Mangler USB-porte
Fra : Thomas Petersen

Dato : 24-01-05 13:12

Mine forældre har en gammel PC uden USB-porte og med Win98SE.

Nu har de fået en USB-printer, så jeg har købt et PCI-card med 4 USB-porte og
smækket i maskinen, installeret driverne etc.....
(jeg skulle i øvrigt ind i BIOS for at enable USB-handling)

Når jeg efterfølgende sætter printeren i den ene af USB-portene, sker der intet. Der
er tale om en Lexmark 5100 (tror jeg nok) plug-and-play........ jeg har forsøgt alle 4
porte, men der er ingen reaktion........

Skal jeg gøre yderligere eller har kortet en defekt mon?

Thomas

Fra : Gokke

Dato : 24-01-05 13:45

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøgt alle 4
> porte, men der er ingen reaktion........
>
> Skal jeg gøre yderligere eller har kortet en defekt mon?

Har du installeret driveren til PCI kortet?
Findes kortet i enhedshåndteringen?
Har du husket at installerer driver og software til printeren
FØR du sætter stikket i?

Gokke

Fra : Thomas Petersen

Dato : 24-01-05 14:53

"Gokke" <gokke@mailen.duer.ikke.i.dk> wrote in message
> Har du installeret driveren til PCI kortet?
> Findes kortet i enhedshåndteringen?
> Har du husket at installerer driver og software til printeren
> FØR du sætter stikket i?
>

> Gokke

Jeg har installeret driveren til PCI-kortet og det figurerer også korrekt i
enhedshåndtering.

Printerdriver+software er ikke installeret.

Skal styresystemet ikke først opdage printeren (ny hardware fundet) og derefter skal man
installere driverne........ sådan har jeg altid gjort.

Thomas

Fra : Max

Dato : 24-01-05 15:01

Hej Thomas

> Skal styresystemet ikke først opdage printeren (ny hardware fundet) og
derefter skal man
> installere driverne........ sådan har jeg altid gjort.

Jo, men med USB skal driveren kunne findes automatisk når enheden opdages.

Mvh Max

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-01-05 06:53

> Skal styresystemet ikke først opdage printeren (ny hardware fundet) og
> derefter skal man
> installere driverne........ sådan har jeg altid gjort.

prøv at læs manualen til printeren. Det er meget forskelliget hvordan de
skal installeres.

Prøv at sætte nogle andre enheder til usb portene. Og se om de virker.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Aksel

Dato : 25-01-05 00:17

> [...]
> forsøgt alle 4
> porte, men der er ingen reaktion........
>
> Skal jeg gøre yderligere eller har kortet en defekt mon?

Har du aktiveret USB i BIOS?

Kontroller i enhedshåndtering om du har en linie der hedder USB-controllere.

Hilsen Aksel

Fra : Sander

Dato : 25-01-05 17:35

a.. System Requirements
a.. IBM compatible Pentium 266-MHz or higher
b.. Available PCI slot
c.. Windows 98, Windows Me, Windows 2000

Dette er hentet hos producenten af et tilfældigt
kort, kunne være der problemet er at maskinen
har for lille en Cpu.

Sander.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-01-05 08:50

"Sander" <noller2@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> c.. Windows 98, Windows Me, Windows 2000
>
> Dette er hentet hos producenten af et tilfældigt
> kort, kunne være der problemet er at maskinen

Jeg har prøvet at koble andet hardware til usb-portene og med samme resultat - ingen
respons. For sjov
har jeg pillet kortet ud af PC'en og sat i min egen. Her virker det heller ikke. Så satte
jeg kortet i min kærestes
PC - her virkede portene heller ikke.......... så mon ikke sælgeren får kortet retur

......og forresten..........der er ikke problemer med, at CPU'en er for lille.

Thomas