Ny hjemmebygget..
Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-01-05 18:36

Jeg er ved at samle en ny pc. Bundkortet er isat, de små LED stik er
sat i - plejer at være det sværeste - men jeg er i tvivl om noget. Der
er audio stik (mic + phones) på forsiden af det nye kabinet (aopen).
Derfra kommer 2 audio ledninger..? Altså med alm. minijack stik. Hvad
skal jeg lige med disse? De skal da ikke sættes på bundkortet. Skal de
ind i lydkortets ditto?
Og dernæst: Der er en enkelt lille ledning, som muligvis kommer fra det
ur, som der er på forsiden af kabinettet. En meget tynd ledning, som
jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med. Jeg kan ikke lige se, hvor på
bundkortet (abit kv7v) den skulle kunne sidde. Selve stikket er et
lille stykke kobber el.lign - og er pakket ind i en plastikkappe.
Nogen der kan hjælpe med disse sidste tilslutninger?

--
m.v.h. Preben

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-01-05 18:55

...lige en korrektion: Det er ikke et Aopen kabinet, men et "Aspire
Gaming case..X-infinity"..hvis det gør nogen forskel.

--
m.v.h. Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-05 19:08

> [...]
> Derfra kommer 2 audio ledninger..? Altså med alm. minijack stik. Hvad
> skal jeg lige med disse? De skal da ikke sættes på bundkortet. Skal de

Hvis du bruger lydkortet fra bundkortet skal du tage stikkene derfra,
forbindelserne står i manualen! - Hvis du bruger et ekstra indstikslydkort,
skal du tage stikkene der fra ;) - Igen står benforbindelserne nok i
manualen, eller markeret med tekst på selve kortet...

Det er ikke så svært at slutte til, men hvis du vælger at gøre det skal du
nok regne med at lyden forsvinder på udgangene bag på kortet!
(Der sidder evt. nogen jumpere over der hvor stikkene skal sluttes til)

Brian

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-01-05 20:11

Hvis du bruger et ekstra
> indstikslydkort, skal du tage stikkene der fra ;) - Igen står
> benforbindelserne nok i manualen, eller markeret med tekst på selve
> kortet...

Jeg bruger et ekstra lydkort - Sound blaster live - og hvad mener du
så? Skal disse minijack stik - som altså kommer fra kabinettet (hvortil
der ikke er nogen manual) ..sættes ind i lydkortet? Er det sådan, det
skal forstås?

--
m.v.h. Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-05 21:08

> [...]
> så? Skal disse minijack stik - som altså kommer fra kabinettet (hvortil
> der ikke er nogen manual) ..sættes ind i lydkortet? Er det sådan, det

Øhh... Sådan som jeg har forstået det, er det jackstik der sidder i fronten
på computeren, som så har nogen stik inde i kabinettet til tilslutning,
ikke?
(Små sorte firkantede nogen, 3 for hvert stik, 2 for mic)

Der skulle gerne være markeret med noget tekst på stikkene om det er GND,
right eller left (for line out og in) og gnd og signal eller sådan noget for
mic...
De skal sættes til de passende pins på lydkortet :) - Ja!
Hvis der ikke er nogen tekst på stikkene er der farvekode, sort = GND, rød =
højre og hvid = venstre (hvis jeg ikke tager fejl af højre/venstre)!

Brian

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-01-05 21:36

Brian Lund wrote:

> [...]
> Hvis der ikke er nogen tekst på stikkene er der farvekode, sort =
> GND, rød = højre og hvid = venstre (hvis jeg ikke tager fejl af

Nej, jeg har nok forklaret det forkert. De små sorte stik, du nævner,
HAR jeg sat i (sw, HDD led osv).
Der er tale om, at der på fronter af kabinettet er to jackindgange, en
til mic, og en til hovedtlf. Men så går der en ledning IND i kabinettet
derfra, som ender i to egentlige minijack stik, et lysegrønt og et
lyserødt. Og det er DEM jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med. Slet
ikke inde i kabinettet, for hvad skulle de tilsluttes? Jeg kan jo
egentlig heller ikke få dem ind i lydkortets tilsvarende indgange, da
de jo så skal UD af kabinettet igen...Men måske er det bare noget
reserve noget gud ved til hvad...?!

--
m.v.h. Preben

Fra : Casper Bang

Dato : 12-01-05 22:39

> [...]
> egentlig heller ikke få dem ind i lydkortets tilsvarende indgange, da
> de jo så skal UD af kabinettet igen...Men måske er det bare noget

Jeg tror du bliver nødt til at hive dem ud igennem bagsiden af kabinettet,
og ind i computerens normalt minijack indgange :(
Totalt ubrugeligt efter min mening.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-01-05 00:18

> [...]
> egentlig heller ikke få dem ind i lydkortets tilsvarende indgange, da
> de jo så skal UD af kabinettet igen...Men måske er det bare noget

A-ha! - Det har jeg aldrig set før, de kabinetter jeg har set, har der været
små stik så man kunne tilslutte dem på bundkort/lydkort. :)

Hvis der er mini-jack stik på, er du nødt til at hive dem ud på bagsiden af
computeren, og tilslutte dem til lydkortet der!...
Du kan så gøre det at du hiver en bracket af lige under eller over lydkortet
og kører dem ud der.

Brian

Fra : ___P.Sir___

Dato : 12-01-05 19:13

> [...]
> er et lille stykke kobber el.lign - og er pakket ind i en
> plastikkappe. Nogen der kan hjælpe med disse sidste tilslutninger?

Ja okay, problemet med den lille kobbertingest er løst - det var
selvfølgelig en temperaturmåler. DIsplayet foran er ikke et ur, men en
temp.indikator. Smart nok, så den skal vel bare hænge løst inde i
kabinettet for at måle temp.
Men stadig usikker på de to audio mini jacks??

--
m.v.h. Preben

Fra : Casper Bang

Dato : 12-01-05 22:38

>. Smart nok, så den skal vel bare hænge løst inde i
> kabinettet for at måle temp.

Tjaa, eller sæt den ved en harddisk, så du ved hvor varm den er...