Dell Dimension 5000, ok system ??
Fra : Jakob

Dato : 27-01-05 22:21

Er ved at finde et system til noget familie, og det skal derfor være et
færdigt samlet system. Har været inde ved dell og kigge på en en
dimension 5000 system med 2.8 GHz P4, 512 mb ram, onboard Integreret
Intel® Graphics Media Accelerator 900, og en 17 " analog fladskærm.

Derfor vil jeg lige høre om det er ok system til ca. 6000 kr.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Diablo

Dato : 27-01-05 22:46

Hvis du vil spille på systemet, ville jeg nok anbefale et skærmkort (rigtigt
skærmkort AGP eller PCIexpress),
istedet for et Onboard grafikkort som bruger af dine ram, og som bliver
varmt, da der som regelen ikke er
blæser monteret.

Men til små programmer og internetbrug er det ok :)

/Diablo

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 00:14

In article <pidKd.7286$FY5.4959@news.get2net.dk>, dk@dk.dk says...
> Hvis du vil spille på systemet, ville jeg nok anbefale et skærmkort (rigtigt
> skærmkort AGP eller PCIexpress),

Det er nemlig ikke til spil overhovedet, men web og diverse kontorbrug.
I virkeligheden er det nok at skyde vildt over målet, men prisen er
egentlig god hvis den analoge fladskærm ellers er til at holde ud.

Venlighilsen

Jakob

Fra : Henning

Dato : 27-01-05 22:59

On Thu, 27 Jan 2005 22:20:38 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>Intel® Graphics Media Accelerator 900, og en 17 " analog fladskærm.
>
>Derfor vil jeg lige høre om det er ok system til ca. 6000 kr.

Absolut - lige til at sætte i stikkontakten og bare køre Hvis der
er problemer er du fri for at være supporter, du beder dem bare ringe
til Dell-supporten!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 00:12

> Absolut - lige til at sætte i stikkontakten og bare køre Hvis der
> er problemer er du fri for at være supporter, du beder dem bare ringe
> til Dell-supporten!

Bortset fra at vi nok vælger den minimale support løsning pga prisen

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Henning

Dato : 28-01-05 14:32

On Fri, 28 Jan 2005 00:11:56 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>Bortset fra at vi nok vælger den minimale support løsning pga prisen

Supporten er såmænd den samme - det er kun hvis det går i stykker, der
kan være en forskel. Oftest foretages reparationer dog på stedet, det
er nemmest for både tekniker og kunde

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 23:39

> Supporten er såmænd den samme - det er kun hvis det går i stykker, der
> kan være en forskel. Oftest foretages reparationer dog på stedet, det
> er nemmest for både tekniker og kunde

OK det jeg tænkte på var et år istedet for 3 men køberen overvejer dette
i øjeblikket :+)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Valle

Dato : 28-01-05 00:44

Hvorfor tager du ikke bare det TV tilbud til 3790,-kr - hvis det bare er til
kontor og Web
den dækker da rigeligt det behov !

Jack

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 11:02

In article <41f97ccd$0$48319$14726298@news.sunsite.dk>, jack@jafnet.kd
says...
> Hvorfor tager du ikke bare det TV tilbud til 3790,-kr - hvis det bare er til
> kontor og Web
> den dækker da rigeligt det behov !

Fordi den kommer til at koste 5600 med en 17" fladskærm. Det er kun 600
mindre en d500 modellen, hvor der istedet for en 2,4 celeron er en 2.8
P4 med HT. Der synes jeg de sidste penge er givet rigtig godt ud.

Personen der skal have den render ikke ud og opgraderer så den her skal
holde i en del år, derfor er der mere ide at give marginalt mere for en
væssentligt hurtigere maskine.

Venlig hilsen

Jakob