er maskinen 3195,- værd
Fra : hansi

Dato : 16-01-05 22:10

jeg har kigget lidt i edbpriser.dk og faldt over denne maskine til 3195,-
den skal bruges til lidt spil ,musik,videoredigering er det ok eller er det
en gang bras .
mvh willy

- AMD SEMPRON 2200+ PROCESSOR
- ASROCK K7S41 BUNDKORT (AMD)
- 512 MB DDR400 PC3200 RAM
- 80 GB HARDDISK 7200 RPM ATA133
- DVD DREV 16X48X
- CDRW BRÆNDER 52x32x52x
- EASY CD CREATOR ELLER NERO BRÆNDER SOFTWARE
- 64MB REAL 3D GRAFIKKORT INTEGRERET
- 5 KANALS LYDKORT
- 10/100 MBIT NETVÆRKSKORT
- DISKETTEDREV 1.44 MB
- NORTHQ ALIEN DESKTOP KABINET I BLÅT DESIGN (Fås også i sort)
- NORTHQ 400WATT 4001SE SILENT PSU
- 4x USB 2.0 + 2x USB I FRONTEN
- PRIMETECH 3-KNAPS MUS MED SCROLL
- PRIMETECH WIN98 TASTATUR
- 2 ÅRS FULD GARANTI

Bundkorts specifikationer:
- FSB 400/333/266/200 MHz /SiS 741+963L
- INTEGRATED REAL 256E 3D GRAPHICS 64 MB
- 1X AGP SLOT X8
- 2X PCI SLOT
- 52 KANALS LYDKORT
- 10/100 MBIT NETKORT

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 23:07

hansi wrote:

> jeg har kigget lidt i edbpriser.dk og faldt over denne maskine til
> 3195,- den skal bruges til lidt spil ,musik,videoredigering er det ok
> eller er det en gang bras .

Grafikkortet dur ikke til spil. Smid et GF4 Ti4200 i (overvej evt. også
et bedre bundkort, feks. Abit KV7)... Det presser ganske vist prisen op
med 500-1000,- :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-01-05 11:44

"hansi" <wan@c.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har kigget lidt i edbpriser.dk og faldt over denne maskine til 3195,-
> den skal bruges til lidt spil ,musik,videoredigering er det ok eller er
det
> en gang bras .

Jeg vil mene at den er en tand for dyr. Har du mod på det, så smut ind på
shg.dk og saml en pc selv. De har en rigtig god funktion til dette. Jeg vil
tro at du kan samle samme maskine lidt billigere. Men find et grafikkort og
smid i den, det er altid en god ting :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 12:24

Brian Axelgaard wrote:

> Jeg vil mene at den er en tand for dyr. Har du mod på det, så smut
> ind på shg.dk og saml en pc selv. De har en rigtig god funktion til

De har bare ikke rigtigt noget value-for-money grafikkort.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 12:40

Brian Axelgaard wrote:

> Jeg vil mene at den er en tand for dyr. Har du mod på det, så smut
> ind på shg.dk og saml en pc selv. De har en rigtig god funktion til

Prisen på maskinen hos SHG: 4578,-

Indeholder desuden Sapphire Radeon 9600 til 999,- samt en 120GB Maxtor
ATA-133 til 599,- (80GB diske koster 100-150 kroner mindre).

Som nævnt andetsteds, så mangler SHG et godt value-for-money
grafikkort, nemlig GF4 Ti4200:

Mit råd er derfor - Køb maskinen og skift grafikkortet ud. Undersøg
evt. mulighederne for opgradering til en 120GB disk (det må ikke koste
mere end 150,-).

Jesper G. Poulsen