Strømforsyning tilstrækkelig?
Fra : ___P.Sir___

Dato : 10-01-05 16:42

jeg er ved at sætte nyt bundkort - Abit KV7-v, nyt grafikkort - gf
6600gt, ny processor - barton 3000+, og så 1gb ram i en pc, som har en
strømforsyning på 300 w. Kan det mon give problemer?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 17:24

___P.Sir___ wrote:

> strømforsyning på 300 w. Kan det mon give problemer?

Det afhænger af specs på din PSU.

Jesper G. Poulsen

Fra : ___P.Sir___

Dato : 10-01-05 18:39

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det afhænger af specs på din PSU.

hM, NU HAR JEG HAFT ÅBNET OG DER STÅR FØLGENDE PÅ:
SWITHCING POWER SUPPLY, mODEL l.C. a300 ATX
iNP: 115/230V, 8/4 a, 60/50 HZ.
oUTP: 300W, +3,3V - 20a, +5V - 30a, +12V - 10A, +5VSB - 2a ...
ER DET NOK OPLYSNINGER? jEG KAN IKKE LIGE FINDE NOGET SOFTWARE, SOM
GIVER OPLYSNINGER OM COMPUTEReNS STRØMFORSYNING.

--
m.v.h. Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-05 18:54

> [...]
> ER DET NOK OPLYSNINGER? jEG KAN IKKE LIGE FINDE NOGET SOFTWARE, SOM
> GIVER OPLYSNINGER OM COMPUTEReNS STRØMFORSYNING.

Jeg vil anbefale at du lærer at bruge tifinger systemet eller ser på dit
indlæg og retter fejl inden du afsender det!

Umiddelbart vil jeg tro at det lige er nok, men jeg vil intet garantere ;)

Brian

Fra : ___P.Sir___

Dato : 10-01-05 22:02

> Jeg vil anbefale at du lærer at bruge tifinger systemet eller ser på
> dit indlæg og retter fejl inden du afsender det!

Ja, ja ...10 fingersystemet har jeg nu lært flere generationer før du
blev født, vil jeg tro - men for meget cola eller måske kaffe i
tastaturet kunne jeg ikke gøre noget ved med så kort varsel. Jeg tror
det bliver et nyt keyboard sammen med en ny strømforsyning.
m.v.h. Preben

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-05 22:34

> [...]
> tastaturet kunne jeg ikke gøre noget ved med så kort varsel. Jeg tror
> det bliver et nyt keyboard sammen med en ny strømforsyning.

Det må jeg nok sige! - Jeg kender ikke nogen der er så gamle og bruger
computere!
Hvis en generation er 25 år, så 2*25+22 + at du nok var omtrent 15 da du
lærte det?

Godt klaret af en 87 årig at følge med i hvad der er nyt på markedet ;)

Brian

Fra : ___P.Sir___

Dato : 10-01-05 23:05

Brian Lund wrote:

> [...]
> du lærte det?
>
> Godt klaret af en 87 årig at følge med i hvad der er nyt på markedet

Tak.

Preben

--
m.v.h. Preben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 18:59

___P.Sir___ wrote:

> oUTP: 300W, +3,3V - 20a, +5V - 30a, +12V - 10A, +5VSB - 2a ...

Jeg ville ikke satse for meget med den +12V - 10A er vist ikke helt nok
til GF 6600.

> ER DET NOK OPLYSNINGER?

Hmmm... Din 'Caps-Lock' har sat sig fast

Du bør nok kigge efter en større forsyning, en NorthQ NQ-4001 er ikke
noget dårligt valg.

BTW, så er det bedre med en PSU der er lidt for stor end en der er lige
lovligt lille... Man får de mærkeligste fejl, hvis PSU'en er i
underkanten... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-05 19:45

> [...]
>
> BTW, så er det bedre med en PSU der er lidt for stor end en der er lige
> lovligt lille... Man får de mærkeligste fejl, hvis PSU'en er i

Enig, og jeg kan også anbefale PSUen da jeg selv bruger den og har bygget
flere, og rimeligt strømkrævende systemer på den!

Brian