lyd/billede ude af sync (win tv)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 31-01-05 00:40

Når jeg optager med mit hauppage Win Tv Fm (pci) så er lyden forskudt
fra billedet, mest mod slutningen i lange optagelser
naturligvis, jeg bruger XP SP2 samt sidste nye downloads fra
hauppage.

Hauppages FAQ nævner ikke emnet, kan nogen hjælpe ?

Hvilken software er evt. optimal til dette kort ? med de til-
gængelige kodec bliver filerne meget store, 1.6 GB pr time
ved brug af "indigo" som tilsyneladende giver bedste brugbare
resultat, men jeg mener at der findes bedre løsninger, jeg går
ikke efter "DVD-kvalitet" bare noget omkring "video-kvalitet"

MVH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-05 01:00

Henrik Mahler wrote:

> Når jeg optager med mit hauppage Win Tv Fm (pci) så er lyden forskudt
> fra billedet, mest mod slutningen i lange optagelser

Henter du lyden direkte fra TV-kortet eller via lydkortet?

Fra : Henrik Mahler

Dato : 31-01-05 01:11

Jeg kan kun vælge "lydkortet´s mixer" i setup, og der er også
lagt op til at bruge et medleveret lille kabel fra tv-kortets
line out og til lydkortets line-in, som en permanent løsning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-05 07:34

Henrik Mahler wrote:

> Jeg kan kun vælge "lydkortet´s mixer" i setup, og der er også
> lagt op til at bruge et medleveret lille kabel fra tv-kortets
> line out og til lydkortets line-in, som en permanent løsning

Hvad bruger du så (for det fremgår ikke tydeligt)?

Hvis du citerede korrekt, så var dette indlæg overflødigt...
Læs mere her: