USB-problemer
Fra : Jensen

Dato : 12-01-05 16:02

Hej gruppe

Jeg er ved hjælpe en arbejdskollega med hans computer !

Men nu er vi løbet ind i et problem, vi kan ikke få forbindelse til
USB-portene (2 stk.)

Hvis vi går ind i enhåndshåndteringen er USB controllere vist.

Er der nogen der kan hjælpe os ?

ps. vi er ikke de store PC eksperter!!!

Med venlig hilsen

Jørgen

Fra : Mads

Dato : 12-01-05 16:41

On Wed, 12 Jan 2005 16:01:31 +0100, "Jensen" <0-spam@jubii.com> wrote:

> [...]
>USB-portene (2 stk.)
>
>Hvis vi går ind i enhåndshåndteringen er USB controllere vist.

Hvilken version af Windows er det ?

Start med at fjerne USB controlleren i enhedshåndteringen
og genstart så maskinen for at se om ikke Windows selv
finder USB igen og installerer driverne.

mvh Mads

Fra : Jensen

Dato : 12-01-05 19:21

Hej

Det er XP

Vi har prøvet at fjerne USB controlleren og genstartet, Windows fandt USB
igen, men det virker stadig ikke.

MVH
Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-01-05 19:31

"Jensen" <0-spam@jubii.com> wrote:

>Vi har prøvet at fjerne USB controlleren og genstartet, Windows fandt USB
>igen, men det virker stadig ikke.

Hvad er det helt præcis der ikke virker ??

I enhedshåndtering skulle du meget gerne se nogle 'USB Universal Host
Controllere' og en antal USB-rodhub'er

Kigger du på 'Egenskaber for USB-rodhub' under *Strømforsyning' skulle
du meget gerne se hvilke enheder der er tilsluttede, og hvor meget strøm
de kræver.

Mangler du noget af ovenstående, har du formentlig ikke installeret de
nødvendige bundkort / USB drivere...

Kan du 'se' de tilsluttede enheder, men de fungere ikke, mangler der
formentlig drivere til USB-enhederne....

Check iøvrigt at du har aktiveret ** alle ** USB porte i BIOS.

Check også at USB-stikkene er forbundet til bundkortet - Det er trist at
bruge dage på fejlfinding, hvis problemet er så simpelt som et løst stik

<mlr>

Fra : Jensen

Dato : 12-01-05 20:44

Du spørger hvordan det virker !
Det virker på den måde, at hvis vi sætter USB-printer til kommer der ikke en
meddelelse at der er fundet en ny enhed.
I enhedshåndteringen fremgår det, at der er to tilgængelige USB stik, men vi
har ikke kontrolleret under*Strømforsyning', om der er tilsluttet en enhed!
Kontrol af bundkort har vi endnu ikke tjekket, men jeg forstår ikke helt
hvad du mener med installation af USB drivere, sker det ikke automatisk ?
Vi vil også kontrollere BIOSen.

Alt det ovenstående vil foregå de nærmeste dage, så vil vi lade høre fra os
igen.

MVH

Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-01-05 20:45

"Jensen" <0-spam@jubii.com> wrote:

>Du spørger hvordan det virker !
>Det virker på den måde, at hvis vi sætter USB-printer til kommer der ikke en
>meddelelse at der er fundet en ny enhed.

Det burde der gøre...

Men i nogle tilfælde skal printerdriveren installeres inden man
tilslutter printeren.

Hvilken printer drejer det sig om ?

>I enhedshåndteringen fremgår det, at der er to tilgængelige USB stik, men vi
>har ikke kontrolleret under*Strømforsyning', om der er tilsluttet en enhed!

Enheden burde også umiddelbart dukke op under 'Strømforsyning' når du
tilslutter den.

>Kontrol af bundkort har vi endnu ikke tjekket, men jeg forstår ikke helt
>hvad du mener med installation af USB drivere, sker det ikke automatisk ?

Hvis bundkortet er understøttet af Windows XP, jo.

Men der kommer hele tiden nye bundkort baseret på nye chipset. Så det er
slet ikke umuligt at der skal installeres en speciel bundkortdriver for
at få det til at fungere....

Hvilket bundkort drejer det sig om ?

<mlr>