USB dongle og fpludselig formattering
Fra : Dan Andersen

Dato : 09-01-05 23:40

Jeg fik en USB dongle/nøgle på 128 Mb forærende og jeg lagde straks data
over på den - brugte den et par gange, men pludselg var alle data væk og jeg
blev pludselig spurgt om jeg ville formattere den..
Hvad sytten kan der være sket??
Jeg har et par andre på 64 Mb og de virker upåklageligt..
Kan man ikke stole på dem eller hvad..
Erfaringer/løsninger søges

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Peter

Dato : 10-01-05 01:46

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
newsiEd.660$yh3.185@news.get2net.dk...
> [...]
> Hvad sytten kan der være sket??
> Jeg har et par andre på 64 Mb og de virker upåklageligt..

Hvis du ikke fjerner USB donglen korrekt, kan du ødelægge filsystemet på
den. Klik derfor altid på USB tegnet (ved uret) og luk enhed, før du tager
den ud af computeren.

Peter B

Fra : Peter T.

Dato : 10-01-05 06:50

Peter leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis du ikke fjerner USB donglen korrekt, kan du ødelægge filsystemet
> på den. Klik derfor altid på USB tegnet (ved uret) og luk enhed, før
> du tager den ud af computeren.

Det er den korrekte måde. Men pr. tommelfingerregel er det såmænd nok, at
fjerne den et par sekunder efter dioden på usb-nøglen er holdt op med at
blinke hurtigt.
Jeg selv har forresten prøvet at aflevere en usb-nøgle med pdf-filer til en
lille trykkeriopgave på et trykkeri, hvor jeg havde fjernet den for hurtigt
fra min pc herhjemme. Resultatet var at den var tom og at jeg stod med
røde ører på et trykkeri en halv time før lukketid. Ups. Det er ikke sket
siden efter jeg har lært hvor lang tid jeg skal vente før jeg kan flå den
ud. :)

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Per

Dato : 10-01-05 10:32

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede
> 2000 kr. kabler ville ændre min indstilling til lyden for altid."

---

LOL - den fedeste signatur jeg har set endnu - så sandt så sandt..

Mvh. Per!