Hjælp søges til Harddisk problemer
Fra : Leif

Dato : 13-01-05 17:59

Har fået harddisk problemer efter dette:

Lørdag under stormen gik strømmen.

Ny opstart - ingen Windows læses ind efter flere forsøg
lykkes det mig at se at i mappen System manglede filen System???

Nåh, men ny disk i, XP herpå, opstart ok
Opdatere gl. disk (WIN2K) til dual boot XP og 2K.
Alt igen ok .

Endnu en disk (min backup - der ikke altid får strøm)
tilsluttes alt er ok med 2K.
Men med XP får jeg at vide den sidste disk skal checkes
og nu er der en masse FileSegmentErrors på den.

Efter lang tids checken bootes igen og nu har jeg ikke
kontakt til denne disk mere. Hverken med XP eller 2K

Er der et program tilgængelig, der kan hjælpe mig i agng
med disken igen?

Mvh, Leif

___,
\o

/ \
.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 21:34

Leif wrote:

> Har fået harddisk problemer efter dette:

Harddiske hører til i dk.edb.hardware.drev - der muligvis problemer med
Windows også hvorfor dk.edb.system.ms-windows også kunne være aktuelt.

Jeg medsender dig et link som jeg _kraftigt_ vil anbefale dig at læse
indholdet af, inden du kaster dig ud i flere indlæg herom. Det vil give
den bedste løsning for både dig og os, da det vil øge overskueligheden
samtidig med at du "rammer" en større gruppe af mulige hjælpere...

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Leif

Dato : 14-01-05 08:23

Du har så ganske ret, men jeg havde ikke set denne gruppe.
Er futtet derover.