USB 2.0 Problemer
Fra : Johan

Dato : 12-01-05 21:48

Har købt USB 2.0 Kort VT6202 med 4 USB udgange 500 v pr udgang.

Har installeret seneste nye driver.

Men min Samsung 500 farvelaserprinter med USB 2.0 siger heletiden den er
tilsluttet en langsom port.

Min NorthQ 6600 til at optage fra vidio ikke findes.

Bundkort er K75Sa
Windows XP
2000 Atlon processoe
1 gb ram

HVAD ER DER GALT, JEG HAR INSTALLERET FÅET DET TIL AT VIRKE, MEN DET FEJLER
IGEN.

HJÆLP KÆRE GRUPPE

Tilslutter jeg Northq 6600 til USB 1.0 porte på bundkortet finder den det
med det samme,
men ikke når jeg tilsutter til kortet.

Johan Beuschau

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 22:13

Johan wrote:
> [...]
>
> HJÆLP KÆRE GRUPPE
>
> Tilslutter jeg Northq 6600 til USB 1.0 porte på bundkortet finder den det

Har du husket at installere Service Pack 1 til XP?
Har du eventuelt prøvet kortet i et andet PCI slot?

Fra : Johan

Dato : 13-01-05 16:07

Har installeret sp1 ja
Havde samme problem senere installeret servivepack 2
som jeg har hart i de sidste 7 dage.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 22:14

Johan wrote:

> Bundkort er K75Sa

USB2.0 virker ikke med K7S5A. Jeg har en kammerat der har haft det
samme problem. Han skiftede til et ASRock K7VT6 og så var det problem
løst

Jesper G. Poulsen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 22:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> USB2.0 virker ikke med K7S5A. Jeg har en kammerat der har haft det
> samme problem. Han skiftede til et ASRock K7VT6 og så var det problem
> løst

Det har nok bare været en fejl 40.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-05 23:15

Hobert Idiart wrote:

> Det har nok bare været en fejl 40.

Af en IT-professional?
- Think not.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 12-01-05 23:56

Jesper G. Poulsen wrote:

> Af en IT-professional?
> - Think not.

Think again!

Fra : Myt

Dato : 13-01-05 01:10

> USB2.0 virker ikke med K7S5A. Jeg har en kammerat der har haft det
> samme problem. Han skiftede til et ASRock K7VT6 og så var det problem
> løst
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Det var da noget nyt, det må jeg da lige fortælle to i samme husstand, bare
så de ikke bliver forbavset over det virker på deres K75Sa.
Selv en proff kan fejle

Myt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 10:04

Myt wrote:

> husstand, bare så de ikke bliver forbavset over det virker på deres
> K75Sa. Selv en proff kan fejle

To forskellige kort er prøvet og det virkede ikke. Men der er også
flere revisioner af K7S5A. Den sidste revision har onboard USB2.0.

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-01-05 01:18

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev

> USB2.0 virker ikke med K7S5A. Jeg har en kammerat der har haft det
> samme problem. Han skiftede til et ASRock K7VT6 og så var det problem
> løst

Det er noget vrøvl. Jeg har bygget to maskiner med dette bundkort til
fammilien, og det kører fortrinligt USB 2.0
Både med DVD brænder og HD....

At det lige netop blev dette kort skyldes, at det en overgang var på tilbud
hos BJ-trading...

Claus

Fra : Kim

Dato : 13-01-05 10:11

On Wed, 12 Jan 2005 21:47:58 +0100, "Johan" <beuschau@mail.dk> wrote:

>Har købt USB 2.0 Kort VT6202 med 4 USB udgange 500 v pr udgang.

500 Volt ?

>HVAD ER DER GALT,
>JEG HAR INSTALLERET FÅET DET TIL AT VIRKE, MEN DET FEJLER IGEN.

Hvorfor råber du ?

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Karin

Dato : 13-01-05 11:17

"Johan" <beuschau@mail.dk> wrote in message
> [...]
> tilsluttet en langsom port.
>
> Min NorthQ 6600 til at optage fra vidio ikke findes.

Hvis du kører med Service Pack 2, så kig her:

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=16&threadid=61166&highlight_key=y&keyword1=geocities

Mvh. Karin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 16:59

Johan wrote:

> Bundkort er K75Sa

Hvilken revision er dit bundkort?

