flash bios
Fra : claus

Dato : 22-01-05 15:52

Hej.

Hvordan flasher man en bios?
Der er intet operativsystem på maskinen, det er meningen der skal et
linuxserver system på maskinen.

Bundkort er gigabyte ga-5ax rev 5.2

Hilsen Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-01-05 16:08

"claus" <brev@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvordan flasher man en bios?
> Der er intet operativsystem på maskinen, det er meningen der skal et
> linuxserver system på maskinen.
>
> Bundkort er gigabyte ga-5ax rev 5.2

Fra en bootdiskette eller en bootcd.

Se evt. her på Gigabytes hjemmeside:
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-5AX%20(Rev%205.2).htm

Mvh
Claus

Fra : claus

Dato : 22-01-05 16:23

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> Fra en bootdiskette eller en bootcd.
>
> Se evt. her på Gigabytes hjemmeside:
> http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-5AX%20(Rev%205.2).htm

En sådan disk vil ikke boote. Floppy er sat til første boot.

Hilsen Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-01-05 17:00

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-5AX%20(Rev%205.2).htm

> En sådan disk vil ikke boote. Floppy er sat til første boot.

Jeg regner med at du er helt sikker på at diskettedrev og kabel er i orden
og korrekt monteret så næste step er vel at boote fra en CD eller måske en
USB-stick.

Mvh
Claus

Fra : claus

Dato : 22-01-05 20:30

> [...]

> og korrekt monteret så næste step er vel at boote fra en CD eller måske en

Takker for svar. Jeg skulle bruge en msdos startsdiskette, så gik det.

Hilsen Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-01-05 13:29

> Takker for svar. Jeg skulle bruge en msdos startsdiskette, så gik det.

Velbekomme!

En sådan diskette er netop det der kaldes en bootdiskette.

Mvh
Claus