingston er blandt de ældste
RAM-producenter i verden og har leveret RAM til alle de store
mærkevareproducenter's professionelle systemer.

Desuden er det billigt og har en god garanti

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-02-05 12:58

> Okay. Jeg holder min til Kingston. Kingston er blandt de ældste
> RAM-producenter i verden og har leveret RAM til alle de store
> mærkevareproducenter's professionelle systemer.
>
> Desuden er det billigt og har en god garanti

Tja... man kan vel få et sæt 512-stænger for under 1500,- ... det kigger
jeg lidt på, tak for hjælpen.

Fra : JK

Dato : 06-02-05 14:05

On Sun, 6 Feb 2005 12:58:29 +0100, "Martin Sjøberg"
<none.of.your@business.com> wrote:

> Tja... man kan vel få et sæt 512-stænger for under 1500,- ... det kigger
>jeg lidt på, tak for hjælpen.

Hej

www.bj-trading.dk har corsair value ram meget billigt

569,- pr. 512 Mb

Jeg har prøvet 2 x 256 Mb af dem, og blev ikke skuffet. Jeg pressede
dem nu ikke, - ved ikke hvad de kan der. Men specs kan de da.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 14:48

JK wrote:

> www.bj-trading.dk har corsair value ram meget billigt
> 569,- pr. 512 Mb

SHG har Kingston til 509,- for et 512MiB modul
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350534

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 07-02-05 23:54

> SHG har Kingston til 509,- for et 512MiB modul
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350534

Jep, men jeg vil gerne have dual channelram, så jeg er sikker på at de kører
ordenligt. Så det bliver anyways 2x512... sikkert kingston.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-02-05 13:51

Martin Sjøberg wrote:

> Jep, men jeg vil gerne have dual channelram, så jeg er sikker på at

??

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 08-02-05 23:58

> ??

Meget mystisk. Min besked er vist gået tabt eller blevet forvrænget. Anyways
holder mig til kingston. tak for hjælpen.

MVH

Martin Sjøberg