Jesper G. Poulsen

Fra : Johan

Dato : 15-01-05 14:10

Revision ???

Jeg kan kun se K75SA stå på kortet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 14:28

Johan wrote:

> Revision ???
>
> Jeg kan kun se K75SA stå på kortet.

Det står forskellige steder, afhængigt af revisionen. Det var oppe at
vende i dk.edb.hardware.bundkort for et år siden.

Jesper G. Poulsen

Fra : Johan

Dato : 15-01-05 17:14

Ok.
Jeg har nu genem læst flere af de sider som her er refereret, Jeg kan se
mange har problemer med dette.

Jeg har fundet noget der virker midlertidigt, jeg slukker PC flytter kortet
til en anden "slot" tænder og det virker.

slukker jeg PC, tænder igen vikrer det ikke mere og jeg kan starte processen
forfra.

Temmelig irreterende men jeg slukker da bare ikke pc´en mere :)

Tak for den mange henvendelser.

Jeg må sikkert købe en PC med USB 2 på bundkortet.

Hilsen johan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 17:19

Johan wrote:

> Temmelig irreterende men jeg slukker da bare ikke pc´en mere :)

Jeg har oplevet en del low-cost bundkort dø af 24/7-drift.

> Jeg må sikkert købe en PC med USB 2 på bundkortet.

Nøjes med at skifte bunkortet. Skift det feks. til Abit KV7.

Jesper G. Poulsen

Fra : Johan

Dato : 15-01-05 20:24

Hej Jesper eller andre

Kan nogle anbefale et MB hvor jeg kan bruge

1 gb Ram 2x512mb SD 133
Atlon 2000 processoe

Og hvorlange i CPU kan det gå op til ??

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 20:54

Johan wrote:

> 1 gb Ram 2x512mb SD 133

Sådanne bundkort findes ikke mere. Idag understøttes ikke SDR SD-RAM,
kun DDR SD-RAM.

> Og hvorlange i CPU kan det gå op til ??

Men jeg kan anbefale Abit KV7 der understøtter Athlon XP 3200+.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik

Dato : 15-01-05 23:23

On Sat, 15 Jan 2005 20:24:25 +0100, "Johan" <beuschau@mail.dk> wrote:

>Kan nogle anbefale et MB hvor jeg kan bruge
>
>1 gb Ram 2x512mb SD 133
>Atlon 2000 processoe

Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 11:31

Henrik wrote:

ECS og USB2.0 er ikke altid en god idé.

Har du checket FSB?
Kortet kan ikke håndtere CPU'en.

Jesper G. Poulsen

Fra : Johan

Dato : 16-01-05 12:29

Nu bliver jeg itvivl ?

Er dette bundkort som kan håndtere mit USB 2.0 kort
samt jeg kan overføre mine 1 gb SD 133 ram, og min cpu Atlon 2000 ???

det er en udemærket hastighed (Atlon 2000) for mig og jeg gidder ikke skulle
ud og invetere i alt for meget grej.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 13:14

Johan wrote:

> Er dette bundkort som kan håndtere mit USB 2.0 kort
> samt jeg kan overføre mine 1 gb SD 133 ram, og min cpu Atlon 2000 ???

Der er 2 bundkort. Det øverste er et ECS, som _måske_ kan håndtere dit
USB2.0-kort.

Det nederste kan ikke tage din CPU.

> det er en udemærket hastighed (Atlon 2000) for mig og jeg gidder ikke
> skulle ud og invetere i alt for meget grej.

Alle nyere Socket A bundkort kan klare din Athlon.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik

Dato : 16-01-05 20:20

On 16 Jan 2005 10:31:29 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Har du checket FSB?
>Kortet kan ikke håndtere CPU'en.

Ok, nu fandt jeg bare lige hurtigt et par brædder der ca. kunne hvad
han efterspurgte... også fordi du i vanlig skråsikker stil havde
skrevet at...

"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 21:42

Henrik wrote:

> Ok, nu fandt jeg bare lige hurtigt et par brædder der ca. kunne hvad
> han efterspurgte... også fordi du i vanlig skråsikker stil havde

Det ene kunne ikke det kan efterspurgte...

Jeg mener iøvrigt at jeg så det sidste K7S5A for et par uger siden...

