Ny maskine til ca. 9000 kr.
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-05 04:33

Velkommen til endnu et klassisk indlæg: Hvilken computer skal jeg købe?

Jeg har kig på to maskiner til omkring 9.000:

========================
MM-Vision
pris:9.494 kr.

Pentium4 3000MHz
Biostar P4TSE Intel865
1536MB DDR400 PC3200 RAM
ATI Radeon X800 256MB
Maxtor 200GB harddisk
NEC 3520 DVD(RW?)
Windows XP Home/Norton Internet Security 2004
========================
Føniks Computer
pris: 8.636 kr.

AMD Athlon64 PR3000+ Box
ASUS K8V-X
1024MB DDR PC3200 RAM
256MB GeCube 9800 Radeon
Maxtor 200GB harddisk
Samsung TS-H552B DVD/RW
Windows XP Home/Norton Antivirus 2005
========================

Andre forslag og kommentarer modtages også meget gerne.

Jeg er bl.a. stærkt i tvivl om, hvilket grafikkort jeg skal satse på.
ATI's X800 skulle jo være betydeligt bedre end 9800-serien, men prisen
er også derefter. Der er selvfølgelig også mulighed for at vælge et
GeForce til Føniks-computeren? Maskinen skal bruges til mange
forskellige opgaver, bl.a. spil, videoredigering og musik. Begge
maskiner er uden lydkort og skærm, som jeg selv har med fra min gamle
maskine.

--
Mvh. Peter

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-01-05 20:06

Jeg vil vælge den fra MM- Vision

Alene på det det grundlag at den er ikke fra Føniks Computer !!

Handl kun med Føniks Computer hvis du vil have problemer.

Men den fra MM har ikke et særligt godt bundkort ( er ok meeeen)
har du skrevet det rigtigte antal ram ;)
og X800 kortet er de 1000 kr værd
NEC 3520 DVD er en del bedre end Samsung

Kurt

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-05 05:57

Kurt Lund wrote:

> Jeg vil vælge den fra MM- Vision
> Alene på det det grundlag at den er ikke fra Føniks Computer !!

Jeg har nu også læst om dårlige erfaringer med MM-Vision her i grupperne
(selvom jeg selv kun har gode oplevelser). Enten brokker folk sig over
det mindste, eller også er hele branchen lettere betændt. Jeg hælder
desværre nok mest til det sidste.

> Men den fra MM har ikke et særligt godt bundkort ( er ok meeeen)
> har du skrevet det rigtigte antal ram ;)

Ja, sådan står der på hjemmesiden.

> og X800 kortet er de 1000 kr værd
> NEC 3520 DVD er en del bedre end Samsung

Tak for inputtet! Indtil videre står der 1-0 til MM.

--
Mvh. Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-05 22:50

jeg vil råde dig til at læse denne guide.. inden du køber..
http://hw.played.dk/4725

der er lidt til alle pengepunge..

og hvis det er fordi du VIL købe en samlet en så er det intet problem. men
vælg med omhu
"hvad" du køber..

Out
Lars

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-05 23:30

Lars Ardahl wrote:

> jeg vil råde dig til at læse denne guide.. inden du køber..
> http://hw.played.dk/4725

Fremragende artikler, selvom det er irriterende at være så tæt på at
have bestemt sig og nu næsten måtte starte forfra!

> og hvis det er fordi du VIL købe en samlet en så er det intet problem. men
> vælg med omhu
> "hvad" du køber..

I min ungdom brugte jeg gladeligt mange dage på research til hver
hardwarestump, jeg smed i min hjemmebyggede maskine. Nu ville jeg for
engangs skyld forsøge at spare noget tid. Men jeg er desværre også klar
over, at det til gengæld kan betyde ærgrelser i fremtiden.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-01-05 23:44

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Men jeg er desværre også klar
> over, at det til gengæld kan betyde ærgrelser i fremtiden.

Jeg befinder mig åbenbart allerede i fremtiden, ifølge mit
fejlindstillede ur. Sorry, folks. Min nuværende computer kager rundt i
tidszonerne, hvilket blot er en af de hundrede grunde til, at jeg vil
have mig en ny maskine hurtigst muligt.

--
Mvh. Peter

Fra : Dennis

Dato : 01-02-05 10:41

> [...]
> engangs skyld forsøge at spare noget tid. Men jeg er desværre også klar
> over, at det til gengæld kan betyde ærgrelser i fremtiden.

