Hjælp til valg af lydkort!
Fra : Hansen

Dato : 17-01-05 19:19

Hej
Jeg har haft et lydkort Creative Soundblaster Live Player 5.1i min gamle
comp. Nu skal jeg til at sammensætte en billig comp. til en ven. Jeg
kan se at CSLP 5.1 er lidt dyrere end CSLP 7.1 24 bit. Har i nogen
lydmæssig erfaring med de to kort! Hvilket giver mest lyd for (små)
-pengene.

------------------
Hansen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-01-05 19:53

Hansen wrote:
> [...]
> ven. Jeg kan se at CSLP 5.1 er lidt dyrere end CSLP 7.1 24 bit. Har
> i nogen lydmæssig erfaring med de to kort! Hvilket giver mest lyd for

Hvis ikke du/han nødvendigvis skal bruge lydkortet professionelt, var det
måske en mulighed at købe et bundkort med onboard lyd. Jeg har et onboard
5.1 kanals lydkort på mit bundkort og det er jeg ganske tilfreds med til mit
brug (musik og netradio).
Det må kunne holde prisen lidt nede.

Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-01-05 20:14

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5.1 kanals lydkort på mit bundkort og det er jeg ganske tilfreds med til

Onboard lydkort er idag stort set på højde med alm. PCI lydkort.
En god løsning til onboard lydkort er nVidias SoundStorm der findes på
nForce2 baserede bundkort.
Jeg bruger selv denne løsning og er meget positivt overrasket over
lydkvaliteten af denne løsning.
Så led efter et bundkort med nSS, så spares der udgiften til et lydkort og
der kan indkøbes en større CPU eller noget mere RAM istedet.

Lige et ? til Hansen:
Hvad betragter din ven som billigt?
Det kunne være at vi her i gruppen kunne hjælpe med at sammensætte en
maskine til hans pengepung/behov.

Mvh
Benjamin

Fra : Hansen

Dato : 17-01-05 20:37

> [...]
>
> Lige et ? til Hansen:
> Hvad betragter din ven som billigt?
> Det kunne være at vi her i gruppen kunne hjælpe med at sammensætte en

Jeg har valgt samme bundkort som jeg selv har. Asrock K7VM2. m/onboard
lyd. Men lyden er elendig på dette kort.
Prisen på SBLP 7.1 er 225,- kr. mere kan der ikke blive plads til økonomisk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 21:54

Hansen wrote:

> Jeg har valgt samme bundkort som jeg selv har. Asrock K7VM2.
> m/onboard lyd. Men lyden er elendig på dette kort. Prisen på SBLP
> 7.1 er 225,- kr. mere kan der ikke blive plads til økonomisk.

Måske var det noget at finde et andet bundkort. Et bundkort der er
200,- dyrere har med garanti også bedre lyd. Nu kan jeg ikke finde
K7VM2 på Edbpriser (det er iøvrigt også så gammelt at det næppe
supporterer moderne processorer).

Dette var måske en mulighed:

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 21:55

Søren Nielsen wrote:

> Hvis ikke du/han nødvendigvis skal bruge lydkortet professionelt, var

Og hvis det skal anvendes professionelt køber man heller ikke
Soundblaster.

Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-01-05 22:03

Jesper G. Poulsen wrote:

> Og hvis det skal anvendes professionelt køber man heller ikke
> Soundblaster.

Nej, det er rigtigt. Forkert ordvalg af mig :)

Søren