Skift af 2.5" Harddisk
Fra : Karsten Krambs

Dato : 13-01-05 13:59

Jeg har lige købt en 40Gb 2.5" Disk til min bærbar som pt. har en 20Gb
Disk i sig.

Jeg skal på en eller anden måde (GHOST) have flyttet indhold fra 20Gb
til 40Gb. Sidst jeg selv pillede med Ghost tog det mig en evighed. (og
jeg fik det ikke til at virke)

Jeg har følgende hardware til brug for Ghost operationen:

1 x USB2 2.5" externt kabinet (til de to diske ifb med image)
1 x USB2 3.5 externe kabinet med 250Gb (med plads til image)

Er der en som lørdag eller søndag i centrum af kbh gider hjælpe mig
med det. Jeg kan komme ud til dig.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Filip

Dato : 15-01-05 15:19

> [...]
>
> 1 x USB2 2.5" externt kabinet (til de to diske ifb med image)
> 1 x USB2 3.5 externe kabinet med 250Gb (med plads til image)

Jeg mener du skal klone din disk med et program. Jeg har ikke selv haft brug
for at lave den operation, men måske kan, Partition Magic eller Norton Ghost
være løsningen, selv om jeg ikke er sikker
En anden mulighed kunne være at du brugte sikkerhedskopierings funktionen
som ligger under tilbehør/systemværktøjer. Den giver mulighed for at kopiere
hele disken fra gammel til ny computer - i dit tilfælde vil det være fra
gammel disk til ny disk. Det bedste resultat vil dog nok være hvis du kan
lave koiperingen direkte fra gammel til ny disk, uden at lægge noget ind på
det eksterne drev, men du kan jo prøve.

Filip