Hejsa..

Jeg har også tidligere undersøgt alt og kun købt det bedste - og brugt
mulitdollars på det..
Men med stor risiko for at få tørre tæst fra andre, har jeg erfaret at det
billigste er godt nok..

Til arbejdet køber jeg den mest "tidssvarende" maskine (mest kraft for
færrest penge), og der ligger prisen som regel mellem 3100 og 3500kr stykket
uden skærm.. Behovet for grafikkort og diverse gejl er jo også minimalt
her.. Det er KUN rå CPU kraft og ram der tæller..

Samtidig har jeg den opfattelse at man naturligvis får mere hastighed ved at
købe det sidste nye og dyre mærker, men en forskel på 2-5% er ikke værd at
give mange kroner for - Og det er tit det det drejer sig om...

Jeg ville kigge efter en Office PC (Da de typisk er en smule silent uden at
koste) hos BJ eller SHG eller et helt andet sted.. (man kan være uheldig
alle steder) og så maile med dem om udskiftning til et større grafikort,
evt. mere ram og større HD..
Hvis man da ikke kan gøre det på hjemmesiden..

Det bliver det billigst af.. Og dvs flere penge til mere gejl, hvis pengene
ABSOLUT skal bruges på computer ;)

Mvh Dennis

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-02-05 00:51

> [...]
> mindste, eller også er hele branchen lettere betændt. Jeg hælder desværre

For et års tid siden, købte jeg en PC af MM-vision, og der har slet ikke
været problemer. Hverken ved afhentningen og siden da. Men de var ikke så
gode til at orientere om at de havde modtaget ordren og at den var ved at
blive samlet. Efter en forespørgsel på min ordre, svarede de straks (via
e-mail).
Men en af mine kammerater som for et par måneder siden købte et computer
også fra MM-vision, havde problemer med at computeren sommetider gik ned.
Det viste sig at grafikkortet ikke sad helt fast, noget som kammeraten selv
kunne ordne heldigivis...

Men alt i alt, tror jeg det er et godt sted, dels er der en fysisk butik man
kan rette henvendelse til, dels har de rimelige priser, der er en rimelig
mulighed for at selv konfigurere sin computer, endda en mulighed for at
vælge at få den ekstra lyddæmpet for vistnok 400 kr oveni.

Mvh

Emil

Fra : Simon - [8230]

Dato : 31-01-05 23:04

Når du vælger en PC... sørg i det mindste for at Uret går rigitgt - fnis
- synes selv det var ret morsomt...

mvh

Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-05 13:56

> Velkommen til endnu et klassisk indlæg: Hvilken computer skal jeg købe?
>

> Andre forslag og kommentarer modtages også meget gerne.

<Klippe klippe klistre>

Kan du selv samle en?

Hvis ja, så kunne du jo lave en af følgende dele:

AMD Athlon 64, 3000+ (1085)
Asus A8N-SLI (1075)
Kingston 2*512 MB PC3200 (1050)
MSI Radeon X800 XL (2999)
Maxtor 200 GB Harddisk (729)
LiteOn SOHW-1653S-09C, DVD±RW (469)

Kabinet: Coolermaster Centurion 5 (549)
PSU: NorthQ NQ4001A (349)
Windows XP Home (919)

Total 9224 kr (alle priser ved SHG.dk)

Hvis du vil spare 1500 kr kan du vælge et Geforce 6600 GT (PCI-express)
istedet!

Brian

Fra : Jakob M

Dato : 01-02-05 17:22

> Hvis ja, så kunne du jo lave en af følgende dele:

> [...]

Glimrende forslag, kunne ikke have gjort det bedre selv . Og dog, jeg
ville nok have valgt en 160GB SATA Samsung HD i stedet, da den er meget
støjsvag. Men socket 939 og PCI express er så fremtidssikret som det kan
blive. Man kunne også overveje et Antec Sonata kabinet i stedet, det er
meget diskret og støjsvagt, hvis man går op i den slags. Hvis du har Windows
i forvejen er også under de 9000,-

Mvh
Jakob

Fra : Aksel

Dato : 02-02-05 22:52

> Windows XP Home (919) Køb den som OEM, (689)

Hilsen Aksel