Billigste lydkort med....
Fra : Michael Jensen

Dato : 31-01-05 18:17

Hejsa......

Jeg søger et billigt lydkort til at overføre lyden digitalt fra en htpc til
min surround forstærker.

Eneste rigtige krav er at det skal have en optisk digital udgang, og være
rimeligt billigt, da jeg går ud fra at det alligevel bliver forstærkeren der
kommer til at stå for lydkvaliteten??

Hvilke (hvis overhovedet nogen) kort har en optisk udgang?

PS: Jeg har godt nok et gammelt soundblaster Live med digital udgang på, men
det er desværre ikke optisk. Er der nogen der ved hvad en converter evt.
koster (mener jeg har set man kan få sådanne)?

På forhånd tak

\Michael

Fra : Jens Gregersen

Dato : 31-01-05 23:09

> Jeg søger et billigt lydkort til at overføre lyden digitalt fra en htpc til
> min surround forstærker.

[klip]

Kan du bruge et Trust 515DX? Det har vist det, du søger:

Jeg har et, som du kan købe - stort set ubrugt.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : MJ

Dato : 01-02-05 11:50

"Jens Gregersen" <jens_gregersenZEBRA@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du bruge et Trust 515DX? Det har vist det, du søger:

> Jeg har et, som du kan købe - stort set ubrugt.

Hej Jens!

Tak, for buddet. Jeg syntes desværre bare at jeg kan læse mig frem til at
det kun er stereo signal den sender ud via den optiske udgang? Iflg. de
andre brugeres bedømmelser kan man ikke hive ac3 lyden igennem den optiske,
men kun den analoge (coaxiale?). Ellers en stor skam da det er den helt
rigtige pris!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-05 23:24

Michael Jensen wrote:

> PS: Jeg har godt nok et gammelt soundblaster Live med digital udgang

Hold dig under alle omstændigheder fra Creative-kort, da de resampler
med lydforringelse til følge.

Fra : Mads Hansen

Dato : 31-01-05 23:38

Hejsa,

Ta' et kig på Maya 5.1 mk2 der er baseret på den nye chip fra VIA. Det er 24
bit / 96 kHz, low profile og resampler ikke på den digitale udgang.

Har selv sådan en sag i min htpc og det lyder sgu' godt. Ingen probs med AC3
PT.

Mvh.
Mads