lydkort / surround
Fra : jma

Dato : 03-02-05 14:23

Hej,
Jeg har købt mig en ny computer med onboard surround lydkort:
Lydkort, Realtek ALC655, 6 Channel Surround.

Nu er jeg så blevet i tvivl om det er det samme som sourround 6.1 eller 5.1
???

Jeg skal vil nemlig købe mig nogle passende højtalere hertil.

På forhånd tusind tak for hjælpen,

Jan

PS: Højtalere kunne f.eks.: blive:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=51MF7020AA000
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=970091%2D0914

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 03-02-05 14:59

Jan skrev:
> Jeg har købt mig en ny computer med onboard surround lydkort:
> Lydkort, Realtek ALC655, 6 Channel Surround.

Har du evt et link... jeg kan ikke finde noget på nettet...

> Nu er jeg så blevet i tvivl om det er det samme som sourround 6.1 eller
> 5.1
> ???

ved 6 kanaler, vil jeg mene der er tale om 5.1 altså 5 højtalere og 1 sub =
6 kanaler

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : jma

Dato : 03-02-05 15:32

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse

> Har du evt et link... jeg kan ikke finde noget på nettet...

Det er denne computer:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375340

> ved 6 kanaler, vil jeg mene der er tale om 5.1 altså 5 højtalere og 1 sub
=
> 6 kanaler

Ok. Det var også det jeg ville gætte på.
Mvh Jan

begin 666 space.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : jma

Dato : 03-02-05 16:20

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> skrev i en meddelelse

> Det er denne computer:
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375340

Link til bundkortet:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=496
Og heraf fremgår det også, som jeg forstår det, at du kom til den rigtige
konklusion, nemlig at det er 5.1 channel audio.

Mvh Jan

Fra : Mulle

Dato : 05-02-05 08:12

Brug hellere lidt penge på et separart lydkort. Onboards lyder ikke godt.
Audigy eller et Audiotrack - så er du på vej.

Forbløffende at der er så stor forskel.

MVH
Morten