Max. længde på Firewire kabel (10 meter?)
Fra : Martin Sand.

Dato : 21-01-05 22:13

Vil der opstå problemer hvis jeg bruger et 10 meter langt Firewire-kabel?
(imellem PC og harddiskrecorder)

Datatab mv.?

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-01-05 01:33

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Vil der opstå problemer hvis jeg bruger et 10 meter langt Firewire-kabel?
> (imellem PC og harddiskrecorder)
>
> Datatab mv.?

Standarden siger 5 meter (faktisk 4,5 ~ 15 feet), men normalt går det godt
at bruge 10 meter (faktisk 9 meter ~30 feet), når det ikke er batteridrevet
udstyr.
Jeg bruger selv et kabel jeg købte som værende 10 meter hvidt, men det ankom
som 9 meter sort og det virker perfekt.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-01-05 17:48

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
> Jeg bruger selv et kabel jeg købte som værende 10 meter hvidt, men
> det ankom som 9 meter sort og det virker perfekt.

Lyder godt, jeg takker for svaret.

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : anders majland

Dato : 26-01-05 18:22

> Jeg bruger selv et kabel jeg købte som værende 10 meter hvidt, men det
> ankom som 9 meter sort og det virker perfekt.
> Michael Lund Sørensen

Du kan vel ikke huske hvor du har købt det, og hvad du har givet ?
Jeg har givet en "formue" for et 10meter kabel - men så var det også med
stik der låste til udstyret.. Men den hub de samles i kan ikke tage de store
stik så jeg er nødt til at klippe låsetappene over

/A

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-01-05 00:26

meddelelse news:41f7d1e3$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> stik der låste til udstyret.. Men den hub de samles i kan ikke tage de
> store stik så jeg er nødt til at klippe låsetappene over

SHG.dk

Fra : anders majland

Dato : 27-01-05 10:05

> SHG.dk

Takker - jeg havde kigget via edbpriser* men ikke fundet lange kabler der.

* hvor SHG da ellers er med med stort set hele sortimentet

/A