Jesper G. Poulsen

Fra : Henrik

Dato : 16-01-05 22:15

On 16 Jan 2005 20:41:47 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det ene kunne ikke det kan efterspurgte...
Ok, men jeg fandt da let et på edbpriser, hvor du havde afvist at de
fandtes mere.

Fra : Rander

Dato : 16-01-05 07:03

15 Jan 2005 16:18:49 GMT brugte Jesper G. Poulsen 16 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>Jeg har oplevet en del low-cost bundkort dø af 24/7-drift.

Det bliver vist ikke billigere end AsRock, og sådan et har jeg da kørende i
min Debian-maskine...

rander@debbie$ uptime
07:01:36 up 200 days, 6:16, 1 user, load average: 0.00, 0.02, 0.00

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Heltemod er ikke fraværet af frygt, men snarere den vurdering, at noget
andet er vigtigere end frygt. (Ambrose Redmoon)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 11:35

Rander wrote:

> Det bliver vist ikke billigere end AsRock, og sådan et har jeg da
> kørende i min Debian-maskine...

Jeg har _slidt_ 3 ASRock op på et halvt år. Nu har jeg Abit KV7 og
prisfoskellen er ikke så stor. Jeg er ihvertfald _færdig_ med
_low-cost_ bundkort.

> rander@debbie$ uptime
> 07:01:36 up 200 days, 6:16, 1 user, load average: 0.00, 0.02, 0.00

Hvilket ASRock har holdt så længe i din maskine?

Mine K7S8X rev3 kørte 24/7 i min ikke-overclockede, superkølede
arbejdsstation. Og de overlevede det ikke.

Jesper G. Poulsen

Fra : Rander

Dato : 16-01-05 13:57

16 Jan 2005 10:34:43 GMT brugte Jesper G. Poulsen 23 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

>Jeg har _slidt_ 3 ASRock op på et halvt år. Nu har jeg Abit KV7 og
>prisfoskellen er ikke så stor. Jeg er ihvertfald _færdig_ med
>_low-cost_ bundkort.

Okay, jeg har nu aldrig hørt at et bundkort kan _slides_ op - der er jo
ingen mekaniske dele på...

>Hvilket ASRock har holdt så længe i din maskine?

P4VT8+ med en 2.4 GHz Celeron...

>Mine K7S8X rev3 kørte 24/7 i min ikke-overclockede, superkølede
>arbejdsstation. Og de overlevede det ikke.

Hmmm... Nu kunne jeg heller ikke rigtig forestille mig at køre 24/7-drift
med en AMD-CPU, men det er nok bare mig der er gammeldags...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Selvfølgelig findes der ingen opskrift på succes, måske undtagen betingelsesløst
at acceptere livet og hvad det bringer. (Artur Rubinstein)

Fra : Johan

Dato : 16-01-05 15:36

Jeg har nu prøvet en del løsninger både hardware og software. Jeg køber et
nyt gammelt board af Jesper håber det er lykken det skulle havde indbygget
USB 2.o

Svaret på alt dette er:

Jeg har kunne få det til at virke nu og da, med lidt trylleri, men det er
gået tilbage til USB 1.0 og ved selv at udføre samme manøvre igen, virkede
det ikke igen. men så en anden manøvre.

Konklusion: USB 2.0 pci kort virker med Mit bundkort K75SA.

Tak for interessen / hjælpen jeg har næsten prøvet det hele :(

Fra : Johan

Dato : 16-01-05 15:52

"Johan" <beuschau@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gået tilbage til USB 1.0 og ved selv at udføre samme manøvre igen, virkede

SKRIVEFEJL

> Konklusion: USB 2.0 pci kort virker med Mit bundkort K75SA.

VIRKER IKKE SKULLE DER STÅ, SORRY

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 21:44

Rander wrote:

> Okay, jeg har nu aldrig hørt at et bundkort kan slides op - der er jo
> ingen mekaniske dele på...

Elektronik kan også gå istykker, navnligt hvis det er
underdimensioneret.

> P4VT8+ med en 2.4 GHz Celeron...

Okay.

> Hmmm... Nu kunne jeg heller ikke rigtig forestille mig at køre
> 24/7-drift med en AMD-CPU, men det er nok bare mig der er
> gammeldags...

Det er det nok, for AMD-processorer har absolut ingen problemer med
24/7-drift.

Jesper G. Poulsen