Musen opfører sig tosset
Fra : Bæ9

Dato : 16-01-05 12:50

Hej igen Ng
Håber stadig dette er det rigtige sted

Spørger ige igen.
Jeg lige anskaffet mig en microsoft basic optic mouse og installeret
microsoft's dertil indrettede driver.

Men driver eller ej - markøren opfører sig besynderligt. Når jeg slipper
den, tager pilen lige så stille en laaaangsom tur hen over skærmen indtil
den rammer venstre side. Det sker ikke hver gang, men vel det halve af
gangene.

Sommetider sker det også at pilen pludselig hopper til et eller andet sted
på kanten af skærmen.

Det må siges at være ret træls. Er der nogen der kender prblemet og evt. ved
hvordan det løses.

Venlig hilsen

Fra : Gokke

Dato : 16-01-05 12:56

"Bæ9" <handicappet@handicappet.handicappet> skrev i en meddelelse
> [...]
> på kanten af skærmen.
>
> Det må siges at være ret træls. Er der nogen der kender prblemet og evt.

Det er nok din måtte der ikke duer til optiske mus.
Prøv et A4 ark og se om det hjælper..

Gokke

Fra : John

Dato : 16-01-05 13:45

> Det er nok din måtte der ikke duer til optiske mus.
> Prøv et A4 ark og se om det hjælper..
>
> Gokke
Hej jeg følger lige med. Jeg har samme problem, og har prøvet mange slags
underlag.
Plus ny formateret pc.
Intet har hjulpet endnu.

John

Fra : Bæ9

Dato : 16-01-05 14:07

"John" <jbodilsen@hotmail.com(fjernxxxx)> skrev i en meddelelse

> Hej jeg følger lige med. Jeg har samme problem, og har prøvet mange slags
> [...]

jeg har også prøvet i nogle få minutter, men den dér med at kravle langsomt
tl venstre har jeg ikke set - endnu - men springene til kanten af skærmen er
sket et par gange...... så jeg håber stadig nogen har et tip.

Men ellers tak for tippet Gokke

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-01-05 15:55

Bæ9 wrote:

Klip

> jeg har også prøvet i nogle få minutter, men den dér med at kravle langsomt
> tl venstre har jeg ikke set - endnu - men springene til kanten af skærmen er
> sket et par gange...... så jeg håber stadig nogen har et tip.

Forslag: Spørg hvor du har købt den.

Og søg på Internettet efter erfaringer.
F.eks. på Microsoft hjemmeside. De har måske en patch.
Der kan reparere på de produkter der sendes på markedet inden det er
færdigudviklet.... Det mer vist mere reglen end undtagelsen.

NB.
At skrive _eksakt_ hvilken type mus det drejer sig om ville måske hjælpe
dig.

Fordi: Hvem gider hjælpe med et eller andet som ikke vil give den mest
basale information. ?

Mvh. Jørgen

Fra : Jens G

Dato : 16-01-05 16:30

On Sun, 16 Jan 2005 15:55:09 +0100, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>At skrive _eksakt_ hvilken type mus det drejer sig om ville måske hjælpe
>dig.
>
>Fordi: Hvem gider hjælpe med et eller andet som ikke vil give den mest
>basale information. ?

Citat fra Bæ9's første indlæg:

"Jeg lige anskaffet mig en microsoft basic optic mouse og installeret
microsoft's dertil indrettede driver."

Bortset fra at han skrev "optic" istedet for "optical", synes jeg da
det er eksakt nok, for der er da en model der hedder sådan.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 16-01-05 20:25

> [...]
> på kanten af skærmen.
>
> Det må siges at være ret træls. Er der nogen der kender prblemet og evt.

Hej
Nu fortæller du ikke om det er XP eller hvad du bruger.
For mig at se kan der være tale om noget conflikt imellem den gamle og nye
driver.
I mange tilfælde kræves den gamle driver omhyggeligt afinstalleret.
Hilsen
Jørgen

Fra : Bæ9

Dato : 16-01-05 21:09

> [...]
> driver.
> I mange tilfælde kræves den gamle driver omhyggeligt afinstalleret.

hej igen
det er xp. men jeg skal da lige tjekke det med driveren

Fra : Palle

Dato : 16-01-05 22:47

Hvorfor installerede du en driver?

Fra : Bæ9

Dato : 16-01-05 22:55

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse
> Hvorfor installerede du en driver?
>
> "Bæ9" <handicappet@handicappet.handicappet> skrev i en meddelelse

> ved

for at få dobbeltklik på hjulet - det var ikke muligt med den tidligere -
hentede så den sidste nye fra microsoft - men kommer netop nu til at tænke
på at markøren teede sig ligeså før driveren, så..... ??