Hvilke af disse drev skal jeg beholde?
Fra : Koeffe

Dato : 10-01-05 23:02

Jeg har på nuværende tidspunkt disse to drev i min PC:

PlexWriter 12/10/32A - CD-brænder
LiteOn LT-16 DVD-drev

Jeg har tænkt mig at købe følgende DVD-brænder:

http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1350

Men hvilket af de to drev skal jeg så skifte ud? Eller kan man have 3
optiske drev? (der er plads til et til i kabinettet)

Jeg er baange for at nogle af de CD'ere min PlexWriter har skrevet kun kan
læses af den selv, for jeg synes ikke LiteOn drevet vil læse nogle af dem.
Det taler for at jeg skifter DVD drevet ud, men til gengæld så er DVD-drevet
ret nyt. OG hvis jeg skifter PlexWriteren ud, så kan jeg brænde fra DVD til
DVD direkte. (Det er først lige gået op for mig mens jeg sidder her og
skriver).

Men hvad ville I gøre?

--
Koeffe

Fra : Aksel

Dato : 10-01-05 23:14

--
> Koeffe

Du kan i en standard PC med normal IDE tilslutning have 4 drev, så hvis du
kun har en Harddisk kan du godt have 3 CD / DVD drev.

Antallet af drev kan øges på forskellige måder som det nok fører for vidt at
beskrive her.

Hilsen Aksel

Fra : Koeffe

Dato : 10-01-05 23:21

"Aksel" skrev

> [...]
> kun har en Harddisk kan du godt have 3 CD / DVD drev.
>
> Antallet af drev kan øges på forskellige måder som det nok fører for vidt

Jeg har to harddiske.

--
Koeffe.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 23:33

Koeffe wrote:

> Jeg har to harddiske.

Så skal du enten droppe et skive-drev eller anskaffe dig en ekstra
IDE-controller.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 23:37

Koeffe wrote:

> PlexWriter 12/10/32A - CD-brænder
> LiteOn LT-16 DVD-drev

Jeg skiftede min Plextor 6/4/32A ud med en Liteon SOHW-1633S og nu har
jeg koblet mit CD-drev fra, således at jeg kun anvender brænderen.

Det virker fint

> Men hvad ville I gøre?

Jeg vil krydsposte indlægget til dk.edb.hardware.drev.cd-rom og
dk.edb.hardware.drev.dvd og lave opfølgning til sidst-nævnte, da det er
i disse grupper at emnet hører hjemme.

Jesper G. Poulsen