CPU problem
Fra : Jesper Andersen

Dato : 09-01-05 21:41

Hej alle..

Jeg har/havde en AMD Athlon 3200+ 64 processor, men da jeg skulle rense cpu
køleren for støv knækkede der nogle ben af CPU'en, og nogle blev buggede.
Det opstod ved da jeg skulle sætte køleren på igen, var cpu'en abentbart sat
lidt skævt i..

Mit spørgsmål er: Kan cpu'en overhovedet ha en chance for at overleve? altså
vise et billede på skærmen? Der kommer ihvertfal ikke billede på min skærm.
Kan mit bundkort have taget skade.. ( abit 754 kv8 pro )

mvh
Jesper

Fra : Mads

Dato : 09-01-05 22:05

On Sun, 9 Jan 2005 21:41:05 +0100, "Jesper Andersen"
<jesper.kyhn@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>vise et billede på skærmen? Der kommer ihvertfal ikke billede på min skærm.
>Kan mit bundkort have taget skade.. ( abit 754 kv8 pro )

Når der er brækket nogen ben af CPU'en er den færdig.
Det er jo ikke for sjov skyld at der er så mange som der er.
De bliver jo brugt til noget.
Næh du, den er cist lige til brokkassen. Pas bedre på næste
gang du monterer en CPU.

Medmindre nogen af de brækkede ben sidder fast i CPU soklen,
så tror jeg dog ikke at dit bundkort fejler noget.

mvh Mads

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-01-05 22:37

Mads wrote:

> Når der er brækket nogen ben af CPU'en er den færdig.
> Det er jo ikke for sjov skyld at der er så mange som der er.
> De bliver jo brugt til noget.

Det er ikke helt korrekt. Nogle få af benene er angivet som "NC" (Not
Connected) og mange er "GND" (Ground/nul).
Den vil kunne klare sig uden alle NC-ben, og nogle af GND-benene.

Hvis de små "øer" stadig er på CPU'en, og det kun er benene som er
brækket af, så kan den måske repareres.

Det påstår fyren her i hvert fald at han kan (og jeg har længe fulgt
med i samme gruppe som ham, så jeg ved at han er troværdig):

http://motherboardrepair.com/index.php?sec=procrep

Som han skriver; hvis han ikke kan få den til at boote, så koster det
kun portoen (hvis man vil have den tilbage).

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 09-01-05 23:21

> Det er ikke helt korrekt. Nogle få af benene er angivet som "NC" (Not
> Connected) og mange er "GND" (Ground/nul).
> Den vil kunne klare sig uden alle NC-ben, og nogle af GND-benene.

så må næste spørgsmål være: er der et sted man kan se hvilke ben der er "NC"
og "GND" ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-05 22:28

Jesper Andersen wrote:

> Jeg har/havde en AMD Athlon 3200+ 64 processor, men da jeg skulle
> rense cpu køleren for støv knækkede der nogle ben af CPU'en, og nogle

En dyr operation...

> Mit spørgsmål er: Kan cpu'en overhovedet ha en chance for at
> overleve? altså vise et billede på skærmen? Der kommer ihvertfal ikke

Som Mads skriver, så er den færdig. Den kan ikke bruges til andet end
en broche til kæresten...

Jesper G. Poulsen

Fra : Dennis Nielsen [9440~

Dato : 10-01-05 09:22

Jesper G. Poulsen skrev:

> En dyr operation...

> Som Mads skriver, så er den færdig. Den kan ikke bruges til andet end
> en broche til kæresten...

Hmm...iøvrigt en fin broche så.....

Dennis

Fra : Finn og Angela

Dato : 10-01-05 11:20

"Jesper Andersen" <jesper.kyhn@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm.
> Kan mit bundkort have taget skade.. ( abit 754 kv8 pro )

Søger du på "cpu" og "broken pin" får du en del hits. Ud over gutten, som
Jens linker til, er der nogle stykker, der har haft held med at få en
guldsmed til at lodde benene på igen (er nok bedst, hvis man er i besiddelse
af de afbrækkede ben).

Hilsen Finn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-01-05 11:25

Finn og Angela wrote:

> få en guldsmed til at lodde benene på igen (er nok bedst, hvis man er
> i besiddelse af de afbrækkede ben).

Spørgsmålet er så om det kan betale sig...

Jesper G. Poulsen