IR interface til Girder fjernbetjening?
Fra : LR

Dato : 29-01-05 15:51

Hej

I min søgen efter noget om fjernbetjening, har jeg fundet frem til at det
nok er programmet Girder, som opfylder mine behov. Jeg havde dog håbet på at
det kunne anvende den indbyggede IR i min Laptop. Dette er dog ikke muligt
da den er til IRDA standarden.
Så er der nogen som kender til hvor man kan købe et IR inteface som kan
anvendes til fjernbetjening (bruger en Universal remote control), her i
lille DK?
Jeg har fundet steder i udlandet hvor man kan købe dem, men vil hellere
handle dansk hvis det kan lade sig gøre.

mvh Lars

--
http://www.oz1hmn.dk
http://www.aal-bryg.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-01-05 17:25

LR wrote:

> Jeg har fundet steder i udlandet hvor man kan købe dem, men vil
> hellere handle dansk hvis det kan lade sig gøre.

Der sidder forbavsende lidt elektronik i sådan en, så selvom man ikke er en
ørn til at lodde kan de nemt laves selv.

Har selv lavet en via denne guide:
http://lnx.manoweb.com/lirc/?partType=section&partName=circuit

Blot i tilfælde af at du ikke finder en selv, de koster cirka 20 kroner at
lave.

Jeg foretrækker iøvrigt WinLirc frem for Girder, men det er selvfølgelig op
til dig.

Fra : LR

Dato : 30-01-05 11:22

Sune Storgaard wrote:

> Har selv lavet en via denne guide:
> http://lnx.manoweb.com/lirc/?partType=section&partName=circuit
>
> Blot i tilfælde af at du ikke finder en selv, de koster cirka 20 kroner at
> lave.

Hej

Ja det ser jo simpelt ud. Det vil jeg prøve.