Terratec Auroen Space 7.1
Fra : Martin Skands

Dato : 31-01-05 17:17

Hey allesammen...

Jeg har for nyligt købt mig et ovenstående lydkort. MEN; Efter at jeg
har installeret det og kan se det under "enheder til lyd, spil, bla bla
bla" dukker der stadig et ! op foran multimedielydkort? What dælen do I
do? Og jeg kan høre en "summe" lyd fra højtaleren hele tiden...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-05 17:56

"Martin Skands" <mskands@stofanet.dk> skrev

> [...]
> bla" dukker der stadig et ! op foran multimedielydkort? What dælen do I
> do? Og jeg kan høre en "summe" lyd fra højtaleren hele tiden...

Er du sikker på, at du har installeret alle WDM driverne og ikke kun
kontrolpanelet. Der er givetvis flere drivere, der skal installeres...

Hvad siger din enhedshåndtering helt præcist under den manglende enhed?

Claus

Fra : Martin Skands

Dato : 01-02-05 15:08

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> kontrolpanelet. Der er givetvis flere drivere, der skal installeres...
>
> Hvad siger din enhedshåndtering helt præcist under den manglende enhed?

Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)

Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 16:52

"Martin Skands" <mskands@stofanet.dk> skrev

> Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)
> Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen.

Mine Terratec drivere kommer i flere dele. De pakkes ud i en mappe, hvor der
er flere filer/mapper. Dels kontrolpanelet og så diverse WDM drivere samt
midi og gameportdrivere osv.

Jeg vil gætte på, at du ikke har installeret WDM driverene. Prøv at kigge i
mappen og så køre alle setupprogrammer. Har du overhovedet noget lyd i dit
lydkort?

Claus

Fra : Martin Skands

Dato : 01-02-05 17:29

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> mappen og så køre alle setupprogrammer. Har du overhovedet noget lyd i dit

Jeg har lyd i kortet, men samtidig en underlig summen. Jeg så et andet
sted, at grunden til at den poppede op med multimedielydkort, kunne være
at der var et lydkort integreret i bundkortet. Det fandt jeg så frem i
BIOS og deaktiverede det. Nu er det så forsvundet fra listen. Men jeg
har stadig problemer med den summen + hvis jeg spiller f.eks. Delta
Force BHD så kan jeg ikke høre mine egne lyde, såsom skud, skrig o.s.v.
Men alle andre spilleres går fint igennem...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 17:41

> [...]

> Force BHD så kan jeg ikke høre mine egne lyde, såsom skud, skrig o.s.v.
> Men alle andre spilleres går fint igennem...

Prøv evt at afinstallere alle driverene og så installer igen. Den summen, du
nævner kan skyldes, at det er for tæt på et andet PCI kort, eller at det
deler IRQ med et andet PCI kort. Prøv evt at rykke dit lydkort til et andet
slot, inden du geninstallerer driverene. Se også i din bundkort manual, om
der er nogle af dine PCI slot som deler IRQ - eksempelvis med din AGP port.
Ofte er enten det første eller det sidste PCI slot delt med et andet slot.

Hvis det ikke hjælper, så er jeg uden andre ideer...

Claus

Fra : Martin Skands

Dato : 01-02-05 17:54

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> Ofte er enten det første eller det sidste PCI slot delt med et andet slot.
>
> Hvis det ikke hjælper, så er jeg uden andre ideer...

Summe lyden er væk. Det er lidt flovt, men stikket sad vist lidt løst
bag computeren, så nu har jeg rettet lidt på det og lyden er ok... MEN;
jeg har stadig problemet når jeg spiller Delta Force BHD. Jeg kan KUN
høre de andre lyde og altså ikke mine egne skud o.s.v.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-05 18:16

> [...]

> jeg har stadig problemet når jeg spiller Delta Force BHD. Jeg kan KUN
> høre de andre lyde og altså ikke mine egne skud o.s.v.

Der kan jeg ikke hjælpe, det jeg ved om spil kan skrives på bagsiden af et
frimærke med punkt 72!

Claus