Argh.... Modem virker [stadig ikke]
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 01-02-05 15:09

Hej NG !
Kan ikke få modem til at virke - har forsøgt med flere forskellige
seriel/USB - og mod flere telefonforbindelser...

køre xp [DK]...

BTW - der kommer sådan en underlig boks op "Hjælp fra telefonist....

Hvad ka nder være galt?

Fra : Akasut

Dato : 01-02-05 15:45

"Verner Jensen, Ålborg" <xs650@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> køre xp [DK]...
>
> BTW - der kommer sådan en underlig boks op "Hjælp fra telefonist....

Hvis du har prøvet modemet på både serielle og USB-stik, er det på tide, at
du får hjælp fra én, der ved noget om det.

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 01-02-05 20:46

såså.. kvikKurt - det er self. 2 forskellige modems.

Retur til AMU med dig

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 16:56

> [...]

> køre xp [DK]...
> BTW - der kommer sådan en underlig boks op "Hjælp fra telefonist....

Det er nok kromsitforkøleren, der er røget af hjuliatoren!

Hint: Det er umuligt at hjælpe dig ud fra så dårlige oplysninger!...

Hvilket modem?
Hvad siger installationen af drivere?
Hvad siger enhedshåndtering?
Hvad siger modem diagnostic?

Mere info....

Claus

Fra : Sander

Dato : 01-02-05 18:45

Gad vide om det er et Isdn Mini vigor fra
tdc du døjer med.
Havde en i familien der ikke kunne få
sit til at virke på en ny pc med xp, men
kørte fint på den gamle pc med xp.
Fandt dog aldrig en løsning da han havde
bestilt adsl, så der var ikke grund til at
bruge tid på det.
Sander.

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 01-02-05 20:48

> Hvilket modem?
1) analog Creative Blaster V.92 Seriel
2) analog USB tekcomm 56K

> Hvad siger installationen af drivere?
Ok - begge installeres med originale driver.

> Hvad siger enhedshåndtering?
Modems fundet og fungere korrekt.

> Hvad siger modem diagnostic?
Klartone + opkald til udbyger ok

> Mere info....
Med andre ord - alt virker til at være iorden...

/Verner-væmmelig

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-02-05 22:36

> [...]
> Modems fundet og fungere korrekt.

> Klartone + opkald til udbyger ok

> Med andre ord - alt virker til at være iorden...

Et sted skal du se efter, at der er markeret ud for "brug altid denne
forbindelse" eller noget lignende.
I samme boks har jeg flere gange set, at der var markeret ud for "ring
aldrig til en forbindelse", og så sker der jo ikke så meget.
Jeg har ikke selv modem, men er blot stødt på det flere gange, hvor jeg har
hjulpet nogen med at sætte dem op.

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-02-05 01:02

"Verner Jensen, Ålborg" <xs650@ofir.dk> skrev i

> Med andre ord - alt virker til at være iorden...

Kører du på en telefonlinje, som eksempelvis er komprimeret?
Det kunne f.eks. være private centraler, boligforeninger osv....

Har du afmonteret alt andet telefonudstyr?
Diverse telefoner, tyverialarmer osv kan forstyre meget.

Hvilken fejlmeddelse får du, når den begynder handshake?

Har du forsøgt at sætte hastigheden ned, så den ikke connecter med max?
Prøv f.eks. at låse den til 33.6 og se, hvad der så sker...

Ved du om den pågældende linje har fungeret optimalt med modem før?

Claus