Officiel vurdering af bærbar - hvor?
Fra : Mads Madsen

Dato : 24-01-05 20:04

Jeg har en ældre bærbar dell computer som er en del af min selvstændige
virksomhed. Virksomheden skal lukkes og pc' en skal overgå til mit
privateje. Hvor går jeg hen og får en officiel vurdering af den? Vurderingen
skal afspejle hvad et firma eller en butik vil give for pc'en. Det skal være
officielt og på skrift, da skattefar skal vide hvor stor en værdi jeg skal
betale skat af.

Nogen gode ideer?

Mvh,
Mads Madsen

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-01-05 22:32

Mads Madsen skrev:
> [...]
> officielt og på skrift, da skattefar skal vide hvor stor en værdi jeg skal

Få en butik til at give en erklæring om hvad de vil give i ren handel
(næppe ret meget), har selv gjort det med en bil og det gav ingen
problemer med skattefar
/carsten

Fra : Mads Madsen

Dato : 25-01-05 21:59

Carsten Holck wrote:
> Få en butik til at give en erklæring om hvad de vil give i ren handel
> (næppe ret meget), har selv gjort det med en bil og det gav ingen
> problemer med skattefar
> /carsten

De fleste bilforhandlere vil gerne købe brugte biler, men der er ikke ret
mange PC butikker der handler med brugte computere. Derfor er de måske ikke
specielt villige til at give en vurdering. Men jeg fandt et sted der ville.
www.brugtecomputere.dk

/Mads

Fra : iddqd

Dato : 25-01-05 13:51

Mads Madsen wrote:
> [...]
> officielt og på skrift, da skattefar skal vide hvor stor en værdi jeg skal

Kig på reglerne for afskrivning, kan ikke lige huske procenterne, og tag
så købspris og du kan regne dig frem til en værdi told&skat vil acceptere.

Mvh

Bruno

Fra : Mads Madsen

Dato : 25-01-05 22:02

iddqd wrote:
> Kig på reglerne for afskrivning, kan ikke lige huske procenterne, og
> tag så købspris og du kan regne dig frem til en værdi told&skat vil
> acceptere.

Jow, men de regler tager ikke hensyn til at computere falder utroligt meget
hurtigere i pris end så meget andet. Derfor vil det være at snyde mig selv.
Jeg fandt en tilfredsstillende løsning, som du kan se på mit svar til
Carsten.

/Mads