Specialtastatur med kun F-taster.
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-01-05 03:10

Hej gruppe.

Jeg leder efter noget lidt usædvanligt. Nemlig et tastatur kun med
F-taster eller 10-12 andre taster (men ikke tal). Det skal helst være
udformet med 2 kolonner af taster med 5-6 taster i hver, og være meget
smalt.

Hvis det har gennemgang, så man kan sætte det imellem et almindeligt
tastatur og PC'en, ville det være kanon.

Nogen der har idé om, hvor jeg finder den slags? Jeg har søgt en del
på nettet, men har ikke fundet noget brugbart, udover et amerikansk
firma der simpelthen laver special-tastaturer efter ønske, men det
bliver vist hurtigt for dyrt.

Hvis man kunne tage et numerisk tastatur og modificere det på en eller
anden måde til at sende andre taster, kunne det muligvis også være en
løsning, men jeg aner ikke, hvordan man skulle kunne gøre dette.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 04:52

On Mon, 17 Jan 2005 02:09:40 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

> [...]
>på nettet, men har ikke fundet noget brugbart, udover et amerikansk
>firma der simpelthen laver special-tastaturer efter ønske, men det

hvad med sådan et her:
http://www.softboy.net/keystroke-converter/index.html
- så kan du opgså droppe det almindelige tastatur

>Hvis man kunne tage et numerisk tastatur og modificere det på en eller
>anden måde til at sende andre taster, kunne det muligvis også være en
>løsning, men jeg aner ikke, hvordan man skulle kunne gøre dette.

f.eks. med denne software
http://www.softboy.net/keystroke-converter/index.html

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-01-05 09:31

On Mon, 17 Jan 2005 04:51:39 +0100, jubija@yahoo.dk wrote:

>hvad med sådan et her:
>http://www.softboy.net/keystroke-converter/index.html
> - så kan du opgså droppe det almindelige tastatur

En software-løsning dur ikke. Hvad jeg ikke fortalte var, at jeg skal
have 2 tastaturer tilsluttet PC'en. Og det ene skal altså ikke
omdefineres. Så hvis det skal være en der kan omsætte tasterne, skal
det være en lille dims til at sætte på ledningen på det ene tastatur,
ellers får det indflydelse på begge, og så kan jeg ikke bruge det til
noget.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 17-01-05 09:49

On Mon, 17 Jan 2005 08:31:04 GMT, newshamster@skumlenet.dk (Daniel
Stjernholm) wrote:

> [...]
>det være en lille dims til at sætte på ledningen på det ene tastatur,
>ellers får det indflydelse på begge, og så kan jeg ikke bruge det til

Hvad hvis du køber et alm. tastatur uden numeriske taster og så køber
et numerisk tastatur ved siden af og omdefinerer tasterne på det - så
er der vel ikke noget, som kolliderer?
Det alm. tastatur kan du sætte i den alm. keyboardport og det
numeriske i USB-porten.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 17-01-05 10:27

On Mon, 17 Jan 2005 09:49:20 +0100, jubija@yahoo.dk wrote:

>Hvad hvis du køber et alm. tastatur uden numeriske taster og så køber
>et numerisk tastatur ved siden af og omdefinerer tasterne på det - så
>er der vel ikke noget, som kolliderer?

Det ville der jo heller ikke være, hvis ikke jeg brugte de numeriske
taster. Men det gør jeg . Det tastatur jeg i forvejen har
tilsluttet er et numerisk tastatur, og jeg bruger tallene, ja. Derfor
kan jeg ikke tilslutte endnu et numerisk tastatur og omdefinere
tasterne der.

Fra : Leony

Dato : 17-01-05 19:21

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F-taster eller 10-12 andre taster (men ikke tal). Det skal helst være
> udformet med 2 kolonner af taster med 5-6 taster i hver, og være meget

Hvis du beskriver hvorfor du ønsker dette og hvad det skal bruges til,
så kan der måske foreslås en workaround.
Jeg har aldrig set et så lille tastur.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/