Afvikling af 32bit programmer & spil med e~
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 08-01-05 13:13

Har læst lidt gennem trådene omkring forskellen og fordele vs. ulemper..
Men mit spørgsmål er.:
Vil en 64 bit CPU ikke afvikle 32bit´s programmer og spil hurtigere end en
32 bit´s CPU..?..

Mvh.
Daniel Nielsen
--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 08-01-05 13:42

> [...]
> Men mit spørgsmål er.:
> Vil en 64 bit CPU ikke afvikle 32bit´s programmer og spil hurtigere end en

Alt andet lige, nej. 32 bit programmer udnytter kun de 32 bit i CPUen, så
der vil ikke være forskel.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 13:55

Casper Bang wrote:

> Alt andet lige, nej. 32 bit programmer udnytter kun de 32 bit i
> CPUen, så der vil ikke være forskel.

Både-og. 64-bit delen af en Athlon 64 har medført nogle optimeringer af
32-bit delen også; forbedringerne er ganske vist små, men de er der

Jesper G. Poulsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 08-01-05 14:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]

Ja.. men jeg skal ikke regne med at se forbedringerne i gameplay så går jeg
ud fra.. så tror jeg tager en Barton 3200+ istedet.. og som i har sagt i
tidligere tråde, venter til standarden er sat for "fremtiden".. :)

Mvh.
Daniel Nielsen

--
120104152372@"fjern-dette"esenet.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 08-01-05 15:23

"Daniel Nielsen" <120104152372@"fjern-dette"esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud fra.. så tror jeg tager en Barton 3200+ istedet.. og som i har sagt i
> tidligere tråde, venter til standarden er sat for "fremtiden".. :)

Ville nu stadig vælge en 64bit. Den er stadig nyere og hurtigere end en
Barton.
Og der er ikke meget at spare.
Standarden er faktisk mer eller mindre sat.
Microsoft har allerede udgivet en WinXP udgave der understøtter A64 cpu'en.
I og med microsoft har lavet denne version kan man jo sige standarden er
sat.

Venligst

Fra : Anders Lund

Dato : 08-01-05 15:52

Søren Christensen wrote:
> Microsoft har allerede udgivet en WinXP udgave der understøtter A64 cpu'en.

Den er vist kun frigivet i "Preview" udgave - ikke den færdige udgave.
Men den er på vej.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 08-01-05 16:11

> Ville nu stadig vælge en 64bit. Den er stadig nyere og hurtigere end en
> Barton.
> Og der er ikke meget at spare.

Hvis han kan spare et nyt bundkort er da der absolut meget at spare!
Men hvis han skal have det alligevel for at få en Barton CPU i er jeg enig i
at en A64 er vejen frem :)

> [...]
cpu'en.
> I og med microsoft har lavet denne version kan man jo sige standarden er

Det er stadig kun en beta test, kind of... Til gengæld er den gratis at
bruge i et år!
- Hvis man da kan holde ud at køre XP

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 16:56

Søren Christensen wrote:

> Standarden er faktisk mer eller mindre sat.

Hvilken standard?

Der foreligger pt. 3 socket-typer til 64-bit Athlon'er...

> Microsoft har allerede udgivet en WinXP udgave der understøtter A64
> cpu'en.

Den er beta.

> I og med microsoft har lavet denne version kan man jo sige
> standarden er sat.

Microsoft har tidligere lavet en Windows-version til Alpha og Itanium.
Og dem sælges der ikke mange af idag...

Jesper G. Poulsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-01-05 21:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> writes:

> Hvilken standard?
>
> Der foreligger pt. 3 socket-typer til 64-bit Athlon'er...

> Den er beta.

Jeps. Men Intel har måttet bøje sig og lave deres EM64T kompatibel (i
user-mode) med AMD64's udvidelser. Ifølge meget faste rygter satte
Microsoft stolen for døren, overfor Intel.

> Microsoft har tidligere lavet en Windows-version til Alpha og Itanium.
> Og dem sælges der ikke mange af idag...

Og Itanic-udgave er blevet droppet siden da (der var en link i
comp.arch for et par dage siden).

Kai