Tre korte, seks lange - pause og tre korte~
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 20-01-05 23:52

Tre korte, seks lange - pause og tre korte igen

Mystisk overskrift ikke?

Ser du, forleden ville jeg starte min gamle computer op, en AST
pentium 90 (oldsag!) som ikke har været tændt i Blistrup-perioden, men
fungerede fint i Hareskoven.

Men det eneste der skete var, at den udsendte disse duuut-toner,
næsten som et morse-signal.

Der kom aldrig billede på skærmen, men skærmen har vist sin duelighed
med anden kilde, så den er det ikke.

Har du en idé om, hvad det kan være og/eller kender du nogen, der kan
løse problemet?

Selvfølgelig fordi jeg har nogle ting liggende på harddisken, som jeg
meget gerne skulle have fingre i - igen!

Venligst
John

(svar gerne direkte pr e-mail)
sir_john(a)vip.cybercity.dk

Fra : Carsten

Dato : 20-01-05 23:57

det er en akustisk fejlmeddelse
prøv med google
/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 00:02

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tre korte, seks lange - pause og tre korte igen
>
> Har du en idé om, hvad det kan være og/eller kender du nogen, der kan
> [...]

Første hit på Google: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

mvh
Ebbe

Fra : quake

Dato : 21-01-05 00:03

Prøv at kigge her http://www.chipset.dk/fejlsogning.htm
Quake

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-01-05 00:07

John Drage Thomsen wrote:
> [...]
>
> Selvfølgelig fordi jeg har nogle ting liggende på harddisken, som jeg
> meget gerne skulle have fingre i - igen!

Det er så vidt jeg husker P.O.S.T. (Power On Self Test), der fortæller dig,
at der er noget galt med din computer. Prøv evt. at finde manualen til dit
bundkort og se, om du kan "afkode" lydene. Hvert "lyd-mønster" har nemlig
sin egen betydning. Ellers prøv at kigge her:
http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/bootPOST-c.html og
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index.htm

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-05 03:59

<snip>
> Selvfølgelig fordi jeg har nogle ting liggende på harddisken, som jeg
> meget gerne skulle have fingre i - igen!

Sæt harddisken i en anden maskine og hent dem!
Så længe det er en IDE/ATA harddisk er det intet problem at sætte den i en
nyere maskine, jeg har haft diske på eks. 170 MB i min 2200+ maskine med et
mindre end et år gammelt bundkort...

Brian

Fra : Martin [5220]

Dato : 21-01-05 19:58

> [...]
> nyere maskine, jeg har haft diske på eks. 170 MB i min 2200+ maskine med

Det er noget vrøvl, det er der overhovedet ingen garantier for.

Hvad med de forskellige drivere?

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel god !!

Fra : Brian Lund

Dato : 21-01-05 20:02

> Det er noget vrøvl, det er der overhovedet ingen garantier for.
>
> Hvad med de forskellige drivere?

Drivere til harddiske?

Eneste problem jeg kan se er hvis det er et inkompatibelt filsystem...
Meen, hvis det er en windows XP maskine, og et windows/DOS filsystem skulle
det ikke være noget problem!

Brian

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-01-05 20:12

Martin [5220] wrote:

> Det er noget vrøvl, det er der overhovedet ingen garantier for.
>
> Hvad med de forskellige drivere?

Hvilke drivere?

Søren

Fra : Rander

Dato : 21-01-05 20:02

Thu, 20 Jan 2005 23:52:09 +0100 brugte John Drage Thomsen 25 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Tre korte, seks lange - pause og tre korte igen

Den har jeg også prøvet - den er gal med grafikkortet! I mit tilfælde var
det heldigvis nok at trykke det ordentligt fast i soklen...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg vil ikke have nogen ja-sigere omkring mig. Jeg vil have at hver eneste siger deres mening,
også selv om det koster dem jobbet. (Samuel Goldwyn)