Aldi computer - støj
Fra : Torben

Dato : 06-01-05 23:28

Hej

Her et problem, som jeg håber nogen kan rådgive om:

Jeg købte i nov. en Medion-computer i Aldi som viser at støje ganske
uudholdeligt. Inden jeg henvender mig til Medion vil jeg lige spørge her:

1) Er der nogen af jer der købte den samme maskine? Hvad er jeres
erfaringer med den?

2) Er der nogen af jer som kan fortælle mig om, hvad problemet er
(bemærk at jeg er ikke meget kyndig på teknik.)

Maskinen opfører sig sådan: Lyder i retning af en tørretumbler, der næsten
hele tiden står og kører op og ned. Blot det at skrive denne tekst får den
til at skrue sig en smule op, lidt elementært Photoshop eller DTP sender den
yderligere op i larmegear og begynder man på flere samtidige programmer +
måske lidt musik el.a. frygter man den ryger i luften om lidt.

De helt basale facts om maskinen er (læst på emballagen): Medion - Titanium
MD8383XL - Pentium 4 m. 550 HT - 3,4 GHz - 512 mb.

Jeg er godt klar over, at der nok skal mere specifikke oplysninger til, hvis
nogen har lyst til kigge/kommentere lidt på det her problem. Så jeg sender
fluks flere oplysninger blot man lige "instruerer" mig om hvilke der skal
til (jeg skal vel i enhedshåndtering?)

Venlig hilsen - Torben Andersen

PS. Forespørglen her har jeg lagt i edb.hardware.dk og
edb.hardware.stoej.dk. Håber jeg som ny på usenet har ramt rigtigt.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-05 23:47

"Torben" <tors@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> den yderligere op i larmegear og begynder man på flere samtidige
> programmer + måske lidt musik el.a. frygter man den ryger i luften om

Det er jo ikke ligefremmet en støjsvag maskine, men som du beskriver din
støjer den betydeligt mere end de 3 jeg kender til - skriver på en af dem
lige nu.
Har du installeret ekstra udstyr i den ? Min støjer lidt mere efter den har
fået to ekstra harddiske og en gigabyte ram plus lidt småtteri puttet i.

Men cpu blæseren er omdrejningsreguleret, så kører din cpu for fuld skrue
støjer maskinen nogenlunde som min støvsuger. Når jeg sidder og skriver
dette støjer den minimalt.

Der findes et tysk støjdæmpningskit til den, men jeg tror og især håber at
en Zalman CNS7000 (92 mm blæser og ikke 7700 ed 120 mm blæser) kan fjerne
den støj.
Jeg har endnu ikke prøvet.

Du kan ringe til supporten og skal din maskine sendes til Skovlunde kan du
få supporten til at betale det.

Tjek om du har fået snavs i blæseren! (Jeg har selvfølgelig sat støvfilter
på idsugningshullerne - almindelige engangs skumgummi servietter er
glimrende)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Torben Larsen

Dato : 07-01-05 09:01

Alt om Data testede denne maskine, og den fik temmelig gode karakterer, men
de fandt også at maskinens eneste ulempe var støjen.
De anbefalede derfor at man skiftede køleren til en mere støjsvag model,
hvilket de prøvede og det virkede for dem.
Mener at bladet var nov. eller dec. udgaven, så se om du kan finde artiklen,
og gør som de gjorde.

Torben Larsen
torben-larsen@webspeed.dk

Fra : Torben

Dato : 09-01-05 00:08

Hej Michael Lund & Torben Larsen

Tak for jeres råd og forklaring vedr. min "tørretumbler"-computer. Nu har
jeg en hel del mere end før at gå videre med.

vh. TorbenA

Fra : Johnny B 2000

Dato : 09-01-05 11:18

her er løsningen :
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=26

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail