Måling af hastighed på CF-kort og kortlæse~
Fra : Søren Nellemann

Dato : 18-01-05 00:53

Er det muligt at finde hastigheden (Mb/sek) hvormed et CF-kort overføre data
til harddisk? (det står ikke på kortet, men typisk angives det jo 40x eller
80x)

Er der evt. en flaskehals i hvilken kortlæser man anvender? - og i givet
fald, hvor ser man så kortlæserens hastighed? (hvis man har smidt manualer
ud)

Søren

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 18-01-05 01:09

"Søren Nellemann" <mail@sorennellemann.dk> wrote in message
> [...]
> data
> til harddisk? (det står ikke på kortet, men typisk angives det jo 40x

Vil mene HD Tech ville kune give dig nogle tal for ydelesen på sådan et
kort...
Kan hentes gratis fra deres hjemmeside..

> Er der evt. en flaskehals i hvilken kortlæser man anvender? - og i givet
> fald, hvor ser man så kortlæserens hastighed? (hvis man har smidt manualer
> ud)

Det skulle være hvis det er USB 1.1 kortlæseren køre på... (ca. 1 MB/sek)

Mvh Morten

Fra : Søren Nellemann

Dato : 18-01-05 01:40

> Vil mene HD Tech ville kune give dig nogle tal for ydelesen på sådan et
> kort...
> Kan hentes gratis fra deres hjemmeside..

Tak for svar.

Hvad hedder HD Techs webside? - søgning på google gav intet resultat.

> Det skulle være hvis det er USB 1.1 kortlæseren køre på... (ca. 1 MB/sek)

Hvordan finder man ud af om det er USB 1.1?

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 18-01-05 02:27

> manualer

MB/sek)

> Hvordan finder man ud af om det er USB 1.1?

Kigger i manualen/papirene til kortlæseren!

Husk at du også skal have USB 2 understøttelse på dit bundkort
(/indstikskort), og at kortlæseren skal være sluttet til dine USB 2 porte!
(Hvis det skal gå hurtigt) - Jeg har 6 USB porte, kun 2 af dem er USB 2!

USB 2 kan i teorien overføre med 480 Mbit, altså 60 MByte/s! - I praksis
kommer du dog sikkert ikke over 40, men det er heller ikke et problem da de
hurtigste CF kort klarer maximalt omkring 10 MB/s tror jeg...

Brian

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-05 09:40

Søren Nellemann wrote:
> Er det muligt at finde hastigheden (Mb/sek) hvormed et CF-kort
> overføre data til harddisk? (det står ikke på kortet, men typisk
> angives det jo 40x eller 80x)

du kan bruge dette freeware prog.
http://www.setiathomescreensaverspeed.co.uk/downloads/freeware/mpower/hdbenchmark.htm

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-01-05 11:12

"Søren Nellemann" <mail@sorennellemann.dk> writes:

> [...]
> fald, hvor ser man så kortlæserens hastighed? (hvis man har smidt manualer

Det er en yndet "sport" at måle læse/skrive hastigheden på CF kort hos
DSLR sites. Prøv f.eks. http://www.dpreview.com

Den absolut højeste læse/skrive hastighed fåes ved at bruge en
FireWire adapter.

Kai