Billigste løsning når 2 computere skal på ~
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 10:43

Hej,

Jeg har en stationær computer, som er tilsluttet Stofanet.

Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være billigst, når
jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet på samme tid.

Kan det lade sig gøre med USB eller

Fra : Hans

Dato : 22-01-05 10:48

Michael Sørensen wrote:
> [...]
>
> Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være
> billigst, når jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet

En D-Link 604 router, og så er du på med 4 maskiner.

Hans

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 22-01-05 10:51

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være billigst, når
> jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet på samme tid.

Den billigeste router du kan finde med DHCP på WAN porten..
Og et par netkabler..

Eller købe en switch og bestille ekstra ip ved sofanet (familiepakke).. men
det er en noget dyere løsning..

> Kan det lade sig gøre med USB eller

Mener ikke man kan have en computer på eth og en på usb, på samme tid (her
taler jeg om det kabelmodem man har fra stofanet)

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Kasper Dupont

Dato : 22-01-05 16:46

Morten Fjendbo wrote:

> Mener ikke man kan have en computer på eth og en på usb, på samme tid (her
> taler jeg om det kabelmodem man har fra stofanet)

Man kan godt med et Motorola SB4100 som Stofanet
på et tidspunkt brugte. Mon ikke det også kan
lade sig gøre hvis man har en nyere model.

Det virker ligesom hvis der sad en switch inde i
modemet (hvilket måske endda er tilfældet). Og
tilslutning af to computere samtidig kræver to
IP adresser nøjagtigt som hvis switchen havde
siddet udenfor modemet.

Hvis man virkelig ikke vil investere nogen penge,
så kan det faktisk også lade sig gøre at koble
to computere til kabelmodemet samtidig selvom
man kun har en IP adresse. Det vil da kun være
den ene computer, der kan kommunikere gennem
kabelmodemet til internettet. Men de to computere
kan også kommunikere med hinanden gennem
kabelmodemet. Så med en passende konfiguration
kan den bærbare anvende den stationære som
gateway.

Hvis man vil bruge den stationære som gateway
synes jeg dog hellere man skulle købe et
ekstra netkort og et krydset kabel. Det koster
under 100kr og er en nemmere og bedre løsning.

--
Kasper Dupont

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 22-01-05 11:23

Michael skrev:
> Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være billigst, når
> jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet på samme tid.

jeg har et 10mbit netkort liggende du må få for portoen... så kan du bruge
din stayionære som router... det kræver dog at den stationære er tændt før
bærbaren har internet da det jo går gennem den stationære...
så skal du blot købe netkabel... hvor meget skal du bruge? så kan jeg lave
et til dig på det mål...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Anders pedersen

Dato : 22-01-05 11:30

On Sat, 22 Jan 2005 10:43:15 +0100, Michael Sørensen wrote:

> [...]
>
> Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være billigst, når
> jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet på samme tid.

Det ved de i
dk.edb.netvaerk

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 12:05

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41f22024$0$23052$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
>
> Hvad er mulighederne af stik og kabler m.v. og hvad vil være billigst, når
> jeg derudover skal have en bærbar tilsluttet stofanet på samme tid.

Hvis din bærbar har trådløst netkort ville jeg købe en linksys Wrt54G-router
(~500 kr,- på edbpriser), som kan køre det trådløse på din bærbare og
derefter kan du jage et netstik bag i fætteren fra den stationære. Routeren
forbindes til stofamodemmet og voila!

Dog skal du blot bruge en times tid på at opsætte sikkerheden for skidtet.
Læs evt. mere i gruppen om trådløse netværk.

Kh. John